Raportova recenzija nedjeljom | A Hero: Nijedno dobro djelo ne prođe nekažnjeno

Iranski režiser Asghar Farhadi stvara zadivljujuće, mučne moralne priče ne prepuštajući se otvorenom moraliziranju. Čak se i Farhadijeva bračna drama iz 2011., "Razdvajanje", više bavila situacionom etikom nego erotskim zapletima. Njegov novi film "A Hero" je smješten i sniman u njegovoj domovini - njegov prethodni film "Svi znaju", s Javierom Bardemom i Penelope Cruz u glavnim ulogama, sniman je u Španiji - gdje je, između ostalog, dužnički zatvor još uvijek stvarna stvar.

Scream

Dexter: New Blood

Witcher – druga sezona

Matrix Resurrections

Don't Look Up

To je mjesto odakle Rahim, krajnje ironični naslovni lik, bježi na početku filma. Ne bježi, na odsustvu je. (Ovaj film je već izazvao kritike na internetu jer je dužnički zatvor prikazan kao prilično lagan.) Ne samo da je na odsustvu, već ima i plan kako da dobije puštanje na slobodu. Amir Jadidi, koji igra ulogu, ima pobjednički osmijeh i energiju koja tjera na interes.

Što se njegovog plana tiče, uporište mu je izgubljena torbica u kojoj se nalazi lijepi paketić zlatnika. Kada Rahim i njegova odana djevojka Farkhondeh (Sahar Goldust) odnesu novčiće na procjenu, osjećaju da tonu. Isplata će biti daleko manja od onoga što duguje Bahramu (Mohsen Tanabandeh), koji također želi solidnu garanciju u pogledu ostatka. Rahim s rođacima i najbližima traži neko mišljenje u tom pogledu. Gledalac ne može biti sasvim siguran da li je ono što se dalje događa podstaknuto istinskom krizom savjesti ili malodušnošću zbog priličnih dokaza da plan ionako neće uspjeti. Ali Rahim odlučuje da vrati torbu radije nego da unovči njen sadržaj.

A Hero je zastrašujuća demonstracija da novac mijenja sve

Tako počinje saga "nijedno dobro djelo ne prođe nekažnjeno" čija novina proizilazi iz neizvjesnosti gledatelja koliko je učinjeno djelo uopće bilo dobro. Oportunistički upravnik Rahimovog zatvora saznaje za njegove postupke i kontaktira medije, prenoseći priču o ljudskim interesima. Lokalno vijeće i njegova prateća dobrotvorna organizacija se zainteresuju i nastaje neka vrsta cirkusa koji ushićuje Rahima — i uhvati u zamku okrutnog Bahrama. Prizor gdje Bahram drži ruke prekrižene tako čvrsto da ih ne možete razdvojiti pajserom dok njegov lik gleda javni ljubavni festival za Rahima je jedna od najboljih fizičkih gluma koje ćete vidjeti ove godine. Što više ljudi kopaju po Rahimovoj priči, više rupa nalaze. A zamršena mreža koja se ponekad čini da se sama od sebe plete (uprkos činjenici da je svaku lošu odluku koju bi neko mogao donijeti zaista donio Rahim) gotovo slama duh Rahimovog mladog sina, čije poteškoće u govoru ga čine svojevrsnom mačjom metom za konstruktore medijskog narativa.

Farhadi snima i siječe priču svojim uobičajenim stilom i nikada ne griješi u postavljanju kamere ili izvođenju. Ipak, njegov scenario teško da je besprijekoran kao što želi da bude. Stiče se dojam da je Farhadi najprije napisao različite loše ishode priče za Rahima, a zatim je ponovio zamke u koje gotovo uobičajeno ulazi, da bi došao do ne baš savršenog ishoda koji je obilježje Farhadijevog rada. Ali kao sastav sistema koji u konačnici vladaju ljudskom interakcijom bez obzira na površne društvene razlike između Evrope, Amerike i Istoka, "A Hero" je zastrašujuća demonstracija kako novac mijenja sve.

Film je dostupan na Amazonu