AIRCHAT

Može li glasovna društvena mreža ugroziti Facebook, Instagram i TikTok?

Ima li na prenatrpanom tržištu društvenih mreža mjesta za još jednu, malo drukčiju aplikaciju? Trenutno imamo aplikacije koje su dominantno tekstualne, imamo aplikacije i mreže za fotografije i video, a AirChat je fokusiran na - glas. Iako su tokom pandemije predstavljene aplikacije u kojima je dominantan način konverzacije glasovni (sjetite se Clubhousea), one ipak nisu zaživjele i privukle dovoljan broj korisnika.

Ekipa koja stoji iza AirChata, a riječ je o investitoru Navalu Ravikantu i jednom od bivših direktora u Tinderu Brianu Norgardu, vjeruje kako postoji tržište za aplikacije usmjerene na glasovnu komunikaciju.

Oni smatraju kako je glas puno intimniji medij u odnosu na tekstualnu komunikaciju te se tako može prenijeti strast u porukama, za razliku od običnog teksta: Ljudi su stvoreni da se slažu s drugim ljudima, a to samo zahtjeva prirodni glas, objasnio je Ravikant

Sama aplikacija izgledom i sučeljem slična je brojnim postojećim društvenim mrežama. Korisnici mogu objavljivati sadržaj, pratiti druge korisnike, lajkati njihov sadržaj i slično te mogu slati direktne poruke drugim korisnicima aplikacije. No umjesto tekstualnog upisa, u fokusu je glas tako da je objavu potrebno izgovoriti, a korisnici će je na AirChatu moći poslušati, ali i - pročitati. Naime, aplikacija će automatski pretvarati govor u tekst za situacije u kojima ne želite ili ne možete slušati poruke drugih korisnika. No poenta je da ih ne možete napisati, već samo izgovoriti.

Ova je aplikacija prvotno predstavljena krajem prošle godine, a nedavno je redizajnirana te je dostupna za korisnike Androida i Appleovih telefona, no samo one koji imaju pozivnicu. Broj njenih korisnika konstantno raste i bit će zanimljivo vidjeti koliko će je korisnika nastaviti koristiti, a tko će je samo isprobati i onda izbrisati s uređaja, pri čemu ponovno treba podsjetiti na Clubhouse koji je jedno vrijeme bio iznimno tražena aplikacija, a danas je skoro više niko ne spominje.

Također, na stranici Fast Company podsjećaju i na konkurente koji su se pojavili nakon Muskovog preuzimanja Twittera. Iako su imali veliku medijsku praćenost te iako su mnogi korisnici Twittera, tj. sadašnje platforme X najavili da odustaju od te društvene mreže i namjeravaju se okrenuti nekim alternativnim rješenjima, Mastodon je početkom godine imao samo 1,5 miliona aktivnih mjesečnih korisnika, dok su brojke Blueskya Jacka Dorseya malo bolje i iznose oko 2 miliona korisnika.