Atlas

Inženjersko čudo: Željeznička stanica koja se nalazi 102 metra ispod Kineskog zida

Kina je zemlja brojnih čuda i rekorda. Primjerice, u decembru 2019. godine pokrenuli su prvi samovozeći brzi voz na svijetu, koji povezuje Peking i Zhangjiakou. Upravo ovim vozom koriste se brojni sportaši i dužnosnici koji sudjeluju na ovogodišnjim zimskim Olimpijskim igrama.

I ako pomisao na brzi voz bez vozača nije dovoljno impresivna, ova ruta prolazi i kroz još jedno inženjersko čudo – stanicu Badaling Great Wall. Ova stanica se nalazi otprilike 800 metara od ulaza u Badaling – najpopularniji dio Kineskog zida, piše punkufer.

Badaling željeznička stanica, Kina

Da bi se stoljetni spomenik zaštitio od strukturalnih oštećenja, željeznička pruga i prateća stanica izgrađeni su duboko pod zemljom. Tačnije, prostire se na 36.000 kvadratnih metara te 102 metra ispod zemlje, što je čini najdubljom i najvećom stanicom brze željeznice na svijetu.

Badaling željeznička stanica, Kina

Izgradnja ove stanice, koja uključuje i 12 kilometara dug sistem tunela smješten ispod jednog od novih svjetskih čuda, pod zaštitnom UNESCO-a nije bila jednostavna.

Inženjeri su koristili elektronički detonator za precizno mjerenje eksplozija kako bi se osiguralo da udari ne budu jači od vibracija izazvanih hodom po Kineskom zidu.

Badaling željeznička stanica, Kina

S gradnjom ove stanice, ali i tunela, Kinezi su započeli 2016. godine. Stanica Badaling Great Wall skratila je put iz Pekinga do ovog dijela Kineskog zida za oko sat vremena – od 1,5 sati na svega 27 minuta.

Također, ona obuhvaća i druge najveće pokretne stepenice u zemlji – koje su duge 88 metara i visoke 42 metra.