vijetnamski rat

Raportova recenzija nedjeljom | The Sympathizer: Kolonijalizam, rat i gubitak identiteta

U redovitim prilikama, The Sympathizer vas voli podsjetiti da ne vjerujete slijepo onome što vam se kaže. Na kraju Vijetnamskog rata, njegov pripovjedač (Hoa Xuande), poznat samo kao Kapetan, zatvoren je u sjevernovijetnamskom kampu za preodgoj, gdje je prisiljen priznati svoju priču.

Hit Man

Furiosa

Challengers

Kingdom of the Planet of the Apes

Fallout

Dok priča o godinama koje je proveo kao komunistički špijun, prvo se infiltrirajući u južnovijetnamsku specijalnu policiju, zatim djelujući kao krtica u Americi nakon pada Saigona, a sve to dok je izvještavao upravo one ljude koji ga sada drže u zatočeništvu, Kapetan opetovano izjavljuje da je ovo je njegova verzija događaja. Vrijeme se premotava dok on ponovno promišlja svoj račun, dodajući nove detalje. Gledamo scene za koje priznaje da ih nikada nije vidio. U ratu nema istine, samo gledišta.

The Sympathizer je velika, žestoko inteligentna, često vrlo smiješna, ponekad teška drama. Temeljena na Pulitzerovom nagrađenom romanu Việta Thanha Nguyễna, to je priča o mnogim temama, koju su kreatori serije a Don McKellar i Park Chan-wook (Oldboy, The Handmaiden) posložili u uglavnom probavljiv oblik. Najjednostavnije rečeno, radi se o čovjeku koji razumije svoj identitet - Kapetan je pola Vijetnamac, pola Amerikanac, tako da tehnički nema lojalnosti prema 'strani' - ali zanimljivo je puno više od toga.

Sa svim teškim temama koje se istražuju — iskustvo izbjeglica; amerikanizacija historije; asimilacija; prisvajanje — može biti teško orijentirati se unutar priče. Svaka epizoda je gotovo samostalna. Promjena postavki i tonova, od eksplozivne akcije u otvaranju; na široku komediju u 'Give Us Some Good Lines', epizodi koja prati snimanje otkačenog američkog filma o Vijetnamskom ratu; do jezivog i nadrealnog finala. Sve je to, međutim, vjerovatno poenta. Nije zamišljeno da bude jednostavno. Ništa od ovoga nije jednostavno.

Relativno nepoznat Hoa Xuande (Kauboj Bebop) je sjajan u glavnoj ulozi, dajući Kapetanu izviđački sloj nevinosti preko njegove mračnosti. On je čvrsta, nedovoljno razigrana jezgra, koja omogućuje stvarima oko njega, kako u stilu tako i u izvedbi, da postignu ekscentričniji točak.

To je osobito tačno u slučaju Roberta Downeya Jr., koji igra četiri uloge, predstavljajući različite aspekte američke moći, od vladinih operativaca do holivudskog režisera. Nakrcan perikama, naglascima i lažnim nosevima, on izvodi veliku izvedbu - četiri velike izvedbe - koje, iako su dosta izolirane, imaju smisla u kontekstu toga što je to Kapetanovo sjećanje na goleme američke ličnosti.

The Sympathizer je serija kojoj se morate prepustiti. Čak i kada njena namjera nije uvijek jasna, njen put je intrigantan i sve dolazi u fokus na vrijeme. Puno traži od svoje publike i uvelike je nagrađuje originalnim gledištem na ključni trenutak u historiji i njezinim današnjim valovima.

Serija je dostupna na Max