Vijesti

Izvještaj Ureda za borbu protiv korupcije. Forto: Politika je ubila GRAS

Direktor Ureda za borbu protiv korupcije Erduan Kafedžić prezentirao je danas izvještaj o poslovanju GRAS-a, sa fokusom za obaveze plaćanje PDV-a, doprinosa i troškova na tužbe radnika GRAS-a.

„Ured je utvrdio nepravilnosti koji se odnose na kršenje zakona. Prekršeno je 12 zakona i tri podzakonska akta.

Kada su u pitanju doznačena predstva iz budžeta GRAS-u za period od 2008. do 2018., doznačeno je 169,5 miliona KM za kupovinu kupona za prijevoz penzionera, studenata i učenika, pokrivanje dijelova gubitkaa, uplateza doprinosa radnika...

Najveću dio neizmirenih obaveza od odnosi se na doprinose na plaće, penzijsko i zdravstveno osiguranje i porez na dohodak te je konstantan porast ovih obaveza.

Neplaćene obaveze su konstatno rasle te se iznos u 2018. godini penje na 34,6 miliona KM. Prema podacima iz GRAS-a Ured je konstatovao da dug po osnovu indirektnih poreza iznosi oko 31,2 miliona KM, a glavni dug iznosa oko 21,4 miliona KM te je nastao zbog neredovnog plaćanja obaveza po osnovu PDV-a“, kazao je Kafedžić.

Dodao je kako je GRAS krajem 2009. godine počeo primati prve tužbe po osnovu ne primjenjivanja kolektivnog ugovora, a optuženja traju i do danas.

„Od potpisivanja ugovora GRAS nije poduzeo sve potrebne radnje za sprečavanje nastanka izuzetno velikih obaveza po osnovu prava zaposlenika iz kolektivnog ugovora“, kaže Kafedžić.

Kazao je da Ured vrši provjeru odgovornih osoba po pitanju GRAS-a pri čemu će se podnijeti veći broj krivičnih prijava protiv određenih osoba kako za danas iznese nepravilnosti, tako i za one koje će prezentirati u narednom periodu.

Pozvao je Vladu KS da ispoštuje zakonske preporuke po pitanju GRAS-a, ali i druge slučajeve.

„Ovo je tužna priča sa velikom materijalnom štetom“, pocrtao je Kafedžić.

Premijer Kantona Sarajevo Edin Forto kazao je kako je kao građanin, zastupnik i neko ko je predvodio kantonalnu vladu imao stav o javnom prijevozu.

„Javno prijevoz nije samo firma, a pogotovo ne samo državna firma. On je javni interes građana. Jedan od ključnih ulaznih parametara za određivanje kvaliteta života u gradu je javni prijevoz. Koliko košta, koliko je pouzdan? Pogledajmo šta se dešava u razvijenim gradovima ili u regionu. Javni prijevoz je javno dobro i javni interes. GRAS u ovoj viziji dobrog grada Sarajeva je jedan kotač. Istraživao sam kako radi javni prijevoz, ko izdaje koncesije, kako se određuju cijene. Kao zastupnik sam vrlo oštro, ali i objektivno govorio o radu GRAS-a“, kazao je Forto.

Dodao je kako su se ministar saobraćaja Adnan Šteta, ostali ministri i Vlada u cjelini 2018. i susreli sa finansijskim udarom zvani GRAS, ali su tome pristupili sistemski.

„Građani su nam tada rekli da je najveći problem u KS javni prijevoz. Vlada je stala iza toga da budžetiramo najveće novce u javni prijevoz. Ali, to ne znači krpiti rupe bez dna.  Stotine hiljada maraka je duga u javnom prijevozu. U razgovoru sa Sindikatom su nam rekli da radnicima godinama nisu plaćeni doprinosi, da nije plaćen PDV. U realnom sektor se može desiti da najviše mjesec ne platite PDV, a neko je odlučio da javni prijevoz godinama ne plaća ništa od ovoga. To je bila politička odluka, politika je ubila GRAS. U poslovanju ovog javnog preduzeća krši se 12 zakona“, naglasio je Forto.

Kazao da je ova Vlada, čim se vratila u mandat, već 4. 2. donijela zaključak kojim je zadužila Ured za borbu protiv korupcije da od početka istraži sve ove probleme.

„Rezultat našeg insistiranja je izvještaj Ureda za borbu protiv korupcije. Po nekim procjenama koje smo čuli, trebalo bi se dogoditi 30 krivičnih prijava. Ovo je prva faza, one će se proširiti i ona koje nisu bili u GRAS-u.

Mi ćemo se brinuti za sistem, sistemski ćemo odgovarati. Kvalitet života i vizija da Sarajevo bude grad u kojem ljudi žele da žive je ono na čemu ćemo raditi. Nepravilnosti u GRAS-u su samo jedna stanica u ostvarivanju vizije boljeg života.

Pozivam radnike GRAS-a da pošteno rade i da uredu dostave sve nepravilnosti. Ured već prima snimke, dokumente koji pokazuju kako određena grupa upravlja GRAS-om. Pozivam građane na strpljenje, dok GRAS popravimo na ovaj ili onaj način. Pozivam radnike da nam pomognu u ovome“, naglasio je Forto.