Puni Gas

Revolucija na cesti: Vozači neće biti odgovorni za sudare i moći će gledati TV za volanom

Korisnici samovozećih automobila neće biti odgovorni za sudare i bit će im dopušteno gledanje televizije dok su za volanom, prema predloženim izmjenama Kodeksa o autocesti.

Osiguravajuća društva, a ne pojedinci, bit će odgovorni za štete ako su vozila uključena u sudare, saopćilo je britansko Ministarstvo prometa (DfT), prenosi Sky.

Međutim, izmjene  Kodeksa jasno će navesti da vozači moraju biti spremni preuzeti kontrolu nad vozilom kada to bude potrebno.

Zeleno svjetlo

Iako DfT također namjerava dopustiti vozačima da gledaju TV programe i filmove na ugrađenim ekranima dok koriste samovozeće automobile, i dalje će biti protuzakonito koristiti mobilni telefon.

Ove izmjene su privremena mjera vlade za podršku uvođenju samovozećih vozila. Trenutno nema vozila odobrenih za samostalnu vožnju na britanskim cestama, ali bi prvi modeli mogli dobiti zeleno svjetlo kasnije ove godine.

Ova vijest dolazi dolazi godinu nakon što je DfT najavio da će dopustiti vožnju bez ruku u vozilima s tehnologijom zadržavanja trake na zakrčenim autoputevima.

Iako mnogi automobili već imaju "pomoćnu" tehnologiju kao što je tempomat i automatsko zaustavljanje/start, vozači moraju imati punu kontrolu.

Ministrica prometa Trudy Harrison rekla je da će izmjene Kodeksa za autopoteve biti "velika prekretnica u našem sigurnom uvođenju samovozećih vozila", za koje tvrdi da će "revolucionirati način na koji putujemo, čineći naša buduća putovanja sigurnijim i pouzdanijim".

Nova radna mjesta

DfT vjeruje da bi razvoj samovozećih vozila mogao stvoriti blizu 38.000 novih radnih mjesta u Britaniji i biznis vrijedan 41,7 milijardi funti za privredu do 2035. godine.

Steve Gooding, direktor dobrotvorne organizacije za istraživanje automobilizma RAC Foundation, rekao je da automobili bez vozača "obećavaju budućnost u kojoj će se broj smrtnih slučajeva i ozljeda na našim cestama značajno smanjiti", ali je vjerojatno da će postojati "dugo razdoblje tranzicije" dok će vozači zadržati "veći dio odgovornost za ono što se dešava".