PET PAKETA OPREME

Potpuno nova Mazda CX-80 sa pravom je član premium klase

Skoro pet metara dug SUV prvi je japanski automobil sa sedam sjedala u Evropi u skoro desetljeće. Mora se natjecati s teškašima kao što su Škoda Kodiaq, Kia Sorento i još skupljim opcijama poput Volva XC90.

Ako vam CX-80 izgleda poznato, to je zato što je veliki brat Mazde CX-60 s pet sjedala, koja je stigla 2022. Oba su SUV-a dizajnirana oko iste filozofije, temelje se na istoj platformi i nude se s istim izborom pogonskih sklopova: plug-in hibridni te redni šestcilindrični dizel.

Automatika i pogon na sve točkove je standard

CX-80 temelji se na Mazdinoj Skyactiv Multi-Solution Scalable Architecture, koju marka koristi za razne modele, uključujući kompaktnu Mazdu 3. Međutim, CX-80 i njegov brat CX-60 jedini su koji imaju uzdužne motore, koji su u svakom CX-80 upareni s automatskim mjenjačem s osam stepeni prijenosa i sistemom stalnog pogona na sve točkove.

Dizelski 3.3-litreni redni šestocilindrični motor opremljen je 48-voltnim blagim hibridnim sistemom ili M-Hybrid Boost kako ga naziva Mazda. Mali električni motor od 17 KS pomaže motoru pri kretanju iz mirovanja i pri niskim okretajima radi povećanja učinkovitosti. S 251 KS i 550 Nm okretnog momenta, ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 8.4 sekunde.

Plug-in hibrid Mazda CX-80 mijenja redni šest za 2.5-litreni četverocilindrični benzinski motor, ali radi zajedno s mnogo snažnijim električnim motorom od 173 KS koji se napaja iz litij-ionske baterije od 17.8 kWh.

Ukupna izlazna snaga za CX-80 PHEV je 323 KS i ima 500 Nm okretnog momenta, pri čemu e-motor daje veliki dio tog okretnog momenta i može to učiniti trenutno. To omogućuje SUV-u od dvije tone da ubrza od 0 do 100 km/h za 6.8 sekundi.

Dio tehnologije iz Miate

Uz uobičajene normalne i sportske načine vožnje, CX-80 dolazi s načinom vuče – više o tome kasnije – i načinom rada izvan ceste koji optimizira AWD sistem i kontrolu proklizavanja za bolje performanse na neravnom terenu.

CX-80 koristi prednji ovjes s dvostrukim poprečnim ramenima i multi-link postavu na stražnjoj strani za koju Mazda kaže da je podešena za stabilnost i udobnost. Također dobiva tehnologiju Kinematic Posture Control (KPC) iz sportskog automobila Mazda MX-5 koja bi trebala učiniti svaki pokret tijela tokom skretanja glatkijim.

Kako bi svoj najnoviji dizel motor učinio što čistijim i učinkovitijim, Mazda je razvila pametnu novu tehnologiju nazvanu DCPCI (Distribution-Controlled Partially Premixed Compression Ignition), koja koristi jedinstvenu komoru za izgaranje jajolikog oblika za postizanje čistijeg izgaranja goriva. Također je dodao 48-voltni blagi hibridni sistem i kao rezultat toga, marka kaže da dizelski CX-80 može vratiti do 5.8 litara na 100 kilometara.

Plug-in hibrid troši dvije litre na 100 km

U međuvremenu, CX-80 PHEV može službeno vratiti potrošnju do manje od dvije litre na 100 kilometara i ima čisto električni domet od 60 km s jednim punjenjem svoje baterije od 17.8 kWh. Potpuno punjenje baterije pomoću tipične kućne zidne kutije od 7kW trebalo bi trajati oko dva i pol sata. Međutim, CX-80 PHEV nema mogućnosti brzog punjenja istosmjernom strujom kao što to ima nova Škoda Kodiaq.

Barem ima EV način rada za što je duže moguće vožnju s ugašenim motorom, plus Charge način rada koji osigurava da automobil održava određenu količinu napunjenosti baterije za korištenje kasnije tokom putovanja.

S prednje strane CX-60 i CX-80 izgledaju gotovo identično, ali nova perjanica sa sedam sjedala je 250 mm duža od svog brata, s međuosovinskim razmakom produženim za isti broj. Bočni prozori su rastegnuti kako bi putnicima u trećem redu pružili svjetlo, što je omogućilo redizajniranje okvira prozora kako bi izgledalo više "ručno izrađeno".

Mazda je željela da unutrašnjost CX-80 bude opuštajuća i primamljiva. Vrhunski model opreme Takumi ima ukrase od pravog javorovog drveta, presvlake od Nappa kože i tkaninu na kontrolnoj ploči. Iza japanskih "visećih šavova" na instrumentnoj ploči nalazi se ambijentalno osvjetljenje, dok je visoka i široka središnja konzola dizajnirana kako bi vozačevo sjedalo izgledalo prikladno nadmoćno.

Svaki CX-80 opremljen je digitalnom instrument tablom od 12.3 inča i središnjim zaslonom od 12.3 inča. Imajte na umu da nismo rekli zaslon osjetljiv na dodir, jer Mazda radije ima okretni točkić na središnjoj konzoli za navigaciju svojim infotainment izbornicima. Amazonova virtualna asistentica Alexa ipak dolazi ugrađena i može kontrolirati muziku u automobilu, navigaciju i klima-uređaj, kao i aplikacije trećih strana poput Spotifya. Bežični Apple CarPlay i Android Auto također su standardni.

CX-80 se standardno isporučuje sa sedam sjedala, no bit će dostupni i rasporedi sa šest sjedala. Oni zamjenjuju klupu u drugom redu s dvije kapetanske stolice, s opcijom da između njih postoji otvoreni prolaz ili konzola s dodatnim spremištem i držačima za čaše.

Lak pristup trećem redu sjedala

Ima dovoljno mjesta u drugom redu, plus zaseban set kontrola klime za putnike i nekoliko USB-C priključaka za punjenje njihovih uređaja. Ogromna stražnja vrata stvaraju velike otvore koji omogućuju lak pristup trećem redu sjedala.

Za razliku od nekih SUV vozila sa sedam sjedala, na zadnjim stražnjim sjedalima ima više nego dovoljno prostora za glavu i noge čak i za odrasle osobe visoke više od 180 cm da se udobno smjeste.

Primijetili smo da su sjedala u trećem redu plitka, što znači da su nam noge malo podignute od baze sjedala, ali to je mala zamjerka. Odvojeni set ventilacijskih otvora i držača za čaše zgodni su dodaci za one na stražnjoj strani.

Dostupno je 258 litara prtljažnika sa svim sjedalima CX-80 na mjestu. To raste na 687 litara kada se stražnja sjedala preklope ravno – proces koji se brzo i jednostavno izvodi povlačenjem remena na naslonima oba sjedala. Kada su sva sjedala osim vozača i suvozača spuštena, CX-80 može prevesti do 1221 litru tereta ili 1971 litru ako ga utovarite do stropa.

Mazda uvodi neke nove sigurnosne funkcije s CX-80, kao što je ublažavanje čeonog sudara kao dio nadograđenog sistema Smart Brake Support i Cruising and Traffic Support, koji može djelovati ako vozač ne reagira.

Pet paketa opreme

Drugi sigurnosni komplet koji se standardno ugrađuje uključuje nadzor mrtvog ugla, tempomat, pomoć pri održavanju voznog traka, prepoznavanje prometnih znakova i upozoravanje vozača. Kamera od 360 stepeni dostupna je na CX-80 i ima Trailer Hitch View i See-Through View za pomoć pri manevriranju na tijesnim parkiralištima i gradskim ulicama.

Cijene za Mazdu još nisu poznate, ali će uz dvije opcije motora i različite konfiguracije sjedala, kupci moći birati između pet razina opreme: Exclusive-line, Homura, Takumi, Homura Plus i Takumi Plus.

Standardna oprema na svakom CX-80 uključivat će dvostruki 12.3-inčni zaslon, bežično povezivanje pametnog telefona, vozačevo sjedalo podesivo u osam smjerova, grijana prednja sjedala, trozonski klima-uređaj, head-up zaslon, konfiguraciju sa sedam sjedala i paket sistema pomoći vozaču.