Raportova recenzija nedjeljom | Guardians of the Galaxy Vol. 3: Rakunske suze

Gledanje “Guardians of the Galaxy Vol. 3” je poput slušanja vašeg omiljenog benda na njihovoj posljednjoj turneji: Sve ubitačno, nema praznog hoda, najveći hitovi pomiješani s novim stvarima koje vas podsjećaju zašto su super, i želja da posljednja pjesma nikada ne završi.

Posljednja misija scenarista/režisera Jamesa Gunna u galaksiji superjunaka koja ga je proslavila - prije nego što odleti snimati sljedeći film o Supermanu i preuzme DC svemir - urnebesna je, srceparajuća, dirljiva i prekrasan završetak zabavne trilogije. Gunnovi prvi "Čuvari" iz 2014. jedan su od najboljih Marvelovih projekata ikada, a "Vol. 3” leti prilično blizu vlastite visoke ocjene s posljednjim filmom s ovom ljupko otrcanom hrpom svemirskih neprilagođenih junaka.

Beef

Air

The Pope's Exorcist

Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves

A Man Called Otto

Čuvare i dalje vodi odmetnik Peter Quill, zvani Star-Lord (Chris Pratt), iako većinu dana provodi pijan i depresivan u njihovoj matičnoj bazi na Knowhereu (koja je slučajno odsječena glava divovskog izvanzemaljca). Nedostaje mu njegova ljubav Gamora (Zoe Saldaña), koja je umrla tokom "Avengers: Infinity War", ali također žudi za vrlo živom Gamorom iz druge vremenske linije koja se nikada nije zaljubila u njega i zapravo smatra Petera odbojnim.

Kad bi barem slomljeno srce bilo najgora stvar s kojom su se Čuvari ovoga puta morali suočiti. Umjesto Star-Lorda, “Vol. 3” zapravo je usredotočen na živahnog rakuna Rocketa (glas posuđuje Bradley Cooper). Visoki evolucionar (Chukwudi Iwuji), strašni negativac koji misli da je bog, dugo je eksperimentirao na organskim bićima i materiji kako bi stvorio savršenu vrstu, a Rocket je jedan od njegovih subjekata koje opsesivno želi natrag. On šalje zlatnoputog, supermoćnog Adama Warlocka (Will Poulter) da vrati Rocketa, krzneni ratnik biva ranjen u napadu, a Čuvari kreću u potragu da ga spase.

Uz Star-Lorda, originalni Čuvari Drax (Dave Bautista) i Groot (glas Vin Diesela), bivša negativka Nebula (Karen Gillan), “Vol. 2” pridošlica Mantis (Pom Klementieff) i (nevoljko) Gamora 2.0 svi su se uključili, kao i sporedni igrač Kraglin (Sean Gunn) i novi svemirski pas Cosmo (glas joj daje Maria Bakalova), a svaki glumac dobiva nekoliko sjajnih karakternih trenutaka. “Vol. 3” ima dvije priče koje se odvijaju paralelno: glavnu priču u sadašnjosti, ali i Rocketovo porijeklo kad je bio mali i snažno prijateljstvo koje je sklopio s vidrom po imenu Lylla (glas joj daje Linda Cardellini) i drugim životinjama u eksperimentima.

Gunnova sklonost ka ugodno bizarnom je u potpunosti vidljiva, posebno dok se poigrava dinamikom odnosa i radnog mjesta u najčudnijim izvanzemaljskim okruženjima koja se mogu zamisliti, uključujući planetu koja je naizgled jedan veliki tjelesni organ. Također se uspjeva vratiti na uspješne aspekte iz prošlih filmova “Čuvara”, poput Petera i Gamore koji su se nespretno upoznali u prvom filmu, i ponovno ih reproducirati na nove i drugačije načine bez osjećaja ustajalog.

Naravno, soundtrack rastura, uključuje sve, od Rainbowa do Florence + the Machine, jer Gunn ima lukav način da dopusti melodijama da ispričaju njegovu priču. A kroz “Vol. 3.” Gunn je puno toga ugurao u svoj kraj franšize, ali kad stigne kraj, poželjet ćete provesti još malo vremena s ovim čudacima. To je ljepota snažnih i srodnih osobnosti koje je Gunn njegovao tokom desetljeća - to je također razlog zašto će vas određene rečenice i trenuci emocionalno uništiti na najbolji način.

Gledajući ogromnu popularnost Marvelovog kinematografskog svemira, to se ne događa bez prvih "Čuvara". Bio je to veliki zamah, ali je uspio, pretvorivši svemirskog rakuna i stablo koje govori samo tri riječi u najveće stvari u pop kulturi, pretvorivši Pratta u zvijezdu i prikazujući profesionalnog hrvača Bautistu kao nadarenog glumca. Bez toga vjerojatno ne bi bilo filmova "Doctor Strange" ili TV serije "Moon Knight" – Marvel bi vjerojatno otišao sigurnijim putem, poput pokretanja hrpe filmova "Iron Man" s Robertom Downeyjem Jr.-om dok mu odijelo ne opadne.

“Guardians of the Galaxy Vol. 3" je podsjetnik na sve sjajno što je original uradio, s onom vrstom oproštaja koja će vas ostaviti zadovoljnima, vrtoglavima i sretnima što ste krenuli na put.