akvizicija

Šta se sve treba desiti da bi Mate Rimac prodao kompaniju? Porsche planira preuzimanje većinskog udjela, a krije li se nešto iza toga

Menadžer njemačkih poslovnih medija javio je da je "Porsche" zainteresovan za preuzimanje većinskog udjela u kompaniji "Bugatti Rimac". Kao razlozi navode se loše upravljanje poslovnim procesima u kompaniji, koja je osnovana kao zajedničko preduzeće "Porschea" i "Rimca", i slaba prodaja "Nevere". Treba napomenuti i da je "Bugatti" prošle godine prodao 81 vozilo, što je skoro isto kao i rekord iz 2019. godine, a da su "Bugatti" rasprodati do 2029.

Međutim, mediji prenose da je napredak sa novim Turbiljonom donekle usporen. A tu je i gubitak od 17 miliona eura, što, bez obzira na probleme koje VV grupa sada ima, ne bi trebalo da predstavlja poseban problem.

Prodaja "Nevere" ne ide dobro uprkos tome što je sve na električni pogon i što se reklamira kao jedinstveno iskustvo. Međutim, Stephan Winkelman, šef "Lamborginija", koji je, zanimljivo, u vlasništvu "Audija", "Porscheovog" rođaka, rekao je da električni superautomobil skoro niko ne želi.

"Električni superautomobili se još ne prodaju. Prerano je, a vidjet ćemo u budućnosti da li će i kada do toga doći", rekao je Winkelman.

Ali iako je Winkelman to rekao, njegova kompanija je ipak predstavila elektrifikaciju svih svojih modela, odnosno novi "Revuelto" i "Huracan" će biti hibridi. Možda će za tri do četiri godine Lanzador stići kao potpuno električni "Lamborghini". Niko nikada nije osporio da električni automobil može da postigne vrhunske performanse, ali mu je primijetno nedostajala emocija koju nudi njegov konkurent na konvencionalni pogon.

Ranije je upozoreno da su saloni posvećeni takvim automobilima i dalje krcati u prostorima za klasične superautomobile. Takvi brendovi su prije nekoliko godina najavljivali žestoku elektrifikaciju, a činjenica je da neki, poput "Ferarrija", nisu odustali od ove namjere. Najavljena ograničenja konvencionalnog pogona na području EU mogla bi da se zaobiđu sintetičkim gorivima, kojima se nadaju mnogi proizvođači.

Ako je bilo sumnje da će Mate Rimac uspheti sa Bugattijem, u šta je malo ko vjerovao, činjenica je da je njegova inovacija vjerodostojna. Nedavno predstavljeni Audi K6 e-Tron, koji ima istu arhitekturu kao "Rimac" automobili, pokazuje da koncept njegovog pogona više nije sporan. Ta platforma, koja koristi napon od 800 volti, dala je VW grupi i njenim brendovima neophodna znanja koja bi također mogla značiti veliku prednost.

Tu arhitekturu čini 12 modula sa 15 prizmatičnih baterija, što čini ukupno 180 litijum-jonskih baterija koje obezbjeđuju bruto kapacitet od 100 kVh. Kada se puni brzim punjačem, K6 se može napuniti sa 10 do 80 procenata snage za oko 21 minut. To znači da se energija za razdaljinu od 220 km puni za oko 10 minuta, što je mnogo brže od ranijeg sistema korištenog na e-Tron-u. Sistem je jednostavan i lakši, pa brzim punjenjem značajno utiče na ukupan domet.

Drugi investitor u "Rimac", "Hiundai", predstavio je Vision N 74, koji takođe poseduje "Rimac" tehnologiju na dva elektromotora.

Da bi se završilo preuzimanje "Bugatti Rimca", moraju se složiti i ostali investitori "Rimac grupe", koja ima 55 posto udjela u kompaniji nad kojom Porsche želi da povrati punu kontrolu. Ali razvoj pogona i tehnologija, kao i Nevera i Verna robot taksija, nastavit će da se odvija pod okriljem krovne Rimac grupe, odnosno u kompaniji "Rimac Technology" i "Project 3 Mobiliti".