Nijedan zakupac javne površine u općini Stari Grad neće morati platiti naknadu za period u kojem im je odlukom Vlade KS bio zabranjen rad – najavio je ovo općinski načelnik Ibrahim Hadžibajrić s ciljem nastavka pomoći privrednicima u ovoj općini.
Preračunato u novčani iznos, ova podrška privrednicima iznosi više od 18.000 KM jer upravo za taj iznos umanjit će se priliv sredstava u općinski budžet ovog mjeseca. Osim toga, načelnik Hadžibajrić najavio je i da će privrednicima ostati umanjene cijene zakupnina za poslovne prostore i naredna tri mjeseca.
Kako je kazao, već na sljedećoj sjednici Općinskog vijeća Stari Grad, najavljenoj za kraj ovog mjeseca, iznijet će prijedlog da se korisnici javnih površina oslobode naplate za 23 dana koja nisu radili, te da se umanjenje zakupnina za poslovne prostore za 30% nastavi i u periodu od 01. aprila do 30. juna, ove godine.
„Općina Stari Grad, dok sam ja na njenom čelu, neće dozvoliti da privrednici sami nose teret pandemije. Već smo ukidali i umanjivali zakupnine za poslovne prostore, sada ćemo osoboditi naknada zakupce javnih površina za period kada nisu radili jer smatram da je jedino tako pošteno,“ izjavio je načelnik Hadžibajrić.
„Do kraja marta zakupnine za poslovne prostore bile su umanjene za 30%. Tu olakšicu planiramo produžiti za još tri mjeseca jer smo svjesni da je situacija još teža. Ne želim spašavati budžet, nego građane i privredu. Svi ostali projekti mogu sačekati, sada je važno pomoći socijalno ugrožene i opstanak privrednika i očekujem podršku Općinskog vijeća u tome“, poručio je načelnik Hadžibajrić.
Ugostitelji zahvalni za pomoć, stanje teže nego ikad
A, ljetne bašte u Starom Gradu i dalje su većinom prazne. Iako mjera zabrane više nije na snazi, ni vremenske prilike ne idu na ruku zakupcima. Upravo zbog toga, olakšica će im puno značiti i pomoći da koliko-toliko nastave poslovanje.
Ahmed Puškić, vlasnik nargila bara Damask se ugostiteljstvom bavi već desetak godina i kaže da nikada nije bilo teže. Korona, zabrana rada, policijski sat, a sada i ramazan doveli su do toga da posla nikako nema.
„Načelnik Hadžibajrić nam zaista pomaže. Zapravo, jedini nam je pomogao i izašao u susret. Prošle godine nam je oprostio kirije, a ove godine do marta su bile umanjene za 30%. Pa, to nas je spasilo, izvuklo nas… Ako nam ne naplate javne površine valjalo bi nam, puno bi pomoglo jer nismo radili skoro mjesec dana,“ ispričao je Puškić.
Među onima kojima bi ova olakšica značajno pomogla je i Kafe-restoran Metropolis čija bašta je također prazna, a poslovanje otežano.
„Oslobađanje zakupnine za javnu površinu bi nam mnogo značilo jer smo svi u teškoj situaciji. Imamo puno uposlenika, izdaci su veliki, prihodi nikakvi. U ponedjeljak smo krenuli s radom i bilo je malo bolje, ali s obzirom na vrijeme, opet je loše i nema posla,“ ispričala je Emina Sofić, uposlenica ovog objekta.
Kriza nije zaobišla ni ćevabdžnice, pa će podrška općine puno značiti, potvrdila je Amela Ferhatović, vlasnica ćevabdžinice ‘Petica Ferhatović’. “U ovakvom vremenu znači svaki dinar jer promet nam je svima pao. Što se tiče bašti, kad je toplije vrijeme inače bude nešto gostiju, ali sad je ramazan i mislim da će jako malo svijeta doći da iftari vani jer najavljuju niske temperature,” kazala je Ferhatović.
Slična situacija je i u restoranu Chipas. “Više od godinu dana se zbog korona virusa suočavamo sa velikim poteškoćama u poslovanju. Zahvaljujem se načelniku Hadžibajriću i Općini Stari Grad jer brojnim aktivnostima kontinuirano pružaju pomoć privrednicima, poput umanjenja novčanih iznosa za zakup poslovnih prostora, čime nam olakšavaju proces oporavka i stabilizacije poslovanja”, izjavio je Muamer Čolić, vlasnik ovog restorana.
Na prijedlog općinskog načelnika mr Ibrahima Hadžibajrića, Općinsko vijeće je prošle godine zakupce poslovnih prostora u vlasništvu Općine Stari Grad oslobodilo plaćanja zakupnina u periodu lockdowna, a potom je usvojena odluka o umanjenju zakupnina za 30% od oktobra prošle, do kraja marta ove godine. Ovim olakšicama umanjen je budžet Općine Stari Grad za više od tri miliona konvertibilnih maraka.