Raportova recenzija nedjeljom | Asteroid City: Pogledajte nekoliko sekundi filma i odmah ćete znati ko ga je režirao

Nema filmaša danas kao što je Wes Anderson. Kad bi se pogledalo samo nekoliko sekundi jednog od njegovih filmova, njegov stil i način izvedbe potpuno su prepoznatljivi. Čak ni Quentin Tarantino i Christopher Nolan nemaju baš istu vizuelnu različitost kao Anderson. Hiljade hommagea koji su uploadani na TikTok samo su jedan od primjera specifičnosti njegovog zanata. Međutim, nakon gledanja filma Asteroid City, jasno je da niko od njih ne radi na istoj razini kao on.

Hijack

The Meg 2

The Bear

Barbie

Oppenheimer

Dramatični okvir filma natječe s Andersonovim prethodnim filmom The Grand Budapest Hotel za slojeve pripovijedanja. Film se fokusira na TV voditelja (Bryan Cranston) koji vodi televizijsku produkciju predstave Asteroid City dramaturga Conrada Earpa (Edward Norton). Predstava je usredotočena na veliki izbor likova koji se spuštaju u mali pustinjski grad Asteroid City, na proslavi juniorske astronomske konvencije.

Iako je to bio krupan zalogaj za pisanje, Anderson radi fantastičan posao razlikujući svaku priču, što publici olakšava praćenje. Svaki od tri sloja ima svoj jedinstveni vizuelni stil: predstava Asteroid City snimljena je u boji, dok su sekvence iza scene snimljene crno-bijelo. Režiser se zabavlja miješajući višestruke slojeve pripovijedanja, jer čak ima i Cranstona koji se upleo u sekvencu Asteroid Cityja za komični učinak.

Glumačka ekipa probrana od sjajnih i dobrih. Tom Hanks, Margot Robbie, Tilda Swinton, Maya Hawke, Adrien Brody, Jason Schwartzman i Scarlett Johansson je samo nekolicina imena koja se pojavljuju da igraju. Činjenica da Anderson može angažirati glumce poput Willema Dafoea i Jeffa Goldbluma za samo nekoliko linija jasno govori o njegovoj reputaciji u filmskoj industriji.

Čak i tada, on puno traži od svojih glumaca, jer većina njegove postave igra dvije različite uloge: njihove likove iz Asteroid Cityja i glumce koji ih tumače u scenskoj produkciji. Jason Schwartzman pruža najbolju izvedbu u karijeri, i kao Auggie Steedman i Jones Hall, glumac koji ga igra. A Scarlett Johansson koja glumi starletu u stilu Marilyn Monroe/Elizabeth Taylor pokazuje njezinu ranjivost koja dosad nije viđena.

Vizuelni motivi Andersonovog rada prikazani su u cijelosti. Zamah, simetrično kadriranje, mrtva izvedba, sve je ovdje. Prilagodbom njegovog stila okruženju vesterna/naučne fantastike, svaki kadar izgleda kao razglednica iz 1950-ih, tako pedantan u svom izgledu.

Anderson je možda poznat po svom vizuelnom stilu, ali njegovi su filmovi često tužniji i refleksivniji nego što mu mnogi njegovi kritičari pripisuju. Sjetite se pokušaja samoubistva Lukea Wilsona u The Royal Tenenbaums. Ili The Grand Budapest Hotel koji ide od neprestane komične farse do dirljivog, srceparajućeg kraja koji bi većinu ostavio u suzama. Asteroid City je neobičan i moderan, ali njegove teme tuge i naše pripadnosti svemiru daju mu dodatnu dubinu koja njegove filmove čini posebnijima od površinskih elemenata.

Na neki način, detalji i ambicija Asteroid Cityja mogu se činiti neodoljivima. Drugi Andersonovi filmovi čine se lakše probavljivima. Toliko se toga događa u njegovoj narativnoj strukturi i vizuelnom kadriranju da je teško nešto uhvatiti. Slično kao i njegov prethodni film The French Dispatch, bit će potrebno barem jedno ponovno gledanje da se išta otkrije.

Asteroid City neće preobratiti najveće klevetnike Wesa Andersona. Zapravo, moglo bi biti previše čak i za njegove pristaše. Međutim, malo je filmaša koji trenutno rade i koji imaju ovu predanost stilu, pažnju posvećuju detaljima i briljantne izvedbe.