Raportova recenzija nedjeljom | The Fabelmans: Porodica, djetinjstvo, umjetnost i najbolji film godine

Steven Spielberg već je snimao filmove o odrastanju i biografske filmove, ali nikada nije okrenuo kameru prema sebi kao što to čini za "The Fabelmans", portret Oscarom nagrađenog režisera kao nadahnutog mladića.

Njegov poluautobiografski novi film vraća se u 1950-e i 60-e i Spielbergovo djetinjstvo dok je odrastao u židovskoj porodici. Novopridošlica Gabriel LaBelle zadivljuje kao tinejdžer Spielberg, ovdje nazvan Sammy Fabelman, klinac čiji kreativni svijet jednostavno eksplodira kada uzme kameru u ruke, dok istovremeno prolazi kroz prepreke poput roditeljske drame i antisemitskog maltretiranja koje mu poljuljaju samopouzdanje.

Glass Onion: A Knives Out Mystery

Avatar: The Way of Water

Tulsa King

Violent Night

1899

Ne iznenađuje da je Spielbergovsko čudo posuto je kroz epizodne “Fabelmanove”. Film počinje sporo, no kad režiser dođe do Sammyjevih srednjoškolskih dana, otkrije da je taj prepoznatljivi elektricitet tako očit u njegovoj blockbuster karijeri.

A sve je počelo kobnim noćnim izlaskom 1952. kada je gledao "Najveću predstavu na svijetu", prvi put u kinu za razrogačenog 6-godišnjeg Sammyja (Mateo Zoryon Francis-DeFord). Kada mu njegov tata nauečni Burt (Paul Dano) i muzička mama Mitzi (Michelle Williams) kupe komplet vozova za Hanuku, katastrofa na željezničkoj pruzi je mjesto radnje za njegov prvi film na tatinoj kameri, a njegove sestre ubrzo bivaju privezane u njegovim kućnim smicalicama.

Nakon što se porodica preseli iz New Jerseyja u Arizonu zbog Burtovog boljeg novog posla, s njegovim najboljim prijateljem i saradnikom Benniejem (Seth Rogen) u pratnji, Sammyjevo zanimanje postalo je pomalo opsesija. Mitzi želi da Sammy slijedi njegove snove dok njegov otac na to gleda samo kao na hobi, ali Burt je tamo vani i pomaže Sammyju sa svojom izviđačkom jedinicom koja pravi vestern. Iako je prilično nov u toj stvari, Sammy smišlja inovativne načine za pričanje priča poput "uradi sam" načina kao uboda iglama u film kako bi se stvorili bljeskovi oružja.

Na porodičnom kampiranju s Benniejem, Sammy bilježi intimni trenutak koji nije trebao vidjeti, što započinje silaznu spiralu. Burt dobiva drugi posao u sjevernoj Kaliforniji, a napetosti u kući raste. Da stvari budu još gore za Sammyja, pokušava se uklopiti u novu školu, gdje nailazi na opakog sportaša (Sam Rechner) i njegovog pomoćnika psihopata (Oakes Fegley). Dok oni daju komentare pune mržnje o Sammyjevoj vjeri, njegova ultrakršćanska kolegica iz razreda Monica (Chloe East) pokušava otvoriti srce novopečenog filmaša Isusu i među djecom zaiskri romansa.

Spielberg se bavio porodičnim problemima u svojim prijašnjim filmovima kao što su "E.T.", "Close Encounters of the Third Kind" i "Catch Me If You Can", a te su metafore iz prošlosti učinkovitije nego što su ovdje u "Fabelmans". Komplicirani odnos između Burta, Mitzi i Bennieja pomalo je maglovit, iako ono što funkcionira je kako Spielberg opisuje njegov učinak na Sammyjevo emocionalno blagostanje.

Uz nepokolebljivog Dana i Williams, LaBelle vas vuče za srce dok snimanje filmova njegovog lika, ovaj pothvat koji obožava, postaje leća u tajnu koja stvara razdor među njegovim voljenima. A Judd Hirsch dolazi u malu, ali zadivljujuću izvedbu u ulozi Sammyjevog praujaka Borisa, koji nakratko dolazi u grad, ali daje lekciju upozorenja o žrtvenim aspektima prihvatanja umjetnosti.

Potaknut još jednom blistavom muzikom Spielbergova starog prijatelja, legendarnog Johna Williamsa, "The Fabelmans" prikazuje čaroliju toga kako vas jedan film može promijeniti – prizor mladog Sammyja koji gleda epsku automobilsku nesreću na ekranu vjerojatno je sličan osjećaj kao i mnogi drugi osjetili gledajući režiserove klasike tokom posljednja četiri desetljeća. Možda nije njegov najbolji, ali Spielberg i dalje budi kao niko drugi, sa smiješnom, iskrenom i osobnom pričom i meta završnim kadrom koji će ljubitelje filma ostaviti s velikim smiješkom.

Film je dostupan u Cineplexx i CineStar kinima od 12. januara