Zuffenhausen

Porsche ove godine donosi odluku o novom superautomobilu

Šanse su prilično dobre da ćemo dobiti novi najmoćniji model iz Zuffenhausena

Šanse su prilično dobre da ćemo dobiti novi najmoćniji model iz Zuffenhausena.

Porsche je proslavio 75. godišnjicu 2023. s Mission X konceptom, koji predstavlja svojevrsan prozor u budućnost kada je riječ o novom električnom superautomobilu.

Međutim, od tada nije plasirano mnogo informacija u vezi sa tom studijom. Ipak, generalni direktor kompanije je odlučio da to promijeni. Oliver Blume spominje odluku vezanu za to da li da stave automobil u proizvodnju ili ne kasnije u toku ove godine.

Porsche Mission X

Šanse su dobre, jer je šef Porschea izjavio za australski CarSales da su dobijene povratne informacije nakon debija Missiona X prošlog juna „izuzetno pozitivne“. Pedesetpetogodišnji funkcioner je izjavio da lansiranje nove perjanice predstavlja veliku motivaciju za Porsche. Ukoliko projekt bude odobren, bit će tek četvrta perjancica marke iz Zuffenhausena u vidu superautomobila, nakon modela kao što su 959, Carrera GT i 918 Spyder.

Porsche je bio nijem u vezi s tehničkim specifikacijama spektakularnog koncepta. Ono što znamo da je Mission X dugačak oko 4,5 metra, širok 2 metra i visok manje od 1,2 metra, uz međuosovinsko rastojanje od 2,73 metra. Počiva na felgama od 20 inča naprijed i 21 inča pozadi, i posjeduje baterijski paket postavljen iza sjedišta. Kada je koncept debitovao, pripadnicima sedme sile je rečeno da odnos snage i mase iznosi najmanje jedna konjska snaga po kilogramu.

Porsche Mission X

Porsche je također istakao brojke vezane za vertikalni aerodinamički pritisak, veći u odnosu na 911 GT2 RS (992), koji generira 409 kilograma takozvanog "downforcea" pri brzini od 200 km/h, odnosno 860 kilograma pri 285 km/h. Baterija Missiona X može da se napuni otprilike dvostruko brže u poređenju s Taycan Turbo S modelom. Međutim, to je bilo prije nego što je snaga električne limuzine povećana s 270 na 320 kW (model za 2025.).

Baterija Porscheovog pulena od 10 do 80 odsto može da se napuni za 18 minuta, i to nije sve, jer je prototip Taycana S od 8 do 80 Zuffenhausenaosto napunjen za samo 16 minuta. Mission X s arhitekturom od 900 V bi mogao da se stavi naspram Rimac Nevere, koja može da podrži punjenje od 500 kW. Lotus Evija, s druge strane, može da koristi punjač od 350 kW.

Gotovo godinu dana nakon premijere, izlazna snaga Mission X-a ostaje misterija.

Višestruki izvještaji tvrde da raspolaže s oko 1.500 konja, dok drugi vjeruju da je brojka bliža 1.700 „grla“, ako ne i više. Također nije poznato koliko motora posjeduje, mada se vjeruje da se radi o dva, gdje se po jedan nalazi na svakoj od osovina, što znači da je u igri pogon na sve točkove. Da podsjetimo, Evija i Nevera imaju postavku s četiri elektromotora.

Porsche Mission X

Serijska verzija Mission X-a, koja bi trebalo da uslijedi, bit će najbrži serijski automobil na Nirburgringu. Vreme koje treba da nadmaši iznosi 6 minuta, 35,18 sekundi, što je postigao Mercedes-AMG One. „Zeleni pakao“ je zahtjevna staza, posebno za električne automobile, budući da se radi o stazi dužoj od 20 kilometara.

Bez obzira na cijenu, kolekcionari će se sigurno obrušiti na ovaj automobil. Ukoliko bude odobren, proizvodnja će vjerovatno biti ograničene serije, a prve isporuke ne bi trebalo očekivati prije 2026.

Prerano je reći koliko će primjeraka biti sklopljeno, ali nije zgoreg podsjetiti se da je 918 Spyder bio ograničen na broj od 918 primjeraka, dok je Carrera GT proizvedena u ukupno 1.270 jedinica. Porsche 959 je bio rjeđi, jer je pronašao svoje mjesto kod 292 kupca.