GEJMING

U budućnosti bismo igre za Xbox mogli igrati na PlayStationu 5

Nakon što su insajderi prošlog mjeseca najavili da Hi-Fi Rush dolazi na Nintendo Switch, mnogi fanovi Xboxa su se pobunili da Microsoft dijeli ekskluzive koje su konzolu činile tržišno konkurentnom, piše Digital Trends. Druga su izvješća u to vrijeme tvrdila da bi Rareov Sea of Thieves također mogao stići na PlayStation i Switch. Prigovaranje je doseglo proverbijalni vrhunac nakon što je ovog vikenda XboxEra izvijestila da Xbox planira lansirati svoju najveću ekskluzivu, Starfield, na PlayStationu 5.

Uprkos tome što je u potpunosti nepotvrđena, ta je vijest uzbudila brojne duhove. Nakon objave su se neki obožavatelji Xboxa osjećali iznevjereno, pitajući se zašto su potrošili 500 dolara na novu konzolu kada su mogli kupiti PS5 i dobiti sve iste igre i više. Iako je to razumljiv sentiment, on možda pogrešno razumije stvarnu prodajnu vrijednost Xboxa u 2024. Igre s velikim proračunom koje su ekskluzivne za Xbox nisu ono što Microsoft najviše cijeni - umjesto toga, sve je u ekosistemu.

Šta je to Xbox ekosistem?

Otkad je postojala industrija hardvera, gejming konzole su bile definirane ekskluzivnim naslovima. Kupovina Xboxa značila je da ćete dobiti pristup igrama poput Haloa i Gears of Wara, ali biste propustili Horizon i God of War. Ta je strategija svakom sistemu dala jedinstvenu prodajnu prednost koju nijedan drugi sistem nije mogao prisvojiti i potaknula je studije prve strane da stvaraju visokokvalitetne igre koje će prodavati hardver.

Microsoft je dugo eksperimentirao s promjenom načina na koji ljudi razmišljaju o igraćim konzolama. Još 2010. kompanija je koristila dragocjeno vrijeme na pozornici E3 kako bi reklamirala aplikaciju ESPN na Xboxu 360 kao dio svoje strategije prodaje platforme kao 'sveobuhvatnog centra za zabavu'. Microsoft neće u potpunosti poremetiti tržište konzola sve do 2017. kada je lansirao Xbox Game Pass. Usluga pretplate bila bi najhrabriji potez brenda dosad, jer je cilj bio natjerati igrače da plaćaju mjesečnu naknadu za pristup zbirci igara umjesto da ih kupuju pojedinačno. Potez se isplatio, rehabilitirajući brend Xbox u jeku izgubljene bitke s popularnim PlayStationom 4.