Puni Gas

Megane E-Tech Electric: Počelo je novo doba za Renault. Nema više dizela, benzinca, hibrida…

Klasični Megane nakon šest godina uskoro "odlazi u mirovinu" i to će biti kraj jedne ere. Jedan od najpopularnijih kompaktnih auta u novijoj povijesti prestat će postojati.

Novi Megane E-Tech Electric nastavit će nositi slavno ime, no u realnosti je to potpuno drugačiji automobil, začetnik jednog novog razdoblja u povijesti Renaulta, prenosi 24sata.hr.

Nema više dizela, benzinca, hibrida, plug-in hibrida, stari Megane ostaje na tržištu još samo kratko, uskoro će ostati samo novi model koji vozi isključivo na struju.

Velika prekretnica

Renault je jedan od predvodnika elektrifikacije. Njihovi električni modeli Zoe i Twingo izuzetno su popularn, no Zoe je posebni električni model, a Twingo E-Tech Electric samo električna izvedenica klasičnog Twinga.

Megane E-Tech Electric je prvi električni model Renaulta koji potpuno zamjenjuje postojeću benzinsko-dizelsku varijantu najavljujući tako skorašnju potpunu elektrifikaciju jednog od najjačih proizvođača automobila na svijetu. Velika prekretnica za Renault i za čitavu autoindustriju, jer niti jedan konkurent do sada nije neki toliko uspješni model prebacio potpuno na struju.

No nije samo pogon ono što novi Megane čini tako drugačijim od prethodnika.

Suprotno trendu stalnog rasta dimenzija u kompaktnoj klasi, novi Megane je osjetno manji od prethodnika, čak je 15 centimetara kraći i sada je dugačak "samo" 420 centimetara. Također oblik karoserije je znatno promijenjen.

Megane sada ima onaj klasičan "hatchback", rekli bismo "Golfovski", oblik. Dizajn je jasno futuristički, vrlo upadljiv i agresivan te s nekim elementima SUV automobila. Tu je i jasna novost na samom "nosu" auta, ovo je prvi Renault s novim znakom marke.

Manja dužina

Unatoč manjoj dužini novi Megane ima veći međuosovinski razmak od prethodnika, sada je to 269 centimetara što jamči dovoljno prostora u unutrašnjosti. Ponuda prostora straga je na razini prosjeka klase, a u prtljažniku Megane nadmašuje konkurenciju s raskošnih 440 litara. Uz to prtljažnik je vrlo dubok i pravilnog oblika što ga čini još iskoristivijim.

Novi Megane je stotinjak kilograma lakši od usporedivih električnih automobila i teži između 1.475 i 1.611 kilograma, ovisno o verziji. Rezultat svega toga je auto koji je izuzetno sposoban pri agresivnijoj vožnji, jako zabavan po zavojima.

Tu je još nekoliko inovacija. U Meganeu motor može grijati bateriju i tako je pripremiti za brže punjenje. To se događa automatski kada vozite uz navigaciju i približavate se planiranom punjaču.

Ponuda pogona je prilično šarolika. Nude se motori snage 130 i 220 KS, baterije kapaciteta 40 i 60 kW i čak četiri različita sustava punjenja koji se razlikuju po snazi AC i DC punjenja. Osnovni model tako ima 130 KS, bateriju od 40 kW i AC punjenje snage 7,4 kW što je vrlo čudna kombinacija. Naime, s takvim punjačem baterija se najbrže napuni za 6 sati i 17 minuta što ovaj model uz doseg od 300 kilometara čini nepogodnim za bilo kakva duža putovanja.

Čudno je što je Renault ovakvu izvedbu uvrstio u ponudu, no čelnici tvrtke su na prezentaciji uvjeravali da je istraživanje tržišta pokazalo da ima interesa i za ovaj model.

Sportsko ubrzanje

Mnogo razumniji odabir je iduća kombinacija: motor od 130 KS, baterija od 40 KW, AC punjenje do 22 kW i DC brzo punjenje do 85 KW uz doseg od 300 km.

U tom modelu se baterija do 80 posto napuni za oko pola sata. Modeli sa snažnijim motorom od 220 KS i baterijom od 60 kW nude se u kombinaciji s AC punjenjem od 7,4 ili 22 KW i DC punjenjem od 130 kW koje omogućava još brže punjenje baterije.

Doseg tih modela je 450 kilometara. Tu je i model sa slabijim (130 KS) motorom i većom baterijom (60 kW) koji ima punjače od 22 kW (AC) i 130 kW (DC) te najveći doseg - 470 kilometara.

I dok su verzije sa slabijim motorom umjerene po pogledu performansi (10 sekundi do 100 km/h i 150 km/h maksimalne brzine), one sa snažnijim mogu pružiti prava sportska ubrzanja.

Do 100 km/h stižu za 7,5 sekundi, a maksimalna brzina je ograničena na 160 km/h. Kao kod svakog električnog auta, međuubrzanja su impresivnija od ubrzanja od nula do 100 km/h.