Raportova recenzija nedjeljom | Fargo, sezona 5: Ona je, zaista, tigrica

Domaćica iz Minnesote Dot Lyon (Juno Temple) ima lijep, miran život. Njezin muž (David Rysdahl) je obožava. Njihova predtinejdžerska kći (Sienna King) cijeli je Dotin svijet. Jedina prividna prepreka njezinoj sreći je ohola svekrva (Jennifer Jason Leigh), koja je igrom slučaja vlasnica najveće američke agencije za naplatu dugova - i uvjerena je da Dotini motivi da se uda za njezina sina nisu bili čisti. Onda se jednog dana par razbojnika pojavi na kućnom pragu Lyonovih kako bi odvukli Dot natrag u bolnu prošlost koju nikada nije otkrila svojoj porodici. Ali, ona se ne predaje tek tako.

Reacher

Beekeeper

Ferrari

Anyone But You

Aquaman and The Lost Kingdom

Tako počinje peta sezona FX-ove kriminalističke antologije Fargo inspirirane braćom Coen. Kao nastavak četvrte sezone, ambicioznog, ali pretrpanog istraživanja američkog identiteta smještenog u 1950-e, koje je emitovana 2020., čvršći je, smješniji, ali jednako mračan povratak u formu za kreatora Noaha Hawleya. Ovoga puta rod i klasa bojna su polja na kojima se vodi vječni rat dobra protiv zla u seriji.

Radnja se odvija prije pandemije i prije 6. januara, u jesen 2019., sezona je puna tipova iz policije povezanih s Dotinim slučajem koji postaju avatari za različite vizije pravde. Fargovi nepokolebljivi dobri policajci uključuju pragmatičnu službenicu iz Minnesote (Richa Moorjani) i njenog pravednošću opsjednutog kolegu iz Sjeverne Dakote (Lamorne Morris). Ukočeni par agenata FBI-a klanja se pred oltarom pravila. Najbolje — i najgore — od svega, Jon Hamm glumi pompoznog, nasilnog, virulentno ženomrzca "ustavnog šerifa" Roya Tillmana, kojemu sigurnost da ima ovlasti da dijeli božansku pravdu omogućuje da vodi svoj tim poput svoje osobne mafije.

Uz prekrasno poremećen soundtrack i pouzdano prekrasne kinematografije, ova pametno odabrana glumačka postava čudaka čini Fargo užitkom za gledanje. Lik Juno Temple skriva čeličnu upornost. Leigh je puna cinizma i snishodljivosti i ima svoje prikladne teorije o pravdi. Policija, objašnjava ona jednom policajcu, postoji "da odvoji one koji imaju novac, klasu, intelekt od onih koji nemaju." Hamm je njezin savršeni kontrast, sav mačo bahat. Dobiva neke od najhrabrijih baroknih dijaloga u historiji serije Fargo —što puno govori— i nikad ne protraći ni jednu rečenicu. Dok mu prilaze kolege dok se kupa u prostranoj vanjskoj kadi, Roy provlači: "Smeta li vam moje raspravljanje o državnim stvarima u vlažnom odmoru?"

Ako tražite savremenu američku političku rezonanciju, sigurno ćete je pronaći u neizbježnim pregovorima između Leighove elitistice milijarderke i šefice djevojaka i Hammovog populiste koji lupa Biblijom oko sudbine jedne jadne, očajne žene. Ali, kao što sugerira sablasno vječni samoopisani nihilist u kiltu (Sam Spruell) koji vreba na marginama priče, ovo je parabola, a ne snažno mišljenje. Donoseći tolike perspektive koje se međusobno isključuju na Dotinu tradicionalno mušku potragu da odbrani sebe i svoju porodicu, Hawley ima na umu elementarnija pitanja.

Serija je dostupna na streaming servisu Hulu