Vozili smo novi Mercedes-Benz GLA: Svestrani SUV sa puno više prostora. A i dalje sa puno luksuza

1026

„Kako ste prošli u putu?“, pitaju nas domaćini u Krajini.

„Odlično. Bilo je nevrijeme, ali bez problema“, kažemo.

„Onda je do društva. Ili do auta“, govore, bacajući pogled na Mercedes GLA kojim smo iz Sarajeva stigli do Bihaća.

„Do auta, ipak“, odgovaramo uz osmijeh.

Nakon nekoliko dana testne vožnje po Sarajevu i okolici Sarajeva, otisnuli smo se sa novim Mercedesom GLA ka Krajini. Snijeg, led, jak vjetar i „izazovna“ cesta savršeni su kada želite saznati vozne sposobnosti automobila u uslovima koji nisu poput onih u savršenim i ušminkanim reklamama koje gledamo.

Novi GLA osmi je model koji se pridružuje porodici kompaktnih vozila i zaokružuje ovu liniju vozila brenda Mercedes-Benz. Nasljednik je uspješnog modela GLA koji je prodat u više od milion primjeraka.

Vanjski izgled: Sportski duh i modernizam

GLA pri prvom pogledu karakteriziraju snažne dimenzije sa kratkim prepustima naprijed i nazad. Iako mu to nije udarni adut, Mercedes GLA plijeni pažnju i mami poglede svojom elegancijom i sportskim duhom. Ljubitelji „ trokrake zvijezde“ zadržavaju pogled i, što je uvijek slučaj sa novim modelima Mercedesa, odgovarali smo na pitanja znatiželjnih o motoru, cijeni, kupovini…

Prednji dio automobila se ulijeva preko A-stuba u kompaktnu kabinu. Naglašeni grebeni na poklopcu motora, zajedno sa točkovima dimenzije do 20 inča koji se nalaze u ravni sa karoserijom, potvrđuju samouvjeren izgled vozila.

Jasne konture prenose sportski duh i modernizam. Tipično za GLA su snažni bokovi karoserije kao i linija coupéa sa strane. Ovakva kontura bočnog profila daje vozilu dinamičan, elegantan naglasak i pruža interesantnu igru svjetla i sjenke.

Kao i kod drugih SUV modela brenda Mercedes-Benz, masku hladnjaka karakteriziraju prepoznatljivi otvori sa centralno postavljenom zvijezdom. Unutrašnjost glavnih svjetala je u prepoznatljivom stilu brenda.

Pogledom na vozilo sa strane i odzada uočavaju se snažni bokovi. Vrata se prostiru preko pragova, čime se zaista olakšava ulazak u vozilo, a i čuvaju okviri vrata, kao i pantalone putnika, od prašine i u isto vrijeme se poboljšava zaštita od bočnog sudara.

Lajsne za zaštitu od udara doprinose strukturi i sveukupnim proporcijama i u isto vrijeme naglašavaju off-road karakter vozila, baš kao i ukrasne zaštite podvozja naprijed i nazad.

Zadnja svjetlosna grupa je izvedena iz dva dijela sa reflektorima koji su zasebno postavljeni u braniku. Zahvaljujući ovom dizajnu moguć je širi otvor prtljažnik, što znači, uvijek bitnu stvar – lakši utovar prtljaga.

Ovih nekoliko kataloških rečenica moglo bi se svesti u: Vrlo elegantan, automobil sa sportskim duhom, pravi gradski šmeker i istovremeno pravi gospodin. Takvi vas neće iznevjeriti.

Unutrašnjost vozila: Savremeno i, naravno, visoko kvalitetno

Ulazak u automobil i prvi pogled na kontrolnu tablu, nije u istoj ravni kao pogled izvana. Ali, pitajte vozače, jako je, jako važan. Instrument tabla GLA se sastoji od osnovnog dijela koji ima izdvojene oblasti za vozača i saputnika. U vozačevom dijelu upečatljiv utisak ostavlja ekran za prikaz informacija dostupan u tri varijante: sa dva ekrana dijagonale 7 inča, sa jednim ekranom dijagonale 7 i jednim dijagonale 10,25 inča i sa tzv. Widescreen varijantom, opremljenom sa dva ekrana dijagonale 10,25 inča.

Okrugli ventilacioni otvori, koje će uvijek primijetiti većina vaših saputnika, dizajnirani su sa izgledom turbine visokog kvaliteta izrade sa izuzetno preciznim usmjeravanjem vazduha. To se itekako primijeti. Ukrasna lajsna centralnog panela se ulijeva u naslon za ruku.

U okviru standardne opreme, GLA je opremljen intuitivnim MBUX multimedijalnim sistemom (Mercedes-Benz User Experience). MBUX je moguće konfigurisati sa raznim opcijama. Snažan računar, ekrani i grafike, prilagodljiv prikaz, i head-up prikaz u punom koloru, navigacija sa proširenom stvarnošću, kao i glasovno komandovanje koje se uključuje pomoću ključne riječi “Hey Mercedes” predstavljaju ključne prednosti ovog sistema.

Mercedes GLA viši je od svog prethodnika za više od deset centimetara i za centimetar i po kraći. Njemački perfektno odrađeno. Bilo da ste višeg ili nižeg rasta, s lakoćom ćete se ‘stopiti’ s novim GLA.

Nudi više prostora za glavu naprijed i značajno više prostora za noge u zadnjem dijelu vozila. Da li se radi o zaista više prostora nazad, a ne samo rečenici iz kataloga, pitali smo kolegu, visokog 1,95 metara, koji se vozio od Sarajeva do Bjelašnice i nazad na zadnjoj klupi vozila. Na pitanje ima li prostora, odgovorio je: „Ima, zašto?“.

Motor i vozne karakteristike: Sjajno, a još sjajnija potrošnja

Poseban užitak u testnoj vožnji uvijek je ‘osluškivanje’ motora. Pod tim, naravno, ne mislimo samo na zvuk…

Novi GLA se oslanja na benzinske i dizel motore sa četiri cilindra koji su kompletno modernizirani za novu generaciju kompaktnih vozila. U poređenju sa prethodnom generacijom, karakteriziraju ih značajno povećana specifična snaga i poboljšana efikasnost rada kao i mnogo manja emisija izduvnih gasova. Trenutno je u pripremi model koji će ostvarivati lokalnu nultu emisiju zahvaljujući trećoj generaciji plug-in hibridnog pogona.

Ulazni model za benzinske motore je M 282 radne zapremine od svega 1.33 litra u modelu GLA 200 (kombinovana potrošnja goriva 5.9-5-6 l/100 km, kombinovana CO2 emisija iznosi 135-129 g/km). Ovaj motor posjeduje sistem za gašenje cilindara kako bi se obezbijedio još efikasniji rad pri djelimičnom opterećenju.

GLA koji smo testirali pokreće dvolitarski četverocilindarski turbodizelski motor, 200d, sa 150 KS i 320 Nm najvećeg obrtnog momenta. Osnovica dizelske ponude je 180d  sa 116 KS i 280 Nm, a jači od testiranog je 220d sa 190 KS i 400 Nm.

Kombiniran je s automatskim 8G-DCT stepenim mjenjačem sa dva kvačila, iako je iako turbo-dizel, veoma je ugodan i tih, a mjenjač uparen s njim nudi vozaču velike mogućnosti. To znači da vas neće ostaviti na cjedilu kada trebate brz odgovor u trenutku pritiska na papučicu gasa, na primjer, u kružnom toku, kada se uključujete u saobraćaj.

Tada ćete dobiti željenu brzinu, ali osjetiti i nešto veću buku dizelskog motora, što mu čak i dobro stoji jer uglavnom u unutrašnjosti vozila nećete osjećati gotovo ništa. Nakon opreznije vožnje od Sarajeva prema Krajini, uz zaista teške uslove na cesti, nanose vjetra, i susnježicu, testirali smo, bez rizika, preticanje, i GLA nas je lijepo poslušao. Automobil nudi nudi preciznost volana i vrlo korektno podešene kočnice što vozaču, ali i svima u automobilu, daje osjećaj ugodne vožnje i pri većim brzinama. Oni koji su se vozili dionicom puta o kojoj pišemo, mogu najbolje shvatiti zbog čega naglašavamo da smo se dobrano uvjerili u udobnost i sigurnost GLA. Lijepim riječima napisano, cesta nije u najboljoj geometriji, a asfalt je svakav osim onakav kakav bi trebao biti. GLA će putnicima dati dojam vožnje veće klase od one kojoj pripada, za šta Mercedesu, iako nije iznenađenje, treba čestitati.

Prednju osovinu novog GLA karakterizira sistem oslanjanja McPherson dizajna. Komandovanje točkovima se vrši preko poprečne kontrolne poluge (ramena) koja je locirana ispod centra točka, McPherson opružne noge i spone za upravljanje. Donje rame je izvedeno od kovanog aluminijuma, čime se značajno smanjuje težina vozila i neoslonjena masa.

Zadnju osovinu GLA karakterizira sofisticirano oslanjanje sa 4-spone. Tri poprečne spone i jedno vodeće rame na svakom od točkova su konfigurisani da obezbijede maksimalan nivo stabilnosti tokom vožnje,. Zadnja osovina je montirana na krletku-nosač koji je izolovan od tijela vozila gumenim osloncima kako bi se što manje vibracija prenijelo sa sistema oslanjanja na tijelo vozila.

Potrošnju automobila moramo posebno istaći, iako nam ona nije bila isprva u fokusu pažnje. Tim je iznenađenje bilo i veće. U Eco modu GLA je na otvorenom trošio 4,3 litra, u gradskim uslovima, kombiniranoj cesti (autoput, zavojita cesta, uzbrdica, nizbrdica, loša podloga..) te u drugom modovima vožnje 6,3 litara.

Zvučna izolacija automobila GLA je dobra, a koeficijent otpora znaka povoljnih 0,28, što doprinosi ugodnoj vožnji. U ovo smo se uvjerili i više nego što smo željeli, s obzirom na vremenske uslove koji su nas pratili. Prolasci kroz zavoje su precizni i prilično laki, uostalom ovaj model Mercedesa namijenjen je sigurnoj vožnji porodičnog tipa, tako da se od njega i ne treba očekivati spremnost na pritiskanje gasa u zavojima.

Reaguje umjesto vas, ali nemojte to zloupotrebljavati!

GLA je u stanju da reagira u situacijama kada izostane reakcija vozača. Pomoćni sistem Active Brake Assist je zadužen da primijeni autonomno kočenje u situacijama kada vozač ne odreagira kako bi se izbjegao sudar ili se smanjio intenzitet sudara. Na primjeru: nešto vam je odvuklo pažnju i pogled sa ceste, ispred vas koči automobil, GLA prepoznaje da ne kočite kada biste trebali i radi to za vas. Sistem, također, može do brzine od oko 60 km/h izvršiti kočenje ispred nepomičnih prepreka ili pješaka koji prelaze ulicu. U zavisnosti od situacije, na ovaj način se može izbjeći sudar do brzine od oko 50 km/h.

Početak prodaje Mercedesa GLA planiran je za proljeće.

Šta znači GLA

Naziv modela GLA osmišljen je u skladu s revidiranom Mercedes-Benzovom nomenklaturom za SUV modele. Prema ovoj shemi, SUV-ovi koriste bazno ime ‘GL’, nakon čega slijedi pozicioniranje modela u hijerarhiji Mercedes-Benza. Slovo ‘G’ označava Geländewagen (njemački za terenska vozila) i aludira na dugovječni model G-Wagen. Nakon toga slijedi slovo ‘L’ koje djeluje kao poveznica sa slovom ‘A’, pa je tako GLA SUV ekvivalent A-klasi.

“Novi GLA otjelotvoruje savršenu sinergiju između čiste ljepote i robustnih off-road elemenata. Sa ovim modelom dinamični SUV preuzima karakteristike budućeg modernog luksuza”, rekao je o GLA Gorden Wagener, glavni dizajner Daimler grupacije.

 

Podaci o testnom automobilu

Mercedes-Benz GLA 200d
Cijena testnog modela: 82.828,98 KM
Vrsta motora: diesel, turbopunjač
Broj cilindara 4, 16 ventila
Radna zapremina motora: 1.950 ccm
Snaga u KS: 150 KS pri 3.400 do 4.400 obr/min
Snaga u kWh: 110 kWh pri 3.400 do 4.400 obr/min
Okretni moment: 320 Nm od 1.400 do 3.200 o/min
Mjenjač: automatski
Pogon: prednji
Ubrzanje 0-100 km/h: 8,60 s
Maksimalna brzina: 208 km/h
Potrošnja, tvornička, deklarisana (grad): 5,60 l/100 km
Potrošnja, tvornička, deklarisana (otvorena cesta): 4,10 l/100 km
Potrošnja, tvornička, deklarisana (kombinarano): 4,70 l/100 km
CO2 emisija: 138-153 g/km
Dužina: 4.410 mm
Širina: 1.834 mm
Visina: 1.611 mm
Međuosovinsko rastojanje: 2.729 mm
Zapremina prtljažnika: 425 l
Masa praznog vozila: 1.540 kg
Gume: 235/55 R18

Serijska oprema: crna boja, ARTICO vještačka koža/Fléron štof crni, automatski mjenjač (8G-DCT), poluge za promjenu stepena prijenosa na volanu, brisači vjetrobrana sa senzorom za kišu, radni programi DYNAMIC SELECT, komforno oslanjanje, paket komfornih sjedišta, multilink zadnja osovina, podešavanja za ceste slabijeg kvaliteta, preklapanje naslona zadnjih sjedišta, mreža za stvari na zadnjoj strani vozačevog i suvozačevog sjedišta, štitnici od sunca sa osvjetljenim ogledalom, THERMATIC automatski klima uređaj, nebo vozila crni Štof, tempomat, Active lane keeping Assist, automatska deaktivacija suvozačevog zračnog jastuka, BlueTEC diesel sistem kontrole emisije izduvnih gasova sa AdBlue® rezervoarom, GPS antena, komunikacioni modul (LTE), Mercedes-Benz sistem hitnog poziva, pretinac za naočale, MBUX multimedijalni sistem, sistem sigurnosti za djecu, sistem za nadzor pritiska u gumama, Speed Limit Assist, Višegodisnji update za COMAND, zaštita pješaka, zračni jastuk za koljena.

Oprema na testnom automobilu: Active parking assist sa PARKTRONIC sistemom, hard-disk navigacija, LED svjetla visokih performansi, media display, patosnice od velura, Progressive (18-inčne aluminijske felge, dvostruki držač za čaše, kožom obložen multifunkcionalni sportski upravljač, polirani aluminijski uzdužni krovni nosači, ukrasni elementi spiralnog dizajna), proširene MBUX funkcije, kit za popravak gume TIREFIT.