Raportova recenzija nedjeljom | The Boys: Uništavanje kulture superheroja i laži u korporativnoj distopiji

Otkad je satira izmišljena, ljudi vole tvrditi da je mrtva. Potreba je razumljiva jer je ponekad svijet toliko intenzivno bizaran da se čini da nema puno smisla u komičnom pretjerivanju.

Thor: Love and Thunder

The Black Phone

Elvis

Peaky Blinders

Jurassic World Dominion

Međutim, tu je serija The Boys. Čak i najveći agnostik satire morat će priznati da je serija na tragu nečega. I dok je ona uvijek bila... recimo, ispred svog vremena, u predviđanju nesretnih američkih kulturnih trendova, treća sezona posebno je pronicljiv promatrač trenutnog krajolika i daje apsolutnu majstorsku partiju satiričnog pripovijedanja.

Kroz dvije izvrsne sezone, The Boys su uhvatili jedva hiperboličnu verziju našeg svijeta u kojem superheroji dominiraju zapadnom kulturom, a neoprane mase opraštaju sve njihove ekscese. Sezona 3 izrazito podiže satiričnu igru serije, postaje specifičnija, prodornija i zabavnija. Nijedan entitet pop kulture u sjećanju nije bolje razumio ljudsku sklonost obožavanju heroja bolje od The Boysa, a ova treća sezona koristi to razumijevanje na duboko pronicljiv i zabavan način.

Od samog početka, jasno je da treća sezona nije zadovoljna odmaranjem na lovorikama i uživanjem u sjaju svog dobro prihvaćenog drugog izdanja. Još prije premijere sezone 3, kreator serije Eric Kripke otkrio je da je prvih 15 minuta sezone 3 bilo "daleko" najluđa stvar koju je serija ikada napravila. I dragi čitatelju, čovjek nije lagao. Prvih nekoliko scena ove sezone trebale bi ostaviti čak i najomornije televizijske gledatelje na podu.

Međutim, jednako važan kao i šok koji uvodne minute ove sezone pružaju jest koliko ekonomično hvata gledatelje u korak sa svakim likom u velikoj glumačkoj ekipi serije. Kreativna konvencija koja se koristi za početak sezone čini svaki segment "prethodno" nepotrebnim jer nas serija korisno podsjeća šta ekipa radi i gdje su sada. Hughie Campbell (Jack Quaid) odlučio je postati legalan, radeći pod vodstvom kongresnice Victorie Neuman (Claudia Doumit) u Federalnom uredu za nadljudska pitanja. Tamo su on i "Vicki" (koja je tajni Supač koji raznosi mozgove, činjenica poznata publici, ali ne i Hughieju) uspješno su smanjili kolateralnu štetu povezanu sa superherojima za nevjerojatnih 60%. U međuvremenu Butcher (Karl Urban) i ostali njegovi Dječaci (osim Mother’s Milk, koji pokušava ostaviti taj život za sobom) se bore da se prilagode svojoj novoj stvarnosti radeći pod Hughiejem i svom vladinom birokratijom koju on donosi.

S druge strane stvari, Homelander (Antony Starr) teško se prilagođava životu nakon Stormfront (Aya Cash), njegove nacističke djevojke koja je otpuštena na kraju druge sezone. Izvršni direktor Voughta Stan Edgar (Giancarlo Esposito) poslao ga je na niz intervjua kako bi uvjerio ljude da je on samo ljudsko biće, tragično sposobno zaljubiti se u pogrešnu ženu baš kao i svako od nas. Arogantni bogoliki Homelander ne može dugo podnijeti da čuje kako te riječi izlaze iz njegovih usta. Nešto se mora desiti s Homelanderom u trećoj sezoni, a na kraju to čini na način koji oduzima dah.

Iako Butcher i Homelander pokreću veći dio radnje u Dječacima iz čiste nužde, serija je dobra u tome što je nekim od svojih manje moćnih likova također dala logične, zadovoljavajuće priče. Dok bi u manjoj seriji možda već odavno ponestalo stvari za superheroje poput A-Traina (Jessie T. Usher) ili Deepa (Chace Crawford), The Boysi imaju mnogo svježeg pakla za njih... osobito Deepa. Likovi poput Annie January a.k.a. Starlight (Erin Moriarty), Kimiko (Karen Fukuhara) i Queen Maeve (Dominique McElligott) nadograđuju se na drsku Vought kampanju “Girls Get It Done” iz prošle sezone. Prvi put predstavljena kao oči i uši publike u Voughtu u prvoj sezoni, Annie se lijepo transformirala i u njihovu savjest i ona je ta koja se bori s najprovokativnijim moralnim pitanjima postavljenim u trećoj sezoni.

Zapravo, treća sezona puna je raznoraznih provokativnih pitanja koja mogu, ali i ne moraju imati odgovore. Dječaci su ostali postojani u svojim temama i motivima tokom svog prikazivanja, ispitujući koncepte poput američkog historijskog sukoba s fašizmom, odnosa između očeva i sinova i apsolutne moći koja apsolutno kvari. Treća sezona dodaje još jednu važnu temu u knjigu: koliko daleko dobri ljudi trebaju ići da bi pobijedili zlo? U jednom trenutku u trećoj sezoni, Hughie izgovara ono što bi mogao biti slogan za sezonu “Ići dobrim putem ne funkcionira. Tako sam umoran od gubljenja.” To je valjano pitanje, proizašlo iz frustracije koja se sablasno odražava u velikom dijelu našeg današnjeg političkog diskursa.

The Boys je remek-djelo satire

Upravo u istraživanju tog pitanja The Boys nailazi na svoje prvo predstavljanje velikog lika ove godine. Soldier Boy Jensena Acklesa rano se teasuje i, nakon što se pravilno predstavi, pristaje kao saliven. Ackles se oslanja na neizbježne usporedbe Kapetana Amerike na koje poziva njegov lik proto-superheroja, izgovarajući rečenice s herojskim glasom, iako je u stilu pravih Dječaka većina tih rečenica netrpeljiva, mizogina i jednostavno odvratna. Soldier Boy je temelj na kojem je izgrađen ovaj satirični svijet i kao i sve ostalo, taj je temelj truo do srži.

Treća sezona The Boysa doista je remek-djelo satire. Međutim, važnije od toga je da je to također samo dobra priča, dobro ispričana. Kripke i njegov scenaristički tim dobro razumiju osnove televizijskog pripovijedanja, puneći svaku epizodu odgovarajućom količinom obrata, a nikad ne žrtvujući karakterizaciju. Možda nije beznačajno da je Kripke počeo raditi na televiziji (stvorivši superhit Supernatural) gdje je svaka minuta dragocjena i svaki trenutak mora biti izgrađen u još jedan veći trenutak, kako gledatelju tokom reklama ne bi postalo dovoljno dosadno da promijeni kanal. U tom smislu, The Boys ostaju rijetka streaming serija koja razumije kako iskoristiti i prednosti streaminga (pristupačnost, memeifikacija) i tradicionalnog serijaliziranog pripovijedanja (eskalacija, ritam i dosljedne dužine epizoda).

A ako ni zdravo temeljno pripovijedanje ni satira nisu ono što tražite, još uvijek je tu mnogo krvi, crijeva i genitalija koje se mogu pronaći u 3. sezoni. Kao što smo rekli, serija doista ima utjecaja na zapadnjački kulturni krajolik.

Serija je dostupna na Amazonu