miller vratio divlju akciju

Raportova recenzija nedjeljom | Furiosa: A Mad Max Saga – Neustrašiva ratnica u postapokaliptičnom pijesku pustinje

Devet godina nakon izlaska Mad Max: Fury Road, ne čini se prerano nazvati ga jednim od najboljih holivudskih akcijskih filmova ikada snimljenih. Možda smo već vidjeli sve elemente u prijašnjim filmovima Mad Maxa: postapokaliptično okruženje i ožalošćenog cestovnog ratnika, uhvaćenog u još jednom pustinjskom derbiju rušenja. Ali režiser George Miller nikada ih nije zgnječio zajedno s toliko dugotrajnog uzbuđenja ili čistog žara.

Challengers

Kingdom of the Planet of the Apes

Fallout

The Fall Guy

Civil War

Jedno od najljepših iznenađenja filma bilo je to što sam Max, kojeg je glumio Tom Hardy, nije čak bio ni najbolji lik. Ta je čast pripala briljantnoj i zamišljenoj Imperatorici Furiosi, koju glumi zapanjujuća Charlize Theron u jednom od svojih najboljih izvedbi.

Ovako nezaboravnom liku bilo je suđeno da se ponovno pojavi, a sada nam je Miller dao prequel pod nazivom Furiosa: A Mad Max Saga. Sam Mad Max se nigdje ne može vidjeti; ovo je priča o porijeklu Furiose. Započinje u bujnoj oazi, zvanoj Green Place, smještenoj negdje u pustinji, gdje je Furiosa, mlada djevojka koju glumi Alyla Browne, odrasla u tajnom društvu većinom žena.

Ali jednog dana, muški pljačkaši na motociklima upadaju u Green Place i otimaju Furiosu. Njezina majka, koju glumi Charlee Fraser, slijedi je u hitnoj potjeri i nakratko je uspijeva vratiti. Znajući da će vjerojatno ponovno biti zarobljene svakog trenutka, Furiosina majka daje joj sjeme iz njihovog doma, Zelenog mjesta, i govori joj da ga pažljivo čuva.

Naravno, ubrzo nakon toga dolazi do tragedije, ostavljajući Furiosu očajnu u želji ne samo da se oslobodi, već i da se osveti svojim otmičarima. Njezina glavna meta je vođa motociklističke bande, Dementus, kojeg glumi prijeteći Chris Hemsworth, koji za promjenu, čini se, uživa glumiti veliku osobnost u nečemu što nije film o Thoru.

Odatle se zaplet zaoštrava. Dementus sklapa nesveti savez sa zlim vojskovođom Immortanom Joeom, kojeg će Furiosa kasnije susresti u Fury Roadu. Taj je film ispleo nemilosrdno napetu i konciznu priču, smještenu u nekoliko dana bez daha i održavajući izvanredan zamah od početka do kraja.

Film Furiosa, nasuprot tome, podijeljen je u pet poglavlja, koja se protežu kroz više od desetljeća, a ponekad i zaglave u radnji. Jednostavno rečeno, Furiosa čeka svoje vrijeme, predstavljajući se kao dječak koji radi u auto garaži Immortan Joea. Do trenutka kada Anya Taylor-Joy uđe u ulogu, Furiosa je izrasla u vrhunskog mehaničara, vještog vozača i snažnog borca — spremna za borbu protiv Dementusa, Besmrtnog Joea i bilo koga drugoga ko bi joj mogao stati na put.

Ovo otvara najuzbudljiviju sekvencu filma, u kojoj Furiosa bježi iz citadele Besmrtnog Joea skrivajući se u masivnom kamionu. Vozač je muškarac po imenu Pretorijanac Jack, kojeg glumi izvrsni Tom Burke, s kojim Furiosa udružuje snage. Ubrzo je kamion napadnut i gledamo brzu potjeru u filmu Mad Max, a Miller je potpuno u svom elementu.

Kao i obično, on podiže akciju vozila do apsurdnih krajnosti, s divljim akrobatskim vratolomijama koje su inspirirane svime, od Bustera Keatona do Looney Tunesa. Čak i u trenucima kada CGI izgleda pomalo očito, haos je insceniran i snimljen s onom vrstom blažene koherentnosti kakvu rijetko možete vidjeti u holivudskim blockbusterima. Dok kamera juri unutar i oko kamiona i zvukovi bubnjeva udaraju u zvučnu podlogu, Furiosa se u potpunosti pojavljuje kao akcijski heroj, bacajući dinamit jedne minute i penjući se na vrh kamiona kako bi se odbranila od napadača sljedeće.

Taylor-Joy nikada prije nije igrala ovako fizički zahtjevnu ulogu - malo glumaca jeste - i ona se s izazovom suočava direktno.  Taylor-Joy ovdje ima hladnokrvnost koja se čini vrlo različitom od vatrenog intenziteta koji je Theronin nastup učinio tako spektakularnim. Nešto nedostaje i scenariju: dok je Furiosin motiv za osvetom sasvim uvjerljiv, nešto u vezi s njezinim karakternim putem čini se previše psihološki urednim da bi vas zahvatilo ili uznemirilo na način na koji bi trebalo.

Na kraju, najistinitija zvijezda u Furiosa: Saga o ludom Maxu sam je postapokaliptični svijet, sa svojim spaljeno-narančastim dinama i visokim pustinjskim citadelama. Miller je rekao da ima još filmova o Mad Maxu. Što se više bude vraćao u ovaj izmišljeni krajolik, on postaje stvarniji.