Jimmy Page oštro je kritizirao ulogu umjetne inteligencije u muzici i umjetnosti, nakon novih prijedloga britanske vlade.
Strastvena izjava Led Zeppelin ikone o opasnostima koje umjetna inteligencija nosi za muzičku industriju dolazi u trenutku kada britanska vlada završava svoje javne konsultacije o Zakonu o podacima. Zakon je pokrenut u oktobru 2024. kako bi se stvorio pravni okvir za korištenje AI, koja danas može instantno stvoriti uvjerljiv muzički materijal u stilu postojećih umjetnika. Naravno, to je postalo problematično za industriju koja svake godine generira oko 7,6 milijardi funti za britansku ekonomiju.
Stojimo na raskrsnici
Prijedlog britanske vlade odnosi se na sistem u kojem umjetna inteligencija može koristiti postojeću muziku kao dio svog procesa učenja i stvaranja, osim ako umjetnik izričito ne izjavljuje drugačije. U tom slučaju, njihova muzika ne bi bila dostupna AI tehnologiji. Međutim, Page smatra da je ovaj sistem – koji djeluje suprotno trenutnom opt-in sistemu Velike Britanije za obradu ličnih podataka – temeljno pogrešan.
Kao temelj za svoj argument, Page se oslanja na svoju pre-Zeppelin karijeru session muzičara, ističući:
"Ovo putovanje od anonimnosti session rada do globalnih pozornica s Led Zeppelinom nije bilo putovanje posuto algoritmima ili skupovima podataka. Alhemija koja je jedinstveni rif pretvorila u himnu bila je urezana u kolektivnu dušu benda – sinergija koju nijedna mašina ne može oponašati.“
"Danas", nastavlja njegova izjava, "dok umjetna inteligencija nastoji oponašati i unovčiti kreativnost, stojimo na raskrsnici. Umjetnost i muzika generirani umjetnom inteligencijom, sintetizirani iz postojećih ljudskih djela, nedostaju onoj visceralnoj esenciji koja dolazi iz življenog iskustva. Oni su samo prazni odjeci, lišeni borbi, trijumfa i duše koje definiraju pravu umjetnost.“
"Štaviše, etičke implikacije su duboke. Kada AI ‘pokupi’ opsežnu tapiseriju ljudske kreativnosti kako bi generirao sadržaj, često to čini bez pristanka, priznavanja ili naknade. Ovo nije inovacija; ovo je iskorištavanje."
"Da je neko tokom mojih session dana uzeo moje rifove bez priznanja ili plaćanja, to bi se smatralo krađom. Isti standard mora se primijeniti na umjetnu inteligenciju."
Page je također iznio svoje mišljenje o “dubokim” etičkim implikacijama koje AI trenutno predstavlja.
"Kada AI ‘pokupi’ opsežnu tapiseriju ljudske kreativnosti kako bi generirala sadržaj", dodaje Page, "često to čini bez pristanka, priznavanja ili naknade. Ovo nije inovacija; ovo je iskorištavanje."
Međutim, njegova izjava nije samo pesimistička jer traži i neka rješenja. Kaže da britanska vlada "mora zagovarati politike koje štite umjetnike, osiguravajući da njihov rad ne bude usisan u prazninu strojne inteligencije bez potrebnog poštovanja".
Time zaključuje da "ne štitimo samo prava umjetnika, već i samu dušu našeg kulturnog naslijeđa".
'Napišu prelijepu pjesmu, a ne posjeduju je'
AI postaje vrlo podijeljena tema u muzičkoj industriji. Mnogi je prihvaćaju, poput Alexa Van Halena, koji želi koristiti AI za stvaranje autentičnih Eddie Van Halen sola, dok je producent Jimija Hendrixa, Eddie Kramer, nagovijestio da bi se sličan pristup mogao primijeniti kako bi se na nov način dodao naslijeđu preminulog gitarističkog heroja.
Ti koraci slijede korištenje AI od strane preživjelih članova Beatlesa kako bi stvorili još jedan hit Fab Four, koji je osvojio Grammy.
Paul McCartney, koji je vidio obje strane kovanice AI-a, podržao je pokret nakon što je za BBC rekao da bi predložene izmjene zakona stvorile "svijet Divljeg zapada" u kojem se autorska prava umjetnika ne bi pravilno štitila.
"Dolaze mladi momci, cure, koji napišu prelijepu pjesmu, a ne posjeduju je", rekao je. "Ako donosite zakon, pobrinite se da zaštitite kreativne mislioce, kreativne umjetnike, ili ih jednostavno nećete imati."