pisa test

Pametni telefoni potiskuju rezultate PISA testa

Manje je više kada su u pitanju digitalni mediji
prisluškuje mobitel poruke

Digitalni mediji imaju sve važniju ulogu u školama od pandemije koronavirusa.

Prema studiji PISA, umjerena upotreba donosi prednosti, ali ometanje je veliki problem.

U prosjeku se tri četvrtine učenika osjećaju samopouzdano koristeći digitalne uređaje, školske platforme i programe za videokomunikaciju. Koronapandemija također je pokazala da se studenti bore da se motivišu.

Manje je više kada su u pitanju digitalni mediji.

Umjerena upotreba digitalnih medija može imati pozitivan učinak: učenici koji su koristili digitalne uređaje u nastavi do sat dnevno postigli su 14 bodova bolje u PISA studiji od njihovih vršnjaka koji to nisu učinili. Ova razlika u bodovima odgovara otprilike tri četvrtine školske godine.

Istovremeno, prema PISA 2022, digitalni uređaji u školi također imaju negativne efekte na učenike. 45 posto ih je reklo da su postali nervozni ili nemirni kada im mobilni telefon nije bio blizu, a, prema riječima direktora obrazovanja OECD-a Andreasa Schleichera, lošiji su bili iz matematike u PISA, bili su nezadovoljniji svojim životom i manje otporni na stres.

65 posto ispitanih učenika je također reklo da su bili ometeni kada su se digitalni uređaji koristili na časovima matematike. Ovi učenici su postigli 15 poena manje od kolega iz razreda koji nisu bili ometeni. Prema anketi, prekomjerna upotreba mobilnog telefona za prolaz vremena još je problematičnija: učenici koji su rekli da su koristili mobitele najviše sat dnevno da bi proveli vrijeme dobili su 49 bodova više u PISA studiji od onih koji su izjavili da su koristili pet do sedam sati.