Ekonomija

Zara zatvara više od hiljadu prodavnica širom svijeta

Španski lanac trgovina odjećom Inditex, vlasnik brenda Zare, izvijestio je u srijedu o rekordnom godišnjem prihodu

Zara će zatvoriti čak 1.200 prodavnica širom svijeta. Vlasnik lanca trgovina odjećom Amancio Ortega pokušat će povećati online prodaju tokom haosa koji je uzrokovala pandemija koronavirusa.

Inditex, grupacija čija je Zara glavna robna marka, planira zatvaranje između 1.000 i 1200 uglavnom manjih dućana.

Inditex ima najviše gubitaka u trgovinama brendova starijih od Zare. Španska grupacija Inditex, osim Zare, posjeduje i brendove poput Bershke, Pull & Beara i Massimo Duttija.

Zatvaranje trgovina očekuje se najviše u Aziji i Evropi. Guardian piše da će se zatvoriti najmanje 107 prodavnica širom Velike Britanije.

Iz Inditexa su poručili da će broj zaposlenih ostati stabilan, a radnicima je ponuđena druga uloga unutar kompanije, kao što je priprema robe za online prodaju.

Ukupan broj trgovina smanjit će se sa 7.412 na između 6.700 i 6.900 nakon reorganizacije, što će uključivati i otvaranje 450 novih trgovina.

Inditex, jedan od najvećih prodavača odjeće na svijetu, teško je pogođen tokom pandemije jer je prodaja od 1. februara do 30. aprila, prvog tromjesečja finansijske godine, pala 44 posto. Firma je u kvartalu iskazala neto gubitak od 409 miliona eura. Gotovo četvrtina njenih trgovina ostala je zatvorena do 8. juna.

Međutim, rast online prodaje nadoknadio je neke slabosti, saopćio je Inditex. Internetska prodaja porasla je 50% u odnosu na isti period tokom tromjesečja, a u aprilu je bila veća 95%.

Inditex je rekao da će ubrzati svoje aktivnosti na prodaji više odjeće putem interneta jer time nastoji potući konkurenciju poput H&M-a, Uniqla, Fast Retailinga i novijih isključivo online trgovina kao što su Asos i Boohoo, koji su prosperirali u Velikoj Britaniji tokom lockdowna.

Inditex, koji kontrolira njegov osnivač Amancio Ortega, planira potrošiti milijardu eura na svoju internetsku ponudu do 2022. godine i dodatnih 1,7 milijardi eura u trgovinama kako bi omogućio bolje integriranje s web-stranicama za brže isporuke i praćenje pošiljki u stvarnom vremenu.