nevjerovatan obrat

Nekad je bio gotovo bezvrijedan, a danas je automobil iz doba komunizma sve traženiji oldtimer

Šezdeset godina nakon što je zaživio, maleni komunistički istočnonjemački automobil Trabant 601, koji se proslavio u vrijeme pada Berlinskog zida, traženi je oldtimer. Cijena mu brzo raste.

“Prosječna cijena dobro očuvanog Trabanta 601 porasla je na oko 7.300 eura. Ivrijednost mu samo raste” rekao je stručnjak Gerd Heinemann iz njemačke kompanije BBE Automotive, prenose agencije.

Raste mu cijena

Nevjerovatan je to obrat za krhak automobil koji je nekad bio globalni predmet podsmijeha zbog slabašnog dvotaktnog motora i oblaka smrdljivih ispušnih plinova iza sebe.

Trabant 601 postao je ikona 1989. godine kad su se stotine automobila počele kotrljati preko granice između tadašnje Istočne i Zapadne Njemačke.

No mnoge druge ljubitelje automobila teško će oduševiti Trabantove 23 konjske snage, njegovo zračno hlađenje, "vrtoglava" maksimalna brzina od 100 kilometara na sat i karoserija od plastike.

Ipak, privlačnost mu zato leži u dva velika, okrugla prednja svjetla koja mu daju simpatičan izgled kao u crtanim filmovima.

U komunističkoj Istočnoj Njemačkoj nedostajalo je metala pa su proizvođači trabanta karoserije radili od tvrde plastike, duroplasta, koji je sličan bakelitu.

Početkom marta 1964. tvornica automobila VEB Sachsenring Automobilwerke prvi je put međunarodnoj javnosti predstavila Trabant 601 na proljetnom sajmu u Leipzigu.

Bila je to modernija verzija trabanta koji je prvi put sišao s proizvodne trake 1957. godine.

Trabbi 601 prodan je u više od 2,8 miliona primjeraka i proizvodio se sve do 1991. Brojke njemačkog autokluba pokazuju da broj registriranih Trabanta 601 raste već otprilike deset godina.

Ponovni uvoz

U 2014. bilo ih nešto više od 32.000, a lani je premašena brojka od 40.000. Četiri petine ih je na istoku zemlje.

Za to što u Njemačkoj ima sve više trabanata zaslužan je ponovni uvoz, objašnjava stručnjak Heinemann.

Mnogi su automobili vraćeni iz bivših komunističkih zemalja poput Poljske i Mađarske, gdje su nekad također bili česti, prenosi 24sata.hr.

Danas se najviše sviđa "uradi sam" mehaničarima i onima koji su nostalgični za danima jednostavnije vožnje. Auto se može lako popraviti pa je dobar set alata dovoljan za sve što se pokvari.

No ne dijele svi entuzijazam ljubitelja Trabanta. Njemačka ekološka organizacija Deutsche Umwelthilfe zabrinuta je zbog ispušnih plinova dvotaktnih motora.

Automobil radi na ekološki neprikladnu mješavinu ulja i benzina i, naravno, nema katalizator za izgaranje štetnih emisija.

Glavni problemi su nepotpuno sagorjeli ugljikovodici i ugljikov monoksid.

"Pozivamo na zabranu vožnje starih i novih vozila bez efikasnog pročišćivanja ispušnih plinova", stoji u saopćenju organizacije.

No trabanti i drugi klasični automobili registrirani su kao historijska vozila pa mogu voziti u zonama niske emisije u velikim gradovima gdje inače vrijede strogi propisi o čistoći zraka.