TERMO PROZORI

Mercedesi moraju na popravak: Sud naložio ispravljanje nepravilnosti

Njemački proizvođač automobila Mercedes-Benz mora "povući" više od 100 hiljada dizelskih vozila u Njemačkoj

Njemački proizvođač automobila Mercedes-Benz mora "povući" više od 100 hiljada dizelskih vozila u Njemačkoj, zbog ponovnih optužbi za nepravilnosti u kontroli emisija ispušnih plinova.

Kompanija je za agenciju dpa u srijedu potvrdila da je njemačka uprava za promet (KBA) izdala obavijest o "povlačenju", za koju se očekuje da će utjecati na oko 100 hiljada vozila.

"Povlačenje" se odnosi na razne dizelske modele euro 5 i euro 6b, naveo je Mercedes-Benz. Vozila sada čeka ažuriranje softvera.

Kupci će biti pisano obaviješteni ako je njihovo vozilo uključeno u KBA-ovu odredbu i ako je potrebno ažurirati softver, priopćila je kompanija.

Razlog "povlačenja" je korištenje tzv. termo prozora, koji su bili u standardnoj upotrebi i kod drugih proizvođača. Obično se dio ispušnih plinova vraća direktno natrag u motor i izgara kako bi se emitiralo manje otrovnih dušikovih oksida. No ovisno o vanjskoj temperaturi, taj ih mehanizam automatski može vraćati natrag.

Proizvođači su objavili da korištenje toplinskih prozora štiti motor.

No Evropski sud pravde (ECJ) je 2022. presudio da su toplinski prozori legalni samo ako nije dostupno drugo rješenje.

Sudskom odlukom utvrđeno je da je softver koji omogućuje veće emisije onečišćujućih tvari "velikim dijelom godine" u osnovi nezakonit.

Regulatori njemačkog KBA sada su prema presudi zatražili od Mercedes-Benza da promijeni kalibracije u kontrolnim jedinicama motora određenih vozila, rekla je glasnogovornica Mercedes-Benza za dpa.

Do presude ECJ-a, evropske su vlasti općenito takve kontrole temperature za recirkulaciju ispušnih plinova smatrale dozvoljenima, kazala je.

Mercedes-Benz se godinama suočava s optužbama zbog dizelskih emisija.

Od 2018. KBA je izdao nekoliko odredbi o povlačenju vozila njemačkog proizvođača zbog nelegalne ispušne tehnologije, što je samo u Njemačkoj utjecalo na stotine hiljada vozila.

Otkako je taj problem izašao na vidjelo proizvođač automobila sa sjedištem u Stuttgartu je također više puta izvođen na sud. U Njemačkoj je više od 30 hiljada potrošača do danas podnijelo tužbe.

Investitori su se također obratili sudu u Njemačkoj, tražeći stotine miliona eura odštete za gubitke.