vožnja bez ruku

Fordov BlueCruise hands-free sistem predmet istraživanja nacionalnog odbora

Foto: Ford

Američki nacionalni odbor za sigurnost transporta (NTSB) istražuje ulogu koju je Fordov BlueCruise sistem za vožnju bez ruku imao u nedavnoj fatalnoj nesreći.

Američki nacionalni odbor za sigurnost transporta (NTSB) pokrenuo je istragu o Fordovom BlueCruise sistemu za pomoć vozaču bez ruku. Istragu je potaknula nedavna smrtonosna nesreća u kojoj je učestvovao Ford Mustang Mach-E opremljen BlueCruise-om. Nesreća se dogodila 24. februara u San Antoniju u Teksasu. U početnom izvještaju NTSB-a stoji da je Mach-E udario u zadnji kraj nepokretne Honde CR-V na autoputu 10. Vozač CR-V-a je kasnije preminuo.

Prema Reutersu , policijski izvještaj San Antonija kaže da je Mach-E imao uključenu "djelimično automatizaciju" kada se dogodila nesreća. U izvještaju Reutersa se također navodi da je NTSB odlučio istražiti nesreću "zbog svog stalnog interesa za napredne sisteme pomoći vozaču i način na koji operateri vozila komuniciraju s ovim tehnologijama". Prvobitni izvještaj NTSB-a trebao bi biti dostupan u roku od 30 dana.

Glasnogovornik Forda rekao je za Car and Driver:

"Nedavno smo upoznati sa ovim incidentom i izražavamo svoje najdublje saučešće onima koji su uključeni. Kompletne činjenice ovog događaja još nisu jasne. Ford je ovaj incident prijavio NHTSA čim smo obaviješteni o tome i aktivno istražujemo sve dostupne informacije. Sigurnost je glavni prioritet za sve nas u Fordu i mi ćemo u potpunosti sarađivati ​​u bilo kojoj istrazi."

BlueCruise je klasifikovan kao autonomni sistem nivoa 2. To znači da je vozač i dalje odgovoran za radnje vozila i mora biti spreman da nastavi kontrolu ako situacija to zahtijeva. Kako bi spriječili vozače da izbjegnu tu odgovornost, vozila opremljena BlueCruiseom imaju kameru i infracrvene emitere svjetla u kabini za praćenje onoga što gledaju. Ako vozačeve oči predugo odlutaju od zadatka, BlueCruise će se isključiti.