Domet 600 km

Toyota otkriva električni Hilux prototip na vodikove gorivne ćelije

Toyota je prošle sedmice postigla još jednu prekretnicu u svom napretku prema budućnosti bez ugljika
Toyota je postigla još jednu prekretnicu u napretku prema budućnosti bez ugljika s prototipom pick-upa Hilux na vodikove gorive ćelije
Revolucionarni pick-up predstavljen je u tvornici vozila u Derbyju

Toyota je prošle sedmice postigla još jednu prekretnicu u svom napretku prema budućnosti bez ugljika s otkrivanjem prototipa električnog pick-upa Hilux na vodikove gorive ćelije. Njegov debi daljnja je demonstracija širokog opsega Toyotine višestazne strategije za postizanje mobilnosti bez ugljika, primjenom različitih rješenja za pogon – hibridni električni (HEV), plug-in hibridni električni (PHEV), baterijski električni (BEV) i električni s gorivnim ćelijama (FCEV) – kako bi zadovoljili različite potrebe korisnika i operativnim okruženjima širom svijeta.

Revolucionarni pick-up predstavljen je u tvornici vozila Toyota Manufacturing UK (TMUK) u Derbyju u Engleskoj, gdje je razvijen u zajedničkom projektu s partnerima iz konzorcija, uz podršku britanske vlade. Pick-up Hilux je globalna ikona marke Toyota s reputacijom iznimne pouzdanosti i izdržljivosti. Razvojni projekt istražio je kako se te kvalitete mogu održati tokom usvajanja novog električnog pogonskog sklopa s nultom emisijom gorivnih ćelija.

Profil vozila

Novi pogonski sklop koristi temeljne elemente električne limuzine Toyota Mirai na vodikove gorivne ćelije – tehnologiju koja je dokazala svoju kvalitetu u gotovo 10 godina komercijalne proizvodnje. Kada se vozi, gorivna ćelija ne proizvodi nikakve emisije iz ispušne cijevi osim čiste vode.

Toyota je postigla još jednu prekretnicu u napretku prema budućnosti bez ugljika s prototipom pick-upa Hilux na vodikove gorive ćelije
Prototip električnog pick-upa Hilux na vodikove gorive ćelije

Vodik se skladišti u tri injekcijska spremnika goriva, što prototipu Hiluxa daje očekivani domet vožnje od više od 600 km – znatno više nego što bi se moglo postići s baterijskim električnim sistemom. Hibridna baterija, koja skladišti električnu energiju proizvedenu gorivnom ćelijom u vozilu, smještena je u stražnjem prostoru za utovar, čime se izbjegava gubitak prostora u kabini.

Projekt je započeo 2022. godine

Projekt je započeo početkom 2022. godine studijom izvedivosti koju su proveli TMUK i Toyota Motor Europe. Finansiranje je naknadno dobiveno od britanske vlade kroz Advanced Propulsion Centre, neprofitnu organizaciju koja podupire razvoj čistijih tehnologija i novih koncepata mobilnosti. To je omogućilo početak intenzivnog programa dizajna i razvoja od 1. jula 2022., s partnerima u konzorciju Ricardo, ETL, D2H Advanced Technologies, Thatcham Research i dodatnom podrškom Toyota Motor Corporation-a (TMC).

Izgradnja prototipa započela je 5. juna ove godine, radeći prema načelima Toyotinog proizvodnog sistema u namjenskom prostoru unutar pogona TMUK-a. Prvo vozilo dovršeno je samo tri sedmice kasnije, prvo od 10 koliko će biti proizvedeno do kraja ove godine. Oni će proći rigorozna testiranja kako bi se osiguralo da sigurnost, dinamička izvedba, funkcionalnost i trajnost zadovoljavaju visoke standarde koji se zahtijevaju od proizvodnog modela.

Projekt je omogućio članovima TMUK-a da razviju i primijene nove vještine u vezi s elektrificiranim vozilima na gorivne ćelije i komponentama vodikovog sustava. Članovi konzorcija također su igrali ključne uloge u početnoj fazi programa. Ricardo je podržavao pripreme za izradu prototipa, obavljajući zadatke dizajna i razvoja i potvrđujući kompletan proces proizvodnje paralelno s timovima u TMUK-u. Ricardo će tokom sljedećih mjeseci provesti potpunu procjenu vozila, prije odluke o potencijalnom proizvodnom modelu koji će biti predstavljen u drugoj polovici ovog desetljeća.

Slične vijesti