Puni Gas

Senegal je zemlja koju je proslavio reli Dakar, ali manje je poznato da je već 45 godina na ruti mnogih drugih auto-moto trka

Foto: AA

Senegal je već dugi niz godina jedna od važnih ruta za ljubitelje brzine. Država koja ima političku i ekonomsku stabilnost u zapadnoj Africi, smatra se jednom od glavnih destinacija relija i motociklističkih organizacija sa svojih oko 720 kilometara obale i pješčanih dina.

Iako je ime Senegala među ljubiteljima adrenalina poznato po reliju Dakar, koji je prvi put održan 1978. godine, ta je zemlja već otprilike 45 godina na ruti mnogih drugih automobilskih i moto trka.

Zahvaljujući slavi koju je stekao relijem Dakar, mnoge međunarodne trke se održavaju u zemlji tokom cijele godine, uključujući "Afrika Eko trka", "Pravi put do Dakara", "Budimpešta-Bamako", "Circuit de Dakar-Baobabs".

Senegal je također domaćin mitinga "Trofee Mousso" i "International Lac Rose Motocross Championship", gdje se takmiče samo žene.

Reli "London-Dakar, Dakar Enduro", koji se organizuje klasičnim vozilima u redovnim intervalima, iako ne svake godine, svojom 22 dana dugom rutom privlači pažnju ljubitelja ove avanture.

Iako su polazišta trka različita, gotovo sve završavaju na Pink Lakeu (Lac Rose), 35 kilometara od Dakara, gdje se održava finale legendarnog Dakar relija.

Temelji relija Dakar, koji je Senegal proslavio u automobilskim i moto trkama, postavljeni su kada je francuski trkač Thierry Sabine nestao tokom relija Abidjan-Nica 1977. godine.

Sabine, koji je izgubio put u Libiji i ostao sam u pustinji danima, pod utjecajem ovog izazovnog iskustva odlučio je organizirati reli čiji je najveći dio u pustinji, a sljedeće godine je organizirao reli Pariz-Dakar, kako se u to vrijeme zvao.

Trka, koja je počela sa 182 vozila na trgu Trocadero u Parizu 26. decembra 1978. godine, završena je 14. januara 1979. sa 74 vozila koja su stigla u Dakar nakon što su prešli stazu od otprilike 10 hiljada kilometara.

Miting je postao poznat za nekoliko godina, a Sabine je preminuo 1986. u 37. godini.

Sabine, francuski pjevač Daniel Balavoine i još tri osobe izgubile su živote kada je helikopter u kojem su bili zahvaćen pješčanom olujom u regiji Gourma u Maliju.

Reli Dakar, koji je od svog početka do 2008. godine završavao u Africi, promijenio je rutu prvo u Južnu Ameriku, a zatim u Saudijsku Arabiju zbog terorističke prijetnje u Mauritaniji 2008. godine.

Iako se reli Dakar održava u Saudijskoj Arabiji od 2020. godine, praznina koju je ostavio u Senegalu doveo je do drugih relija.

Africa Eco Race osnovali su poznati piloti Jean-Louis Schlesser i Rene Metge iste godine kada je reli Dakar napustio afrički kontinent 2008.

Prva trka Afričke eko trke, koja je osnovana pod motom "Stopama Thierryja Sabinea" i koja je usvojila principe održivosti i nulte emisije, počela je u Marseilleu u decembru 2008. godine.

Iako je polazna tačka varirala između različitih gradova Francuske i Zapadne Evrope, destinacija je uvijek ostala ista.

Trka, koja počinje u Evropi i prolazi kroz Maroko i Mauritaniju, stiže do Senegala i završava na Pink Lakeu, završnoj tački relija Dakar.

U Afričkoj eko trci, koja je pristupačnija, ali manje poznata od relija Dakar, vozači pokušavaju da za 15 dana pređu stazu dugu 6.000 kilometara, koja se sastoji od 12 etapa, od kojih većina prolazi u pustinji.

U trci su dvije glavne kategorije: motocikl i automobil, a tu su i podkategorije kamiona, klasičnog vozila i SSV.

tehnički direktor Senegala Moto Verte Alain Verpoest, koji je učestvovao na senegalskoj dionici 15. trke, koja je počela u Monaku 30. decembra 2023. godine i završena u Pink Lakeu u nedjelju, 14. januara, rekao je u izjavi dopisniku AA da će se Afrička eko trka održati živim onaj duh Dakar relija.

Verpoest je naveo da je Afrička eko trka pristupačnija amaterima od relija Dakar, a čija je ruta skoro ista.

Ističući da svi učesnici trke imaju posebnu vezu sa Afrikom, Verpoest je rekao: "Svi vozači, bez izuzetka, su zaljubljenici u Afriku. Iako je prilično izazovna, oni vole ovu rutu. Više nema sigurnosnog rizika. Svako ko želi može učestvovati."

Japanka Ai Tanaka, koja je učestvovala u trci u kategoriji motora, naglasila je da je imao najuzbudljivije i nezaboravne dane u svom životu. "Preći pustinje motociklom za 15 dana i vidjeti potpuno različita područja bilo je nezaboravno, ali i teško. Bio je to moj prvi reli u pustinji, bilo je ajko vruće. Svakako, nezaboravno iskustvo".