kvarovi

U nekom trenutku se ne isplati više da popravljate automobil

Redovno održavanje automobila pruža miran san, ali ponekad određene popravke se prosto ne isplati raditi.

Prilikom kupovine automobila obratite pažnju na bitne stvari, a ne samo na prvi utisak, pristojnog vlasnika i uredno ispunjenu servisnu knjižicu.

Jer i kod vozila koja imaju nedostataka to ne znači nužno da vas je prodavac svjesno želio prevariti: za neke kvarove i potencijalne probleme možda nije znao ni on.

Među takvim kvarovima, oštećenjima i drugim problemima kod kojih je isplativost popravke upitna postoji niz različitih primjera, pa ćemo ovdje navesti samo nekoliko.

Automatski mjenjač

Jedna od prvih stavki kada se počne govoriti o temi skupih popravki svakako su mjenjači, posebno automatski, bez obzira na to radilo se o klasičnom, CVT ili DSG sklopu.

S obzirom na to da s njima, želite li da potraju, treba postupati pažljivo i redovno ih održavati, kod kupovine polovnog automobila mnogi će radije izabrati običan ručni mjenjač nego riskirati da se za nekoliko mjeseci na teži način uvjere da bivši vlasnik njima nije, kako se to kaže, rukovao manirom dobrog gospodara, savjetuje HAK.

Serviseri ih znaju otpisati kao nepopravljive čak i kada to možda nije stvarno stanje stvari, upućujući nesretnog vlasnika na zamjenu novim sklopom.

A to se onda mjeri iznosima koji nerijetko prelaze 6, 7 hiljada eura.

Vazdušni jastuk

Bez obzira na to da li se suočavate s problemom zamjene airbaga kao posljedice udesa ili vam se možda na radaru prilikom kupovine polovnog našao inače sasvim pristojan primjerak kod kojeg bi „samo“ trebalo zamijeniti vazdušni jastuk ili dva, računajte da je vrijeme za uzbunu.

Zamjenski dijelovi ne postoje, a obično, osim samog jastuka, treba mijenjati i niz drugih elemenata, od armaturne ploče, cijele ili djelimično, do senzora i elektronike samog sistema.

Cijene su izuzetno visoke.

Oštećeni okvir

Limarija i okvir karoserije kao posljedica teškog sudara kod starijih automobila često znače totalnu štetu i potpuni otpis vozila.

Čak i ako se ispostavi da je savijen okvir moguće vratiti u njegov originalni oblik, njegova je struktura, a time i dalja mogućnost apsorpcije sila, ozbiljno narušena i takav se automobil više ne može smatrati sigurnim.

Sve to, dakako, dolazi do izražaja posebno kod starijih vozila kod kojih su elementi limarije i podvozja vjerovatno još nagriženi i korozijom.

O iznosima ne treba ni govoriti. Takve automobile u svakom slučaju je pametnije izbjegavati, posebno ako ne poznajete kompletnu historiju konkretnog vozila.

Motor

Ultimativna noćna mora svakog vlasnika polovnog automobila s mnogo pređenih kilometara svakako je teška havarija motora, do koje može doći i iz više razloga, poput pucanja, odnosno preskakanja remena.

U najcrnjem scenariju obično dolazi do udaranja klipa u ventil i njegovog savijanja ili potpunog pucanja i teškog oštećenja glave motora.

Uobičajeni postupak ovdje je obično temeljna reparatura svih zahvaćenih dijelova. No, i u tom slučaju šteta se obično broji od hiljadu eura pa nadalje.

U svakom slučaju, toliko da ispada jeftinije tražiti cijeli zamjenski motor, prenosi n1info.hr.