JAPANSKI GIGANT

Ovo su stvari koje možda niste znali o Hondi

Brojni ljubitelji japanskog proizvođača automobila Honda proteklih su godina bili razočarani većinom vijesti koje dolaze iz njihovog sjedišta

Brojni ljubitelji japanskog proizvođača automobila Honda proteklih su godina bili razočarani većinom vijesti koje dolaze iz njihovog sjedišta i imali osjećaj da je kompanija u potpunosti skrenula s nekada prilično jasnog puta popločenog sportskim imidžom.

Uprkos tome, optimistični smo jer novi Civic Type R, NSX, pa čak i maleni S660 najavljuju neka bolja vremena. U nadi da smo u pravu, danas se želimo podsjetiti nekih stvari o Hondi koje neki možda nisu znali.

Honda proizvodi najprodavanije vozilo u historiji

Zaboravite Ford Model T, Volkswagen Beetle i Toyotu Corollu, jer je jedan Hondin motocikl prodan u više primjeraka nego svi navedeni automobili zajedno. Radi se o motociklu Honda Cub čija je proizvodnja započela 1958. godine, a do danas je prodano više od 87 miliona primjeraka u 160 zemalja svijeta. više od 5 miliona ovih motocikala nađe svog kupca na godišnjoj bazi, a proizvodnja se nastavlja dalje uz nove, električne verzije.

Osnivač Soichiro Honda bio je pomalo lud… na dobar način

Soichiro Honda neumorno je i neustrašivo slijedio svoj san da od male firme koja je u šupi ugrađivala motore na bicikle stvori industrijskog diva kakav je Honda danas. Jedan je od prvih poslovnjaka u Japanu koji je zaposlenike promicao prema zaslugama umjesto prema godinama, kakva je bila uobičajena praksa ondje. Kao jedan od razloga zašto je odlučio proizvoditi automobile naveo je prvi susret s Fordom T, kada je kao dječak trčao za njime i osjetio miris ulja koji mu se jako svidio.

Honda je već 50 godina najveći proizvođač motocikala

Ubrzo nakon što je završio Drugi svjetski rat Soichiro Honda došao je na ideju da na bicikle koje je proizvodio počne ugrađivati male motore obujma 50 cm3, koji su trebali služiti kao generatori za prenosive radio uređaje. Prototip te prve Honde može se pronaći u firminom sjedištu u Tokiju. Sljedeći model bio je opremljen novim motorom koji je razvila i izradila Honda, a 1964. godine kompanija dobiva priznanje za najvećeg svjetskog proizvođača motocikala. Istim se Honda može pohvaliti i danas.

Ovako su izgledali prvi Hondini automobili

Automobili su bili sljedeći logičan korak nakon osvajanja svijeta motocikala, a prvi modeli predstavljeni su 1962. godine pod nazivom S360, S500 (sportski roadsteri) i T360 (mali radni kamion). Svi su redom bili pokretani motorom iz motocikala, a snaga se prema stražnjim točkovima prenosila putem lanca.

Postoji surf rock bend nazvan po Hondi

Inspirirani popularnošću malog Hondinog motocikla u 1960-ima, grupa od četiri muškarca iz Los Angelesa osnovala je surf rock bend pod nazivom The Hondells. Njihovu pjesmu Little Honda napisali su Brian Wilson i Mike Love iz grupe The Beach Boys, a dospjela je na deveto mjesto američke liste pop singlova.

Honda je prvi japanski tim koji se ušao u Formulu 1

S ciljem da poboljša svoje proizvode kroz rad na trkaćem programu, Honda je samo jednu godinu nakon predstavljanja prvih automobila odlučila ući u Formulu 1, okupiranu evropskim i ponekim američkim timovima. Nakon propalog pokušaja sklapanja partnerstva s Lotusom, Honda je odlučila samostalno izraditi šasiju i motor za svoj bolid i tako je nastao RA271. Njegov nasljednik RA272 odnio je pobjedu na meksičkom Grand Prixu 1965. godine, a za upravljačem se nalazio Ritchie Ginther.

Honda 1300 Coupe 9 dizajniran je po uzoru na američke muscle automobile

Soichiro Honda bio je veliki ljubitelj američkih muscle automobila i njegovo je prijevozno sredstvo od kuće do posla neko vrijeme bio Pontiac Firebird. Stoga, ne čudi previše da je na prve nacrte novog modela 1300 odmahnuo rukom i rekao kako su previše „mlaki“. Dizajnerski tim počeo je posao nanovo sa šefovim automobilom na umu.

Honda je najveći proizvođač motora s unutrašnjim sagorijevanjem na svijetu

Honda proizvodi čak 14 miliona motora s unutrašnjim sagorijevanjem godišnje, a oni se ne ugrađuju samo u automobile već i u brodove, motocikle, skutere, kosilice, vodene pumpe i niz drugih proizvoda.

Honda je promijenila svijet s VTEC-om

Automobil u kojem je debitovala VTEC (Variable Valve Timing and Electronic Lift Control) tehnologija bila je Honda Integra XSi 1989. godine, a bitna je zato što omogućuje ekonomičnu vožnju pri niskim okretajima i dobre performanse pri visokim okretajima. U osnovi radi se o tome da je otvaranje i zatvaranje usisnih i ispušnih ventila ovisno o broju okretaja motora.

Honda je napravila NSX kako bi posramila njemačke i italijanske sportske automobile

Honda NSX razvijena je s ciljem da firma pokaže što je u stanju napraviti, a pokazalo se da je u stanju pomesti konkurente kao što su Ferrari 348 i Porsche 911 i istovremeno ponuditi pouzdanost karakterističnu za marku. NSX je predstavljen 1990. godine i bio je prvi serijski automobil na svijetu s laganom aluminijskom karoserijom, dok je za snagu od 270 KS bio zadužen VTEC motor V6 konfiguracije.

Honda je predstavila prvi automobil s vodikovim gorivim ćelijama

Honda FCX Clarity prvi je automobil u kojem se električna struja dobiva putem vodikovih gorivih ćelija, a da je bio dostupan stvarnim kupcima u stvarnom svijetu, doduše samo u zakup budući da je navodno cijena svakog proizvedenog primjerka bila 1 milion dolara. Ovaj prilično zanimljiv koncept poslužio je Hondi za testiranje alternativnog goriva u realnim uslovima.

Bolidi s Hondinim motorima bili su pobjednici svake Indy 500 sezone između 2004. i 2014.

Istina, između 2006. i 2011. godine Honda je zapravo bila jedina zadužena za opskrbljivanje bolida motorima, no to ne umanjuje činjenicu da iza sebe ima rekord za najveći broj uzastopnih pobjeda na natjecanju Indy 500 od svih proizvođača motora. Osim toga, između te dvije godine nije zabilježen nijedan kvar na motorima.

Najbrže Hondino vozilo skuplje je i brže od Bugatti Veyrona

S cijenom od 3,65 miliona dolara, HA-420 HondaJet skuplji je od Bugatti Veyrona, a može se pohvaliti i maksimalnom brzinom od 777 km/h i autonomijom od 2185 kilometara. Riječ je o privatnom avionu za osobne potrebe bogatih individualaca, a japanski inžinjeri i ovdje su pokazali inovativnost smjestivši motore iznad krila radi bolje aerodinamike i više prostora u kabini. Također, ovaj je avion izrađen od kompozita i stoga ima manju masu od aluminijskih rivala.

Honda proizvodi čovjekolike robote

Čovjekoliki robot ASIMO (Advanced Step in Innovative MObility) može trčati, skakati, kretati se stepenicama i donositi stvari. I dok nas zabavlja svojim plesačkim sposobnostima, ispod njegove simpatične vanjštine kriju se veoma napredni algoritmi koji približavaju umjetnu inteligenciju stvarnosti i tako stvaraju potencijal da ovaj robot postane itekako koristan pomoćnik nepokretnim ili starijim osobama.