društvena odgovornost

Ne zatvarajmo oči! Zaštitimo djecu na internetu: m:tel pokrenuo kampanju za podizanje svijesti o sigurnosti u online prostoru

Pod sloganom „Ne zatvarajmo oči! Zaštitimo djecu na internetu“, kompanija m:tel je zajedno sa UNICEF-om u BiH i Plavim telefonom započela aktivnosti u okviru društveno odgovorne kampanje koja ima za cilj podizanje svijesti o bezbjednosti djece i mladih u online okruženju, kao i važnosti uključivanja roditelja u svakodnevne probleme s kojima se ova populacija susreće na internetu.

Budući da je m:tel kompanija koja pruža uslugu pristupa internetu, teme sigurnosti u okviru te globalne mreže dio su svakodnevnog posla i usluge koju m:tel pruža svojim korisnicima. Iako internet predstavlja izvor nepreglednih mogućnosti, pored svih pozitivnih strana, nažalost, nove tehnologije nose i rizike ako se koriste nesavjesno i nesvjesno tih rizika. Zato je važno osvijestiti potrebu da se svi, a naročito najmlađi, zaštite u tom virtuelnom okruženju. Upravo zato, kampanja „Ne zatvarajmo oči! Zaštitimo djecu na internetu“, ima za cilj da pruži dodatne informacije, edukuje i skrene pažnju na ovu važnu temu. Jer digitalna bezbjednost, kao i svaki drugi oblik zaštite, počiva prvenstveno na znanju!

Generalna direktorica kompanije m:tel Jelena Trivan zahvalila je Unicefu i Plavom telefonu, koji imaju veće iskustvo i ekspertizu u vezi sa zaštitom djece, što su stali iza ove m:tel kampanje i što će aktivno učestvovati u njenom nastavku.

„Ovo je velika i važna tema koja ne može stati u jedan spot i jedan događaj, o njoj mora konstantno da se priča i na njoj da se radi. Plašim se da je internet prostor, kada je riječ o djeci, mjesto na kojem u ovom trenutku vrebaju značajne opasnosti. Ono što je još više zabrinjavajuće jeste nedostatak svesti kod roditelja i pedagoškog osoblja šta je ono što je opasno na internetu, kako se zaštiti od toga i kako edukovati sebe i dijete da ne dođe u opasnost“, naglasila je Trivan i dodala da je pred nama godina u kojoj će m:tel zajedno s partnerima, organizovati niz edukacija širom BiH, kako bi školske psihologe, nastavno osoblje i roditelje edukovali o tome zašto internet predstavlja potencijalnu opasnost. „Iako bi telekom operator trebao da bude najzainteresovaniji za profit i u tom smislu za prodaju što više telefona, usluga, interneta, mi se sa tim ne slažemo. Smatramo da ispred profita treba da bude zdravlje i ove generacije i onih koje dolaze, prije svega mentalno zdravlje koje je ozbiljno ugroženo načinom na koji u ovom trenutku funkcioniše internet“, rekla je Jelena Trivan.

Rezultat dugogodišnjeg prijateljstva m:tel-a sa Unicefom BiH i Plavim telefonom, jeste i njihovo aktivno učešće u ovoj kampanji. Nineta Popović, voditeljica odjela za komunikacije kancelarije Unicefa u BiH ovom prilikom je rekla: „Online nasilje ne pogađa samo djecu, jer svi mi smo bar jednom u životu bili izloženi nekom negativnom efektu prisustva na internetu, bilo kroz neki negativan komentar ili bezazleni članak koji pročitamo“. Ona je naglasila da nasilje na internetu ostavlja duboke posljedice na mentalno zdravlje, te da je to nešto o čemu se malo priča i malo vodi računa. „Neophodno je da na svakom događaju, da u svakom članku i razgovoru podsjetimo na obaveze države koje su zagarantovane stavljanjem potpisa na Konvenciju o pravima djeteta. Naglašavam da će Unicef kroz saradnju sa biznis sektorom i nevladinim organizacijama, ali i sa vlastima, nastojati da podrži unapređenje mehanizama kako prevencije, tako i rada sa žrtvama nasilja“, izjavila je Nineta Popović, te dodala: „Kao roditelj moram reći da nije dobar onaj koji djetetu pruži sve, dobar roditelj je onaj kojem dijete vjeruje.“

Saša Risojević, direktor Udruženja „Nova generacija“ i koordinator Plavog telefona naglasio je da u dugogodišnjoj saradnji sa m:tel-om sva djeca iz cijele BiH imaju mogućnost besplatnog poziva Plavom telefonu iz bilo koje mreže da pozivaju. „Plavi telefon je osnovan 2013. godine, a dvije godine kasnije prva organizacija koja je prepoznala važnost Plavog telefona bio je upravo m:tel. Od tada pa do danas pozivi su besplatni, djeca mogu da nam se jave putem besplatnog broja ili putem čet savjetovanja“, istakao je Risojević, te dodao da se samo u toku prošle godine Plavom telefonu javilo 18.000 djece. „Razlog zbog kojeg djeca pozivaju su dominantni problemi u mentalnom zdravlju - depresija, anksioznost, ali ono što je problematično jeste da unazad dvije godine imamo nagli porast broja poziva koji se tiču suicida i suicidalnih ideja i namjera kod djece i mladih. Unazad tri godine je pet puta više poziva koji se tiču ugrožavanja djece u digitalnom okruženju“, naveo je Saša Risojević.

U okviru konferencije za medije predstavljen je i video-spot, čiji je prvenstveni cilj da podstakne na razmišljanje o tome koliko smo zaista prisutni u životima svoje djece, koliko vidimo i slušamo sve ono što se oko nas dešava, koliko smo upoznati sa opasnostima, ali i da nađemo najbolje rješenje, vrijeme i riječi kojima možemo da pomognemo, da zajedno djelujemo kako bismo gradili savremeno, ali zaštićeno i voljeno društvo.

Da bi se ovaj glas čuo što snažnije i dalje, brojni mediji, prepoznavši značaj kampanje, stavili su se na raspolaganje za širenje poruka iz nje. Medijski partneri kampanje su RTRS, BN TV, ATV, Una TV, TV K3, FTV, OBN, Pink BH, O kanal, Arena Sport BH, RTV Gradiška, Herceg TV, RAS TV, Big radio, Radio NES, POP FM radio, Radio BN, Radio Uno, RSG, A radio, Klix, Capital, Banjaluka.com, Lola magazin, Ekspres, Mini magazin, Sport sport, Raport, Mondo, Katera news, Novinska agencija SRNA, ONASA, EuroBlic, Nezavisne novine, Glas Srpske, Dnevni avaz, Večernji list, Oslobođenje, Večernje novosti, Kurir, Informer, Srpski Telegraf, Alo, Naš pečat, Metromedia, Infomedia Group, MP Media Group, Nova oprema, Led Euro Media, Boston company.