zbog navodne špijunaže

Ni sankcije SAD mu ne mogu ništa: Huawei zarađuje znatno više nego prije

Kontroverzna kineska tehnološka skupina, koju su usporile američke sankcije, nastavlja da raste. U isto vrijeme, Huawei ulazi u nove industrije.

Kontroverzna kineska tehnološka grupa Huawei predstavila je na Veliki petak svoje godišnje izvješće o poslovanju za 2023. i vidi svoje rezultate “u skladu s predviđanjima”. Jednostavnim jezikom to znači: Huawei ponovno zarađuje znatno više.

Tvrtka, sa sjedištem u južnokineskoj tehnološkoj metropoli Shenzhen, izvještava o povećanju prodaje od 9,6 posto na 704,2 milijarde juana (ekvivalent više od 90 milijardi eura). Neto dobit porasla je za više od 140 posto i prema Huaweiju iznosi 87 milijardi juana (oko 11 milijardi eura).

Uprkos pritisku američkih sankcija, Huawei se očito oporavio. Poslovanje u sektoru privatnih korisnika, posebno u automobilskom sektoru, značajno se povećalo.

"Prošli smo kroz mnogo toga u proteklih nekoliko godina", rekao je Ken Hu, trenutni predsjednik i dodao: "Ali kroz jedan izazov za drugim, uspjeli smo rasti."

Za razliku od prethodnih godina, godišnje izvješće nije javno predstavljeno na konferenciji za novinare, već je poslano i objavljeno na internetskim stranicama društva.

Kineska vlada oslanja se na veću autonomiju vlastite industrije od tehnologija iz inostranstva - Huawei je središnji igrač u ovoj strategiji. Nedavno je Huawei uspio uhvatiti korak s konkurentnim kineskim tržištem pametnih telefona s novom serijom “Mate 60”.

Prema analitičarima Canalysa, Huawei je navodno isporučio više od deset miliona pametnih telefona na kinesko tržište u četvrtom tromjesečju 2023., stavljajući tvrtku na četvrto mjesto u Kini.

Huawei je osnovan 1987. godine i, prema podacima tvrtke, danas zapošljava oko 207.000 ljudi u više od 170 zemalja. U istraživanju i razvoju zaposleno je 114.000 radnika.

Prema vlastitim informacijama, koncern u to područje ulaže više od deset posto svojih prihoda. Tvrtka posjeduje više od 140.000 aktivnih patenata. U 2023. uložila je gotovo 165 milijardi juana u istraživanje i razvoj.

Američka vlada uvela je opsežne sankcije protiv Huaweija od 2019. Washington pretpostavlja da Huawei ima bliske veze s kineskom državom - tvrtka uvijek odbacuje te optužbe i vidi sebe kao privatnu tvrtku bez utjecaja Pekinga. Savezna vlada raspravlja hoće li jezgrene mreže osloboditi kritičnih komponenti kineskih proizvođača kao što su Huawei i ZTE zbog straha od špijunaže.

Grupi je zabranjen pristup čipovima iz međunarodne proizvodnje i američkom operativnom sistemu Android, koji je nedavno posebno opteretio poslovanje pametnih telefona. Huawei je razvio vlastiti operativni sistem. Prema tvrtki, “Harmony OS” korišten je na više od 800 miliona uređaja krajem 2023. godine.

Ponovno uspon Huaweija podudara se s rastućim pritiskom kineske vlade na Apple, koja sve više potiče korištenje domaćih uređaja i tehnologija u raznim industrijama i sektorima. Prema službenim podacima, isporuke iPhonea u Kini pale su za oko 33 posto u februaru u odnosu na godinu ranije, nastavljajući pad potražnje za vodećim modelom na ključnom inozemnom tržištu.

Huawei diverzificira svoja poslovna područja i ulazi u nova područja - tako da njegova važnost kao dobavljača automobilske industrije raste. Iako Huawei ne izrađuje vlastite automobile, isporučuje komponente za autonomnu vožnju ili inteligentne kokpite.

Automobilski sektor donio je grupi protuvrijednost od gotovo 604 miliona eura u 2023. i najbrže je rastao od 128,1 posto, iako je baza za usporedbu bila niska. Poslovanje u oblaku, koje uključuje umjetnu inteligenciju, također je ostvarilo gotovo 22 posto veću prodaju u iznosu od sedam milijardi eura. Oko 7.000 radnika zaposleno je u istraživanju i razvoju u ovom području.

Uz Huawei, druge tehnološke tvrtke kao što su Xiaomi i Baidu guraju se u unosan posao s automobilima sa svojim digitalnim i umreženim sustavima. Xiaomi je nedavno predstavio vlastiti model - a Huawei, koji ima udio u Aitou, izlaže automobile u svojim vodećim trgovinama. Nekoliko tehnoloških tvrtki koje se ne bave automobilima sada to rade i sve se više šire na obećavajuće, ali beznadno prenapučeno tržište električnih vozila u Kini.