Pakleni Šund

Raportova recenzija nedjeljom | Beef: Trenutno najbolja stvar na Netflixu je priča o bijesu modernog čovjeka

U Netflixovoj predivno devijantnoj novoj seriji Beef, dva su stranca uvučena u eskalirajuću svađu nakon što se bijes na cesti pretvori u vječni bijes. Njihov bijes nema granica. Njihovi srednji prsti zauvijek su usmjereni prema gore. I ništa ih neće odvratiti.

Ostale recenzije:

Air

The Pope's Exorcist

Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves

A Man Called Otto

John Wick 4

Beef je veličanstvena i manijakalna, nadasve jedinstvena priča koja svakodnevicu pretvara u ep. Usidren izvanrednim izvedbama Stevena Yeuna i Ali Wong kao zavađenih vozača koji radosno uništavaju vlastite živote u potrazi za osvetom, Beef je izopačen, ali nije bezdušan. Mračna komedija iznimno je vješta u hvatanju svijeta u kojem živimo koji izaziva tjeskobu i ljutnju, studija emocionalnih ekstrema 21. stoljeća. I lagan je za konzumiranje.

Napravljen od strane Lee Sung Jina ("Dave") i inspiriran vlastitim (mnogo blažim) bijesom na cesti, Beef prati Dannyja (Yeun) i Amy (Wong), dvoje stranaca koji se, kao što naslov sugerira, posvađaju jedno s drugim. Danny je posrnuli poduzetnik pod vodstvom svog kriminalno neodgovornog rođaka, koji pokušava skupiti dovoljno novca da uzdržava svog mlitavog brata i vrati svoje roditelje iz Južne Koreje. Amy je poduzetnica, supruga i majka koja se toliko boji gubitka onoga što je izgradila da živi u stalnoj borbi ili bijegu.

Kad Amy presječe Dannyja na parkiralištu veleprodajne trgovine, ono što je moglo biti beznačajno pretvara se u brzu automobilsku potjeru s materijalnom štetom. Danny ne može odustati od pritužbe i pronalazi Amy radi osvete. Njih dvoje iznenada se nađu upleteni u sveobuhvatni rat koji eskalira od smicalica temeljenih na urinu do ozbiljnih kriminalnih aktivnosti. Čini se da ni jedno ni drugo ne mare previše za bilo kakve žrtve koje ostave na putu, u životu svog protivnika ili čak među vlastitim prijateljima i porodice.

Beef je dobro napisana, mračno komična i oštro montirana serija, ali daleko najveća privlačnost su dvoje glavnih glumaca. Yeun i Wong su tako fantastični da svaku scenu serije čine zadivljujućom. Oboje tako potpuno nestaju u svom karakteru i uspijeva stvoriti simpatije, čak i dok se pretvaraju u sve poremećenije činove osvete i hrabrosti.

Bijes koji Amy i Danny bacaju jedno na drugo je otrovan i nečuven, ali također se može povezati s ekstremom. Oboje pokušavaju živjeti najbolje što mogu, dok se bore protiv sistema koje vide kao opresivne. Za Dannyja, to je sve – banke, njegovi klijenti, porodica, vlastita ograničenja – što ga sprječava u uspjehu za koji vjeruje da ga zaslužuje. Za Amy, to je korporativna ljestvica na kojoj se toliko trudila popeti, a ponekad i sama institucija braka, dok se bori da komunicira sa suprugom (Joseph Lee) koji je ne razumije, čak ni malo.

Najbolje priče pronalaze univerzalnost u svojim specifičnostima i teško je ne suosjećati s Dannyjevim i Amynim beznađem i ogorčenošću. Pogledajte naslove u medijima bilo koji dan i ima toliko razloga za ljutnju. Sukob Amy i Dannyja možda je sitan, ali sav taj bijes u kavezu morao je nekamo otići, a njih dvoje su toliko na rubu da je nasumična grubost dovoljna da otvore svoje slabo zatvorene limenke. Svako od nas mogao bi puknuti na isti način, koliko god bili potučeni nedostojanstvom modernog života.

I to je tajni sastojak u receptu za Beef: ne samo bijes njegovih izmišljenih likova, već i svih koji lutaju kroz život. Svi imamo sukobe; većina nas ne krene lomiti kamione ili vrištati na strance.

Barem ne još.

Serija je dostupna na Neflixu