POTREBNE AKROBACIJE

Novi automobili su postali preširoki za parking: Ostaje nam premalo mjesta za izlazak iz vozila

Sve veće dimenzije novih automobila i sve veća popularnost velikih SUV vozila znači da se vozači sve više bore s ulaskom i izlaskom iz svojih vozila na parkiralištima. Nova studija procjenjuje da kada se dva nova automobila prosječne veličine parkiraju jedan pokraj drugog u standardnom prostoru, ostaje samo 30 cm prostora za otvaranje vrata. Vozači zbog toga sve više moraju koristiti "akrobatske vještine" za ulazak i izlazak iz automobila.

Anketa u kojoj je u Velikoj Britaniji sudjelovalo 2000 odraslih osoba pokazala je da je svaki peti jednom čak morao pribjeći ulasku u parkirani automobil preko gepeka zbog nedostatka prostora za otvaranje vrata. Polovica (51 posto) rekla je da je jedini način na koji su mogli pristupiti svom automobilu bio preko suvozačevih vrata, jer nije bilo mjesta za otvaranje vozačeve strane.

Kao rezultat toga, 57 posto vozača redovito u potpunosti izbjegava određena parkirališta za koja znaju da imaju tijesna mjesta. Čak 83 posto vozača često izbjegava prazna mjesta jer drugi vozač nije ostavio dovoljno mjesta, dok 75 posto kaže da dopuštaju putnicima da izađu iz vozila prije parkiranja kako bi im olakšali izlazak.

Većina parkirnih mjesta širom Evrope široko je 240 cm. Današnji prosječni porodični automobili u prosjeku su široki 180 cm, što ostavlja samo 30 cm s obje strane za otvaranje vrata. Ali čak i mali automobili su se danas jako približili toj širini, tako da i s njima nije jednostavno.

Velike dimenzije najnovijih automobila dovela je do povećanja broja vozača koji krše pravila parkiranja korištenjem mjesta rezerviranih za osobe s invaliditetom ili osobe koje u automobilima imaju malu djecu. Više od četvrtine ispitanih priznalo je da radi tako nešto.

Sve veća širina automobila u kombinaciji s uskim parkirnim mjestima koja nisu prilagođena današnjim modelima, znači da su mnogo češća i oštećivanja drugih auta prilikom otvaranja vrata, ali i tokom manevra parkiranja. Šteta uzrokovana udarcima u drugo vozilo ili struganjem po zidovima ili stupovima pri ulasku ili izlasku s parkirališta košta vozače u Velikoj Britaniji procijenjenih 424 miliona funti svake godine.

Trećini (30 posto) vozača automobil je oštećen na parkiralištu u prošloj godini, a prosječni trošak popravka štete iznosi 223,50 funti. Samo 7 posto reklo je da je osoba koja je uzrokovala štetu platila popravke, dok je više od trećine ispitanika priznalo da šteta nisu ni popravljali.

Mike Hawes, iz društva proizvođača i trgovaca automobilima, koje zastupa proizvođače automobila u Britaniji, kaže da novi automobili postaju sve veći kako bi se poboljšala sigurnost i omogućilo korištenje čišćih pogonskih sklopova za smanjenje emisija.

"Moderni automobili opremljeni su naprednom sigurnosnom tehnologijom koja štiti putnike i druge sudionike u saobraćaju, od zračnih jastuka do zona gužvanja, a sve to doprinosi tome da vozila budu veća nego prije. Automobili također sve više imaju električne baterije i motore što može utjecati na veličinu i oblik. No, u u konačnici potrošači su ti koji utječu na dizajn vozila, a proizvođači odgovaraju na tržišne ukuse i preferencije", rekao je Howes za This is Money.