Tehnologija

Ljubav teška 44 milijarde dolara: Zašto je Elon Musk toliko žarko želio kupiti Twitter?

Na prvu, priča o Twitteru i Elonu Musku pomalo liči na priču o neuzvraćenoj ljubavi.

Elon Musk obožava Twitter, piše BBC. On ima ogromnu publiku od 87 miliona sljedbenika. Puno tvita, ponekad kontroverzno, ponekad katastrofalno.

SEC mu je zabranio tvitanja o poslovima s Teslom nakon što je jedan tweet "izbrisao" 14 milijardi dolara s cijene dionice, a tužen je za klevetu nakon tweeta o špiljskom roniocu u kojem ga je nazvao "pedo guy".

Blizu tastature

No, nikad se nije udaljio od svoje tastature. S druge strane, Twitter je daleko manje konkretan kad je u pitanju Musku.

Mogli biste pomisliti, ako vam je neko ponudio 44 milijarde dolara za 16 godina staru kompaniju koja nije baš uživala u eksponencijalnom rastu, mogao bi vam učiniti uslugu, a čini se da su dioničari Twittera bili skloni složiti se sa tom konstatacijom.

Najbogatiji čovjek svijeta želi vidjeti kako Twitter ispunjava svoj "izvanredni potencijal", kaže, a čak ga i ne zanima zarađivati ​​na tome.

On toga već ima na pretek, a multimilijarderi sebi mogu priuštiti različite prioritete.

Twitter je odgovorio tako što je krenuo ravno u defanzivnu taktiku, primjenjujući strategiju "pilule otrova" koja bi spriječila bilo koga da posjeduje više od 15% dionica. Zašto?

Možda je Upravni odbor bio uznemiren Muskovom izjavom da želi vidjeti više "slobode govora" i manje umjerenosti. Mnogi republikanci, koji su dugo smatrali da Twitterova politika umjerenosti favorizira slobodu govora lijevo orijentiranih stajališta, obradovali su se.

Veća odgovornost

No, regulatori diljem svijeta staju u redove kako bi razbili društvene mreže i prisilili ih da preuzmu veću odgovornost za sadržaj koji nose, izričući visoke novčane kazne za nepoštivanje materijala koji potiče nasilje, ili je uvredljiv, ili ga klasificira kao govor mržnje, između ostalog.

Ne zaboravimo na finansije. Twitterov glavni poslovni model temelji se na reklamama – i Musk to želi promijeniti.

Više ga zanimaju pretplate, tvrdi, što bi se moglo pokazati teškom prodajom u okruženju u kojem su sve glavne društvene mreže besplatne za korištenje. Korisnici Twittera mogu odlučiti da više vole da se njihovi podaci ne koriste za unovčavanje i spremni su za to platiti – ali to je kockanje.

Voli i kriptovalute. Može li koristiti platformu za poticanje plaćanja u promjenjivim, nezaštićenim valutama kao što je Bitcoin?

A tu je i sam Musk. On je najbogatiji čovjek na svijetu, serijski poduzetnik čiji uspjesi uključuju PayPal i Teslu. On je harizmatičan i nefiltriran. Voli testirati granice i kršiti pravila.

Postoji razlog zašto se odbio pridružiti upravi Twittera nakon što je kupio 9,2% udjela u januaru - nije želio biti vezan za odgovornost. I ima vojsku odanih obožavatelja.

Agresivna ponuda

Nije se baš udvarao Twitteru cvijećem i čokoladama, ovo je bila agresivna ponuda agresivnog poslovnog čovjeka - bez pregovora, bez kompromisa.

To je privatna prodaja, privatne kompanije, a nije spajanje dva diva tako da je malo vjerojatno da će biti mnogo regulatornih prepreka.

Muskov Twitter bio bi sasvim drugačiji krajolik za 300 miliona ljudi koji ga i dalje koriste, ako to doista i čine. Možda više žestoki i manje liberalni.

Mogao bi vratiti Donalda Trumpa, koji trenutno ima trajnu zabranu - a s obzirom na to da se čini da je pokušaj bivšeg američkog predsjednika na novoj društvenoj mreži, Truth Social, propao.

Teško je sažeti kolektivni pogled korisnika Twittera. Po nekom zapažanju, za svaki tweet koji pozdravlja Muska, čini se da postoji još jedna prijetnja odlaskom. Ali, otkad su se korisnici Twittera uopće oko bilo čega slagali?