IT

Steve Jobs imao je briljantnu metodu od 3 koraka za rješavanje problema

Problemi su nešto sa čim se zaposleni, ali i top menadžeri svakodnevno suočavaju na poslu. Mnogi ne umiju da nađu način za rješavanje problema, pa tako, skupljajući ih i sakrivajući, očekuju da će se sami od sebe riješiti. A neće.

Jedna od najuspješnijih kompanija svijeta Apple ima svoju metodu pomoću koje zaposleni u njoj rješavaju probleme koje imaju u poslu. Istina, ova metoda mogla bi se primijeniti i u privatnom životu.

Metodu je osmislio Steve Jobs, a Apple efektivno traži od zaposlenih da primjenjuju metodu od tri koraka Stevea Jobsa kako bi pronašli odgovore na teška pitanja.

Podstičući zaposlene da prave više pauza i manje rade, Apple ne samo da pomaže u smanjenju sindroma sagorijevanja, već i podstiče produktivnost i inovacije. Drugim riječima, podstiče zaposlene da rade pametnije, a ne teže.

To je nešto sa čime mnogi “kubure” – ali ne i Jobs, koji je u ovome bio majstor. Ovaj stav omogućio mu je da pronađe inspiraciju i bude izuzetno inovativan što je doprinijelo velikom uspjehu. A najbolji dio je što ovu metodu mogu svi da koriste.

Evo metode za rješavanje problema Jobsa u tri koraka.

Korak 1. Odzumirajte

Teški problemi sadrže rješenja koja se teško mogu pronaći. Dok mnogi pokušavaju da tačno lociraju rešenje, umjesto toga bi trebalo da “odzumiraju” problem kako bi vidjeli širu sliku. Ovo vam efikasno omogućava da tačno identifikujete šta zaista tražite. Da biste to uradili, budite svjesni šta želite da otkrijete ili postignete. Izađite iz domena onoga što je trenutno moguće i umjesto toga razmislite o tome šta bi moglo da bude moguće.

Naprimjer, Jobs je znao da će njegova tehnologija biti odlična prije nego što je uopšte postojao proizvod. Toliko da kada je prva Appleova prodavnica otvorena 2001. godine, Jobs je rekao da njena funkcija nije “prodaja računara” već “obogaćivanje života”.

Korak 2. Fokusirajte se

Kada saznate šta tražite, dajte sebi vremena da duboko razmislite i prikupite činjenice. Ovdje se fokusirate na ono što želite da postignete i neumorno radite na tome — u čemu je Jobs bio stručnjak. Poznato je da je pokazivao intenzivan i opsesivan fokus, a upravo ga je ta sposobnost učinila tako efikasnim u motivisanju zaposlenih.

Korak 3. Napravite pauzu

Kada otkrijete da počinjete da se vrtite u krug i ne napredujete na svom putu ka otkriću rješenja, napravite pauzu. Idite u šetnju. Odvojeni. Kao što je Jobs jednom rekao: ne možete da povežete stvari gledajući unaprijed – već samo posmatrajući unazad.

Kada se udaljimo od nečega, često dobijamo jasnoću i kreativnost. Dakle, uzimanje pauza ima daleko veće koristi od konstantnog rada i umaranja, a vodi i kritičkom razmišljanju, rješavanju problema i inovacijama. Naprimjer, prema Scientific Americanu, naučnik Thomas Edison bi zadrijemao ako ne bi mogao da riješi složeno pitanje ili jednačinu. Tada bi pronašao odgovor koji je tražio. Zbog toga ljudi često dobijaju najbolje ideje dok se bave svakodnevnim aktivnostima poput vožnje, šetnje ili tuširanja.

Ponekad morate da napustite svoj sto da biste se približili odgovoru – jedna je od Džobsovih strategija za podsticanje kreativnosti.

Jedan od razloga zašto je Jobs volio sastanke u šetnji nije samo zato što su mu takvi sastanci pomagali da pronađe odgovore, već je pomogao i svojim saradnicima da se odalje od svojih stolova kako bi pronašli odgovore.

Ove metode za rješavanje problema mogle bi biti ključ, a na vama je da ih isprobate i provjerite da li rade.