devet razloga

Zima je u punom jeku, a akumulator na udaru. Evo šta ga sve može pokvariti

Većina kvarova koji zahtijevaju poziv pomoći na cesti gotovo polovina svih, povezana je s kvarom na akumulatoru. Akumulator u autu bi se bez problema trebao koristiti 4-5 godina pa i duže, ali u praksi je ekstremna potrošnja baterije unutar 2 godine od početka rada vrlo čest slučaj.

Teoretski vijek trajanja baterije u automobilu s učinkovitom ugradnjom je 4-5 godina, bez obzira na vrstu – pod uslovom da je pravilno usklađena s automobilom. U praksi se mnoge baterije istroše unutar 2-3 godine od prve upotrebe. U većini slučajeva, kada baterija ne posluša, a punjenje ne pomaže, to je posljedica nepravilnog rada ili kvara na strani automobila.

Iako su moderni AGM akumulatori višestruko otporniji na ciklički rad od “običnih” olovnih akumulatora, oni također imaju mnogo više zadataka u modernim automobilima – uključujući start-stop sistem. To znači da se i jedni i drugi imaju pravo istrošiti u roku od 4-5 godina. No, uslov za takav vijek trajanja je osigurati bateriji barem minimalnu udobnost rada i ne preopteretiti je. Veoma je lako oštetiti bateriju na niskim temperaturama, kada joj se kapacitet smanji. Dvije godine brutalnog korištenja baterije su više nego dovoljne da se ne pokvari, već da se jednostavno potroši!

Devet razloga za preranu smrt akumulatora u automobilu

Slučajno duboko pražnjenje. Ako auto ostavimo (čak i s upaljenim unutrašnjim osvjetljenjem), baterija je duboko ispražnjena. Što je baterija “smanjenija” (s velikom startnom strujom u odnosu na njen električni kapacitet), veća je vjerovatnoća nepovratnog kvara. Svako duboko pražnjenje, čak i ako se baterija dopusti puniti i “podići”, smanjuje njenu učinkovitost i do nekoliko posto. U ekstremnom slučaju, jedno pražnjenje dovodi do kvara.

Korištenje električnih prijemnika u mirovanju. Pogotovo kada je temperatura okoline niska, korištenje autoradija ili drugih uređaja koji zahtijevaju energiju, dok motor ne radi, dovodi do cikličkog rada koji opterećuje bateriju. Tipičan uređaj koji “ubija” bateriju je webasto grijanje: koristimo ga zimi (ako ga imamo), kada je posebno hladno, a troši puno električne energije potrebne za napajanje puhala ili pumpe rashladne tekućine. Iz tog razloga se u kamperima često koriste dvije baterije: jedna za starter, a druga – otpornija na duboko pražnjenje, za rad webastog grijanja. Šta ako imamo webasto i jednu bateriju? Koristite, naravno, ali umjereno – pogotovo ako koristimo automobil za kratka putovanja.

Povremena upotreba automobila – to je zato što automobil, čak i ako ne vozi i zatvoren je, “vuče” struju: za napajanje alarma, “keyless” sistema, memorije radija itd. I što je također važno – baterija se s vremenom prazni “sama”. Nije bez razloga da su uposlenici ADAC-ove pomoći na cesti u aprilu 2021. godine zabilježili radikalno povećan broj poziva za kvarove na “akumulatoru” – kada su se automobili sporadično koristili zbog karantina.

Brzo punjenje prazne baterije. To se događa, naprimjer, kada u nuždi upalimo automobil pomoću kabela – tada se baterija brzo puni, ali ne bi trebala. Savjet: upotrebljavajte kabele ako morate, ali nemojte to prečesto ponavljati. Morat ćete to činiti sve više i više. Prvom prilikom do kraja napunite bateriju dobrim punjačem.

Prazan akumulator i mraz – u takvim uslovima, elektrolit ispražnjene baterije može se smrznuti u mrazu. Blizu nepovratne greške!

Punjenje smrznute baterije – iako je šansa da se takva baterija uopće može spasiti mala, punjenje takve baterije bez zagrijavanja dovodi direktno do nepovratnog kvara. Odnesite bateriju u toplu prostoriju, zagrijte je i zatim je počnite puniti. Po mogućnosti slabom strujom.

Dopunjavanje baterije na hladnoći ne dobrim punjačem: ako baterija nije bila potpuno prazna, punjenje joj neće naštetiti, ali isto tako – suprotno očekivanjima, neće pomoći. To je zato što što je niža temperatura baterije, to mora biti veći napon punjenja. Običan punjač na minus pet Celzijevih stepeni jednostavno neće napuniti bateriju, čak ni za dva dana. Za punjenje baterije na malom mrazu potreban nam je elektronički punjač s funkcijom prilagođavanja napona temperaturi okoline. Po jakom mrazu, da biste napunili bateriju, ionako je morate izvaditi iz automobila i u tu svrhu odnijeti kući.

Napon punjenja prenizak ili previsok: kvar u sistemu punjenja automobila dovodi do kvara baterije. Uvijek prije ugradnje novog akumulatora, treba provjeriti stanje ugradnje kod autoelektričara.

Preveliko curenje struje kada miruje: to može biti zbog kvara (nešto se ne gasi nakon zaključavanja automobila) ili zbog dodatne opreme. Tipična situacija: mali automobil, mala baterija, protuprovalni alarmni sistem.