Konačna odluka

Raport otkriva šta piše u rješenju MUP-a KS: Zašto je tačno odbijen protest Srba u Sarajevu?

Raport u nastavku donosi šta je tačno navedeno u obrazloženju ovakve odluke MUP-a KS

Nakon što je prvobitno odbijen zahtjev organizacije Srba u FBiH da se danas održe protesti ispres Suda i Tužilaštva BiH, MUP Kantona Sarajevo jučer je odbio i žalbu.

Navodna humanitarna organizacija "Odbor za zaštitu prava Srba u FBiH" bila je formalni organizator i pozivatelj na okupljanje koje je trebalo biti protest zbog podizanja optužnice protiv predsjednika RS Milorada Dodika i v.d. direktora Službenog glasnika RS Miloša Lukića.

Nakon što im je odbijen zahtjev za odobrenje protesta, krenulo je političko orgijanje iz RS u kojem se Sarajevo naziva tamnim vilajetom gdje nema ni pravde ni prava za Srbe, a politika (SNSD) je već pozvala da se Srbi danas okupljaju na entitetskoj liniji.

No, zašto je MUP KS konkretno odbio i zahtjev i žalbu?

Raport je u posjedu rješenja u kojem su precizno navedeni razlozi. Iz dokumenta je jasno da humanitarna organizacija nije ispunila ni minimum uvjeta za održavanje skupa na kojem je najavljivala 8.000 ljudi, a prijavila prisustvo svega 30 osoba.

Raport u nastavku donosi šta je tačno navedeno u obrazloženju ovakve odluke MUP-a KS.

Opasnost od ugrožavanja sigurnosti

U obrazloženju je precizno navedeno da se zabranjuje organizatoru Humanitarnoj organizaciji "Odbor za zaštitu prava Srba u Federaciji BiH" održavanje mimog okupljanja zakazanog za dan 01.09.2023 godine sa početkom u 18,00 sati ispred Tužilaštva BiH, iz razloga što - organizator na zahtjev Policijske uprave Novi Grad nije poduzeo naložene dodatne mjere.

Kako se navodi dalje, postoji stvarna opasnost da bi održavanjem mirnog okupljanja bila ugrožena sigurnost ljudi i imovine, te postoji stvarna opasnost od nasilja i narušavanja javnog reda i mira u većem obimu na dan najavljenog mirnog okupljanja.

Dalje se navodi da je organizatoru naloženo da, po prijemu rješenja kojim se zabranjuje održavanje mirnog protestnog okupljanja, izvijesti javnost o tome i ukloni javno istaknuta obavještenja.

Udruženje koje je organiziralo protest u želbi je ustvrdilo da je ispunilo zahtjeve iz prve odbijenice, pa se tako navodi da su osigurali medicinsku zaštitu. Oni su dalje naveli da im nije jasno zašto je ugrožena nečija sigurnost te da je obaveza MUP-a da osigura sigurnost svima, a ne da se angažiraju dodatne zaštitarske agencije.

U vezi saglasnosti Ministarstva saobraćaja Kantona Sarajevo za potpuno zatvaranje saobraćajnice kako je navedeno u uputama PU Novi Grad je podnesena molba, koju je predmetno Ministarstvo zaprimilo 29.08.2023. godine, a na koju se nije očitovalo.

Oni su dalje u žalbi smatrali da im nije potrebna saglasnost Ministarstva saobraćaja za obustavu saobraća jer protest ne planiraju održati na saobraćajnici. Međutim - jasno je da 8.000 ljudi ne može stati fizički na plato ispred zgrade Suda i Tužilaštva BiH, ali oni su naveli da može.

U žalbi organizatora se navodi da prvostepeni organ nije jasno naveo okolnosti i činjenice kojim tvrdi da postoji stvarna opasnost od nasilja ili narušavanja javnog reda i mira u većem obimu, te da je policijski organ dužan da održava javni red i mir u skladu sa članom 19. stav 6. Zakona o javnom okupljanju.

Na kraju podnesene žalbe traži se da Ministar unutrašnjih poslova KS donese rješenje kojim će poništiti prvostepeno rješenje, te preinačiti navedeno rješenje tako što će organizatoru dozvoliti da se održi prijavljeno mirno okupljanje na dan 01.09.2023. godine ispred Tužilaštva BiH sa početkom u 18, 00 sati.

No, ministar unutrašnjih poslova KS Admir Katica, nije se složio sa njihovom argumentacijom.

Kako se navodi u rješenju, Katica je smatrao da je prvobitna odluka ispravno donesena na osnovu Zakona o javnom okupljanju.

"Nakon zaprimljene predmetne prijave prvostepeni organ je žalitelju uputilo akt od 28.08.2023. godine, kojim se zahtjeva dopuna prijave, a na osnovu telefonskog razgovora sa organizatorom mirnog okupljanja, koji je neformalno konstatovao da navedeni skup ima podršku i drugih udruženja i da se očekuje prisustvo navedenom skupu oko 8.000 građana, kojim se u skladu sa promjenjenim brojem očekivanih učesnika nalaže da dostavi saglasnost Ministarstva saobraćaja Kantona Sarajevo, za izmjenu režima saobraćaja na dan 01.09.2023. godine u vremenu od 18.00 do 19,15 sati (gdje je potrebno precizirati ulice); da obezbjedi redarsku službu na način da angažuje 80 zaštitara i 30 redara, koji bi bili propisno odjeveni, za koje je potrebno dostaviti spisak sa generalijskim podacima; da organizuje protivpožarnu zaštitu, medicinsku zaštitu i da dostavi podatke o načinu dolaska, pravcima kretanja i mjestu parkiranja autobusa i dr. vozila učesnika mirnog okupljanja", navodi se u dokumentu.

Zahtjev za obustavu saobraćaja

Sve to, organizator protesta bio je dužan da ispuni najkasnije do 18,00 sati dana 30.08.2023. godine i o navedenom dostavi dokaze prvostepenom organu.

"Uvidom u kompletan spis predmeta i dostavljenu dokumentaciju organizatora nesumnjivo je utvrđeno da isti nije postupio po zahtjevu prvostepenog organa - nije dostavio saglasnost Ministarstva saobraćaja Kantona Sarajevo za potpunu privremenu obustavu saobraćaja na dan 01.09.2023. godine u vremenu od 18.00 do 19.15 sati u ulici Safeta Hadžića od raskrsnice sa ulicom Majdanska do raskrsnice sa ulicom Vrbovska, Općina Novi Grad Sarajevo", piše dalje.

S obzirom na to da je Udruženje smatralo da dozvolu za obustavu saobraćaja trebao osigurati MUP, Katica kaže da je to neutemeljeno.

"Navodi da je Ministarstvo dužno da po službenoj dužnosti pribavi saglasnost za privremenu potpunu zabranu sabraćaja su neutemeljeni obzirom da se radi o organu uprave, koji postupa u skladu sa Zakonom o uređenju saobraćaja na području Kantona Sarajevo kao i Pravilnikom o načinu podnošenja i obaveznoj dokumentaciji koja je potrebna za izdavanje rješenja za privremenu izmjenu režima saobraćaja na saobraćajnicama u Kantonu Sarajevo", ističe se u dokumentu.

Dalje se u rješenju navodi da nije MUP KS taj koji treba da prikuplja dokumentaciju za organizatora protesta, nego sam organizator. MUP je dužan da na osnovu dostavljene dokumentacije izvrši procjenu i obavijesti organizatora o mogućim dopunama, ali u roku koji ne može biti kraći od 24 sata.

"Imajući u vidu činjenicu da žalitelj nije postupio po nalogu prvostepenog organa, kao i da nije ovlašten prvostepeni organ da podnosi i prikuplja dokumentaciju koja je u posjedu i koja se odnosi na organizatora mirnog okupljanja, a da je prvostepeni organ procjenio da postoji stvarna opasnost da bi održavanjem mimog okupljanja bila ugrožena sigurnost ljudi i imovine, ovo Ministarstvo je na osnovu člana 237. stav 1. Zakona o upravnom postupku odlučilo kao u dispozitivu rješenja", navedeno je.

Zanimljiva je činjenica da je bilo prvo najavljeno svega 30 ljudi na protesti, što Katica također navodi u rješenju.

"Činjenica da je žalitelj u prijavi 24.08.2023. godine naveo da će mirnom okupljanju prisustvovati 30 građana, a da je 28.08.2023. godine prvostepenom organu u telefonskom razgovoru naveo da je očekivani broj 8.000 građana", navodi se te se ističe da je onda organizator pozvan da poduzme dodatne mjere osiguranja.

" Prvostepeni organ pozvao je blagovremeno žalitelja da preduzme dodatne mjere, jer je procjenio da postoji stvarna opasnost da bi održavanjem mirnog okupljanja bila ugrožena sigurnost ljudi i imovine, te narušavanje javnog reda i mira u većem obimu na dan najavljenog mirnog okupljanja", zaključio je Katica.