malverzacije

Hifa Oil i čudni poslovi s kerozinom i bitumenom

Dok se razvijala rasprava oko toga da li je potrebno Aerodrom Sarajevo davati pod koncesiju ili ne, rijetko je postavljano pitanje zbog čega je najveći aerodrom u Bosni i Hercegovini ograničen s brojem letova.

Osim skupih taksi i drugih administrativnih problema, prema informacijama Raporta, veliki problem je cijena kerozina za avione.

O čemu se zapravo radi?

Skladište kerozina

Aerodrom Sarajevo ima skladište kerozina kojim je upravljala isključivo kompanija Hifa Oil u vlasništvu Izudina Ahmetlića, privrednika bliskog strukturama SDA.

S obzirom na taj monopol, kompanija je dizala cijene kerozina do te mjere da aviokompanijama uopće nije bilo rentabilno gorivo točiti u Sarajevu.

Kakve to posljedice imalo?

Prema našim informacijama, dešavalo se npr. da avion megakompanije Turkish Airlines krene iz Istanbula u Sarajevo.

Umjesto da zbog ekonomičnosti u avion naspe kerozina onoliko koliko je potrebno za let do Sarajeva, pa da na Aerodromu Sarajevo naspe dodatne količine za let dalje, Turkish Airlines je svoje avione puno 'do vrha' u Istanbulu.

Samim tim, što je avio teži - on više i troši.

No, i uz taj trošak, Turkishu se to više isplatilo nego da kerozin kupuje u Sarajevu od Hife. Prema nezvaničnim informacijama, Sarajevo je imao i skoro najskuplji kerozin u Evropi.

Usput, samo skladište Hifa Oila kod Aerodroma u Sarajevu predmet je istrage pravosudnih organa.

Zanimljivo je pak da je Hifa poznata i po raznim finansijskim malverzacijama sa svojim proizvodima, pa je tako poznat slučaj prodaje bitumena Kantonalnom javnom komunalnom preduzeću RAD Sarajevo, o čemu su mediji već pisali.

Raport je u posjedu dokumentacije koja pokazuje da je Hifa Oil nabavljala bitumen preko kompanije koja je u njenom vlasništvu, da bi ga kasnije otkupljivala po skupljoj cijeni i s dodatnom maržom preprodavala RAD-u.

Korak po korak

Kako je sve teklo, donosimo korak po korak.

Kako je vidljivo iz dokumentacije, u čijem posjedu je Raport, kao uvoznik bitumena iz Albanije navedena je kompanija Hifa Oil.

Hifa kupuje bitumen od albanske kompanije

Daklem, Hifa kupuje bitumen iz Albanije po jednoj cijeni.

S obzirom na to da je KJKP RAD tražio da se uz ponudu dostavi i otkupna cijena uz maržu koju dodaje Hifa, bilo je potrebno nekako 'nabiti' cijenu.

Da bi se to uradilo, Hifa je bitumen prodavala kompaniji Euro Stil, dakle kompaniji koje je povezana upravo sa Ahmetlićem.

Dakle, Hifa kao uvoznik bitumena iz Albanije, prodaje isti faktički svojoj kompaniji.

Euro Stil izdaje fakturu Hifi za bitumen

Potom Euro Stil po, naravno, uvećanoj cijeni, bitumen ponovo prodaje Hifi. Hifa na tu cijenu dodaje svoju maržu i prodaje ga KJKP RAD.

Hifa prodaje RAD-u bitumen

Ugovor kao i sve drugo, potpisao je tadašnji direktor KJKP RAD Selim Babić, kadar SDA.

Sad se postavlja pitanje da li je slične mahinacije Hifa radila i sa Aerodromom u Sarajevu i cijenama kerozina koje su iz glavnog grada BiH otjerale najveće aviokompanije svijeta.

A, to bi se uskoro moglo saznati s obzirom na to da je Hifa izgubila monopol za prodaju kerozina na Aerodromu Sarajevo.