Puni Gas

Kupujete novi automobil? Ovu opremu morate imati

novi automobil unutrašnjost

Napredak u automobilskoj industriji je nezaustavljiv. Uporedno s njim dolazi i oprema koju smo do nedavno mogli zamisliti samo u filmovima naučne fantastike. Auti sami voze, parkiraju se bez pomoći vozača, prepuni su šarenog ambijentalnog osvjetljenja…

Jasno i kupci danas traže više nego prije 20 godina kad su dovoljni bili klima, centralno zaključavanje i električni podizači prozora, no mnogo opreme koja je sve češća u novim automobilima nema previše smisla i od nje će samo rijetki imati nekakve koristi.

S druge strane postoji i genijalna nova oprema koja osjetno olakšava vozačku svakodnevicu i koju bi po našem mišljenju trebao imati svaki novi automobil.

Kamera za vožnju unazad

Senzori za parkiranje su genijalan izum, i mnogi danas bez njih ne znaju parkirati, no još bolji izum je kamera za vožnju unatrag.

Kad se jednom naviknete na nju teško ćete se odviknuti. Naravno, moguće je jednako efikasno parkirati bez nje, no uz nju je sve tako opuštenije.

Grijani volan/grijana sjedala

Grijana sjedala su genijalna, pogotovo ako su vam ona presvučena kožom ili njenom imitacijom koja tokom hladnih noći postaje neugodno ledena.

No još genijalniji izum je grijani upravljač. Ko nije isprobao ne zna koliko je bolje kada se ledeno hladni volan za par sekundi zagrije na podnošljivu temperaturu.

I sigurnije jer voziti sa klasičnim rukavicama za zimu nije baš preporučljivo, kao ni držati volan s dva prsta jer vam je previše hladan da ga stisnete čitavom šakom.

Grijano vjetrobransko staklo

Sve više proizvođača i u svojim jeftinijim automobilima nude grijano vjetrobransko staklo. Mnogo bolje i brže otapa led sa stakla od ventilacije i mnogo je ugodnije od struganja stakala u ledeno jutro.

Jedini problem, na mnogim staklima žičice grijača jasno su vidljive i treba malo vremena da se naviknete na takav pogled kroz vjetrobransko staklo.

Automatski mjenjač

Kako stvari stoje, za nekoliko godina ručni mjenjači će postati prava rijetkost, a od 2035. uz zabranu benzinaca i dizelaša potpuno će iščeznuti.

Automatski mjenjači danas rade vrlo uglađeno, a vozač se može bolje koncentrirati na ono što se događa na cesti. No najveća prednost im je komfor koji donose u gradu gdje možete odmarati lijevu nogu i desnu ruku. Naravno, ručni mjenjači mogu biti vrlo zabavni, no samo u rijetkim modelima automobila.

Upozorenje za mrtvi ugao

Da, svi smo naučili gledati preko ramena u autoškoli i provjeravati mrtvi ugao. No radite li to zaista uvijek? Što je sa starijima kojima takav pokret više nije tako jednostavan kao kada su imali 20, 30 ili 40 godina? Zato sistem upozorenja za mrtvi ugao dobra ideja.

Zahvaljujući njemu sigurno su izbjegnute mnoge nezgode i spašeni životi pješaka i biciklista.

Posljednjih godina infotainment sistemi su napravili ogroman korak naprijed. Počelo je priključkom za USB koji je potpuno uništio CD uređaje u autu, a nastavilo se s Bluetooth povezivanjem mobitela, što je pak smanjilo broj onih koje koriste USB s muzikom.

Danas bi svaki auto trebao imati i DAB (digitalni radio prijem) jer to korisnicima omogućava slušanje još mnogo radio stanica za koje mnogi ne znaju ni da postoje. Najgenijalniji izum uključen u Infotainment je svakako integracija pametnih telefona putem sistema s Apple CarPlay/Android Auto.

Uz pomoć toga na zaslonu Infotainmenta možete koristiti mnoge funkcije telefona, a prije svega navigaciju putem google karata ili drugih sličnih aplikacija.

Navigacija

Ko se još sjeća navigacije pomoću klasičnih papirnatih karata ili atlasa? Danas većina nas ne može putovati bez navigacije. Ili, bolje rečeno, ne želi jer ovaj izum je revolucionirao putovanja i učinio ih nevjerovatno jednostavnijima.

I danas, kad navigaciju imaju i najjeftiniji mobiteli, neka su tvornička rješenja u autima još uvijek prilično skupa tako da je nerijetko bolja solucija Apple CarPlay/Android Auto sistem.

Adaptivni tempomat

Na autocesti naučit ćete cijeniti prilagodljivi sistem koji pomoću radara mjeri udaljenost do vozila ispred i po potrebi je prilagođava.

Poluautonomna vožnja na autocesti donosi opuštanje, ali vozači se ne bi trebali slijepo oslanjati na ovaj sistem. Također, automobili s adaptivnim tempomatom najčešće nemaju klasičan tempomat koji bi u nekim situacijama bio bolje rješenje od adaptivnog.

Automatska duga svjetla

Neki vozači ne vole koristiti duga svjetla jer im ih se ne da stalno paliti i gasiti. Stoga su automatska duga svjetla vrlo koristan sustav koji će ih sam paliti kada je to moguće i gasiti kada se to mora.

I funkcionira vrlo dobro u praksi. Još jedan sita detalj koji vožnju čini mnogo opuštenijom.