Milo za drago

Kina uvodi antidamping mjere na uvoz pića iz EU: Na udaru brendiji iz Francuske, od Hennessyja do Remy Martina

Kina je u utorak uvela privremene antidampinške mjere na uvoz alkoholnih pića iz Evropske unije, pogađajući robne marke od Hennessyja do Remy Martina, nakon što je blok od 27 država izglasao carine na električna vozila (EV) kineske proizvodnje.

Istraga je preliminarno utvrdila da damping pića iz EU prijeti kineskom sektoru "znatnom štetom", saopćilo je kinesko ministarstvo trgovine, piše CNN.

Proveli istragu, kažu da će donijeti poštene odluke

Nagovještavajući potencijalno još toga, kinesko ministarstvo je reklo da je njegova antidampinška i antisubvencijska istraga o proizvodima od svinjskog mesa u EU-u u toku i da će na kraju istrage donijeti "objektivne i poštene" odluke.

Ministarstvo je dodalo da razmatra povećanje carina na uvoz vozila s velikim motorom. Veći nameti najviše bi pogodili njemačke proizvođače, a njemački izvoz vozila s motorima od 2,5 litre ili većim u Kinu prošle je godine dosegnuo 1,2 milijarde dolara.

Od 11. oktobra uvoznici rakije porijeklom iz EU morat će polagati jamčevinu koja se uglavnom kreće od 34,8 posto do 39,0 posto vrijednosti uvoza, saopćilo je ministarstvo.

Francuska se smatrala metom pekinške istrage brendija zbog svoje podrške carinama na električna vozila kineske proizvodnje. Također je činila 99% kineskog uvoza brendija prošle godine, s francuskim isporukama koje su dosegle 1,7 milijardi dolara.

Hennessy i Remy Martin su među najteže pogođenim markama, s uvoznicima koji će morati platiti polog od 39,0% odnosno 38,1%.

Polozi bi unaprijed poskupili uvoz brendija iz EU. Trenutno ostaje nejasno kako i kada će uvoznici moći dobiti natrag svoje depozite. Kinesko ministarstvo trgovine nije dalo detalje.

Dionice padaju

Dionice Pernod Ricarda pale su za 2,9% nakon ove vijesti, dok je Remy Cointreau pao za 5%, a LVMH, vlasnik Hennessyja, za 4%.

Kompanije koje su sarađivale u kineskoj istrazi bile su pogođene stopama sigurnosnih depozita od 34,8%. Stopa na Martellu bila je najniža, 30,6%.

Francusko tijelo za trgovinu konjakom Bureau National Interprofessionnel du Cognac (BNIC), Pernod Ricard i Remy Cointreau nisu odmah odgovorili na zahtjev za komentar.

Kaznene mjere uslijedile su nakon glasanja EU-a o usvajanju carina na električna vozila kineske proizvodnje do kraja oktobra. Uoči glasanja, krajem augusta, Kina je obustavila svoje planirane antidampinške mjere za pića iz EU, u očitoj gesti dobre volje, uprkos utvrđivanju činjenica da su se pića iz EU prodavala u Kini po cijenama ispod tržišnih.

U to je vrijeme Ministarstvo trgovine reklo da će istraga završiti prije 5. januara 2025., ali da bi se mogla produžiti.

Kinesko ministarstvo trgovine prethodno je saopćilo da je otkrilo da su evropske destilerije prodavale brandy na svom potrošačkom tržištu od 1,4 milijarde ljudi po dampinškoj marži u rasponu od 30,6% do 39% te da je njihova domaća industrija oštećena.

U odluci EU-a da uvede carine na električna vozila proizvedena u Kini, blok je postavio tarifne stope u rasponu od 7,8% za Teslu do 35,3% za SAIC i druge proizvođače za koje se smatra da nisu sarađivali s antisubvencijskom istragom EU. To će biti povrh standardne carine na uvoz automobila u EU od 10%.

Evropska komisija rekla je da je voljna nastaviti pregovore o alternativi, čak i nakon uvođenja carina.