Jedan od snova svakog elitnog sportiste je biti sponzoriran od jednog od najboljih svjetskih sportskih brendova, što često služi kao poticaj da bude prepoznat kao globalna zvijezda.
Nike, jedan od tih brendova, vodeći je u Sjedinjenim Američkim Državama i ima ugovore sa zvijezdama poput LeBrona Jamesa, Kevina Duranta, Tigera Woodsa i Cristiana Ronalda.
Neki od njih čak su potpisali doživotne ugovore s divom sportske opreme.
Poznati logo
Firma s poznatim logotipom oduvijek je bila poznata po dobrom predviđanju i potpisivanju budućih zvijezda u svojim sportovima.
Zato je toliko iznenađujuće da su pustili nekoga kalibra Stephena Curryja da im promakne kroz prste, pogotovo jer je zvijezda Golden State Warriorsa tokom svoje fakultetske karijere nosila Nike tenisice, a čak je i njegov kum, Greg Brink, radio za ovu firmu.
U svojoj posljednjoj godini na koledžu Davidson, Curry je bio najbolji strijelac američke univerzitetske NCAA lige u košarci s prosjekom od 28,6 koševa.
Potom su ga "Ratnici" izabrali kao 7. na NBA draftu 2009. godine.
Nike je s njim potpisao ugovor do 2013., godine kada se probio, postigavši 54 poena u Madison Square Gardenu protiv New York Knicksa i oborivši NBA rekord po broju pogođenih šuteva za tri poena u jednoj sezoni.
Nakon što mu je ugovor istekao, Curry je mogao čuti ponude drugih marki, ali Nike je imao pravo parirati svakoj većoj ponudi koju je primio.
Početak kraha
Ovdje je započeo Nikeov monumentalni neuspjeh, tačnije tokom sastanka održanog u uredima Warriorsa između predstavnika brenda sa Curryjem i njegovim ocem, također bivšim NBA košarkašem Dellom Curryjem.
I Curry i njegov otac brzo su shvatili da ga Nike neće cijeniti kao njihove tri glavne košarkaške ikone - Kobea Bryanta, Kevina Duranta i LeBrona Jamesa.
Prvi znak nepoštovanja, kako je ispričao njegov otac, bio je kada su ga predstavnici konstantno zvali "Stephon" umjesto Stephen - očigledna greška koju se niko u prostoriji nije potrudio ispraviti.
Kako je sastanak odmicao, postajalo je sve jasnije da Nike ne cijeni Curryja onako kako zaslužuje, prenosi Marca.
Ponudili su kampove za razvoj mlađim igračima poput Anthonyja Davisa i Kyrieja Irvinga, ali ne i Stephenu, što ga je razočaralo.
Povrh svega, na jednom od PowerPoint slajdova koje su prikazali bilo je ime Kevina Duranta.
Ovo je bila kap koja je prelila čašu za Curryja i njegovog oca, koji su to vidjeli kao još jedan znak nepoštovanja. Uprkos tome, Nike mu je ponudio ugovor vrijedan 2,5 miliona dolara godišnje.
Međutim, Curryjevi su otišli s tog sastanka uvjereni da Stephov imidž vrijedi puno više.
Tada je uskočio Under Armour, ponudivši mu godišnji ugovor od četiri miliona dolara. Nike je imao pravo prihvatiti ponudu, ali je odlučio da to ne učini.
Preuzeli rizik
Under Armour je preuzeo veliki rizik, pogotovo zato što je talentirani bek tek trebao ući u play-off, a odigrao je samo 26 utakmica prethodne sezone zbog povrede.
Međutim, kockanje se spektakularno isplatilo, s obzirom na multimilionske povrate.
Curry, danas 36-godišnjak, osvojio je četiri naslova NBA prvaka (2015., 2017., 2018. i 2022.) i postao jedan od najomiljenijih igrača u najjačoj svjetskoj košarkaškoj ligi.
Cijena dionice Under Armoura, koja je iznosila 47 dolara prije nego što im se Curry priključio, skočila je na 120 dolara.
Vrijednost brenda, koja je iznosila 14 milijardi dolara prije nego što je potpisao s njim, udvostručila se na 28 milijardi dolara u roku od nekoliko godina nakon partnerstva s legendarnim strijelcem.
Curry je također pomogao privući druge velike sportske zvijezde poput golfera Jordana Spietha i MLB igrača Brycea Harpera te je firma potpisala desetogodišnji ugovor (od 2020. do 2030.) kao službeni dobavljač opreme za MLB.
Partnerstvo je bilo zlatni rudnik, a Under Armour je brzo osigurao novi ugovor s Curryjem, ukupne vrijednosti koja bi prema nekim izvorima mogla doseći milijardu dolara!
A da još nije za staro gvožđe, Steph je nedavno pokazao na Olimpijskim igrama u Parizu, gdje su upravo njegovi koševi odveli Sjedinjene Američke Države do nove zlatne medalje...