Pakleni Šund

Nova sezona zaraznog Narcosa je krvavija, brutalnija i haotičnija nego ikada

Druga sezona Netflixovog internacionalnog hita „Narcos: Mexico“ donosi pokušaj DEA-e da sruši šefa kartela Miguela Angela Felixa Gallarda (Diego Luna) i ambicioznog mladića po imenu El Chapo.

Igrači se možda mijenjaju, ali narko industrija nikad se zaista ne mijenja, a time ni Narcos: Mexico, čija je druga sezona, nakon prethodne tri smještene u Kolumbiji, još jedna saga o nemilosrdnosti, pohlepi, izdajništvu i katastrofi. Fatalizam teče kroz kokainske vene Netflixove dugogodišnje sage o trgovini droge, koja je i dalje pouzdano efikasna i privlačna, bez obzira što nastavlja pričati istu priču na malo drugačije načine.

„Prošlost je prošlost“, rekao je neko na početku nove sezone, no to baš nije tačno; daleko je prikladnija zaključna procjena Felixa Gallarda da će „pacovi uvijek biti pacovi“.

Mnogo je otrovnih likova u novoj sezoni, a većina po nalogu Gallarda. Nakon što je uspješno ujedinio razne regionalne bande (poznate kao „plaze“) u jedan kartel, on je sada na prijestolju narkotika 1980-ih, odmah do onog kojeg vode Kolumbijci. Nadalje, kao jedina kolumbijska opcija trgovinskog puta za ulazak njihovog proizvoda u SAD, Gallardo se nađe u velikoj prednosti nad svojim partnerima; ili bar tako misli, pošto se veći dio serije (čiji je tvorac Eric Newman) fokusira na pokušaje meksičkog Kuma da iskoristi položaj kako bi natjerao Kolumbijce da mu polovicu honorara plaćaju u kokainu, kako bi on onda postao diler droge, kao i prijevoznik. Nezadovoljan radeći tek kao posrednik, Gallardo želi sve.

Svako žudi za nečim u Meksiku, a to vrijedi i za DEA-u (Uprava za suzbijanje narkotika). Nakon što je Gallardo mučio, a potom i ubio (ovo više nije spoiler) njihovog tajnog agenta Kikija Camarenu na kraju prošle sezone, Walt Breslin (Scoot McNairy) okuplja ekipu američkih i meksičkih agenata da osveti svog sunarodnjaka. Uraditi to znači početi sa dna, sa manjim Gallardovim saradnicima koji su bili umiješani u Kikijevu smrt, i koji mogu dati imena koja će DEA-u odvesti do dokaza da je Gallardo lično bio direktno odgovoran, pa čak i prisutan, pri ubistvu njihovog drugara. To je vrsta posla koja vas neizbježno vodi ka neljudskom, što predstavlja prepreku Breslinu, kojeg unatoč prijetnjama i udarcima, zarobljeni mučitelj obavještava da nema ono u sebi što će obaviti posao.

Napetost između Breslinovog temeljnog osjećaja ispravnog i pogrešnog, i zabrinjavajuća spoznaja da se mora suprotstaviti bezobzirno nemoralnim razinama kartela kako bi obavio misiju, kucajuće je srce ove sezone Narcosa. Breslin je magnetski centar pozornosti zbog svog iskrivljenog bijesa i odlučnosti obojene iscrpljenošću i očajanjem. Kao i kod Narcosovih prethodnika, on je protagonist izrezan iz kalupa film noira. Željan je učiniti ispravno, a ipak osuđen na otkriće da su Juarez, Tijuana i svako drugo meksičko uporište kartela figurativni Chinatown u kojem dobro propada, a zlo opstaje.

Narcos: Mexico ukrašava vlastiti materijal uobičajenim stilom – prvenstveno nefikcijskim snimkama stvarnih bosova kartela i operacija isprepletenih oštroumnim pripovijedanjem, dok se fokusira na široku lepezu kriminalnih figura uhvaćenih kako u vlastitom neredu, tako i u onom koji se ne može kontrolisati. Iran-Contra skandal i namještanje izbora su najistaknutiji historijski događaji 1980-ih predstavljeni u ovoj sezoni, ali je glavna fiksacija ovih deset epizoda neprijateljstvo među plazama, pošto Gallardo baš i ne uspjeva kontrolisati svoje kolege zbog problema u isplati, koji su nastali jer Kolumbijci strašno kasne u isplaćivanju Gallardovih usluga i nisu u žurbi da to isprave, te najvažnije, neizbježnoj želji svih muškaraca i žena da budu najveći prevarant u igri.

U Narcosu postoji više od 20 glavnih likova i sve pohvale idu Newmanu i njegovom timu scenarista i redatelja, jer su svakoga napravili prepoznatljivim i uvjerljivim. Serija je dosljedno lucidna i propulzivna, a obilježena je snagom sitnih detalja koji daju autentičnost i osobnost, poput Ramona Felixa, brata glave porodice Benjamina, koji usred bijela dana odlazi u park i pred porodicama koje roštiljaju rešeta mitraljezom okačene ribe na granama drveta. Ovaj Meksiko je Divlji zapad đavolskih razbojnika, šljakaša, dobronamjernika i nesretnih psihopata, da ne spominjemo lukave žene koje vodi Ramonova sestra Enedina, koja razmišlja o izdaji vlastitog klana kako bi se udružila sa Gallardovom odmetnicom Isabellom Bautistom.

Od neizvjesnog uboda DEA-e koji ima za cilj uništiti Gallarda dok uvozi 70 tona (!) kokaina, što je potez kojim ide na sve ili ništa sa Kolumbijcima, do ambicioznog El Chapa, koji po prvi, ali ne i zadnji put, dolazi na ideju izgradnje tunela ispod dvije granice, Narcos je polu- triler, a polu-historijski ekspoze. Možda je ovo još jedno u nizu poglavlja tekuće priče u kojoj mladi idioti vremenom preuzimaju plaštove svojih prethodnika (ili ostaju na vlasti, poput Enedine, koji i dalje vlada Tijuanom). Međutim, iako je radnja serije slična onoj prijašnjoj, takva repetitivnost otkriva beznadnu uzaludnost rata protiv droge čiji kraj i dalje čekamo.

https://youtu.be/AGv_F9hpQ-w