trademark

Od Madonne do Taylor Swift: Sve više slavnih štiti svoj brend – čak i imena mačaka

Sve veći broj javnih osoba želi zaštititi i kapitalizirati svoj identitet podnošenjem zahtjeva za zaštitni znak (trademark).

Neki zahtjevi su više iznenađujući od drugih.

Taylor Swift ranije ovog mjeseca prijavila je zaštitni znak za dio svoje turneje, "Female Rage: The Musical", na kojoj predstvlja pjesme sa svog novog albuma "The Tortured Poets Department".

Bizarni zahtjevi

Ovo nije prvi put da je američka muzička zvijezda, koja sada vrijedi više od milijardu dolara, zatražila zakonska prava nad frazama vezanim uz njen brend.

Osim što je označila svoje ime, inicijale i naslove albuma, Swift je također dospjela na naslovnice zbog opskurnijih zahtjeva.

Korištenje brojnih njenih tekstova, barem u komercijalnom kontekstu, sada bi vas moglo dovesti u vruću vodu.

Zaštićeni stihovi uključuju "This Sick Beat", "…Ready For It?", uz dosjetku s njenog albuma "Reputation": "The Old Taylor Can't Come To The Phone Right Now".

Izraz "Swiftmas" je također zaštićen, kao i imena njenih mačaka, Meredith, Olivia i Benjamin Swift.

Javne osobe nemaju uvijek namjeru "postati imena robnih marki za proizvode povezane s njihovim glavnim aktivnostima", rekao je za Euronews ekspert Jerry Bridge-Butler.

"Međutim, kada njihova popularnost dosegne određeni nivo, postaje vrlo moćna privlačna sila koja se može koristiti za promjenu proizvoda.

Stavite ime brenda 'Taylor Swift' na bilo koji komad robe i prodat će se u velikim količinama gomilama obožavatelja", ističe on.

Teško vratiti kontrolu

Prema Forbesu, Swift je navodno zaradila oko 200 miliona dolara u prodaji artikala sa svojim brendom u 2023., prodajući majice i druge stvari na svojim nastupima na Eras Touru.

Ekspertica Charlotte Wilding također je rekla za Euronews da je zaštitni znak sigurnosna mjera:

"Može biti teško vratiti kontrolu nad brendom ili elementom brenda ako ga je pribavila treća strana, zbog čega se preporučuje podnošenje zahtjeva za zaštitu."

Iako je javnim osobama moguće vratiti vlasništvo nad svojim imenom ili znakom, to nije lako.

U 2019., brazilski nogometaš Neymar Junior dobio je sudski spor protiv portugalskog biznismena Carlosa Moreire, koji je tražio zaštitni znak imena "Neymar" za prodaju odjeće i obuće.

Neymarovi predstavnici tvrdili su da je, s obzirom na nogometaševu slavu, zahtjev napravljen u "lošoj vjeri".

Još jedna bitka oko vlasništva odigrala se između Kylie Jenner i Kylie Minogue 2017. godine.

Kada je Jenner, reality zvijezda, podnijela zahtjev za zaštitni znak svog imena u Sjedinjenim Američkim Državama, Minogue se usprotivila tom potezu, tvrdeći da bi to moglo uzrokovati "štetu" brendiranju australske pjevačice.

Madonna je bila jedna od prvih slavnih osoba koja je podnijela zahtjev za pravo zaštite svog imena i brenda 1980-ih. Zahtjevi su od tada postali daleko češći.

Paris Hilton uspješno je zaštitila svoju krilaticu "That's Hot", dok Donald Trump ima vlasništvo nad svojim predsjedničkim sloganom "Make America Great Again".

Drugi primjer je Usain Bolt, koji je prošle godine u SAD podnio zahtjev za zaštitni znak logotipa koji prikazuje njegovu prepoznatljivu pozu za proslavu pobjede.