Puni Gas

Dolaze hladniji dani i samim tim i problemi za automobile. Ovo je pet stvari koje trebate provjeriti na vašem ljubimcu

Ljetni mjeseci, poznato je, razdoblje su u kojemu vozači prevaljuju najviše kilometara tokom godine. Sezona je to godišnjih odmora, a tada se i oni inače neskloni maratonskim vožnjama odlučuju na dalja putovanja. Upravo zato baš tada često dolazi do “zamora materijala”, pa je početkom jeseni pametno napraviti kontrolni servisni pregled i provjeriti stanje najvažnijih dijelova automobila - kočnica, ovjesa, motora, guma…

Čak i ako autu uskoro ne predstoji odlazak na tehnički pregled. U hladnijem dijelu godine, naime, česte su kiše, poledica i magla, manje je danjeg svjetla i uvjeti na cesti su općenito zahtjevniji za vožnju, čime i naoko manji tehnički nedostaci mogu predstavljati ozbiljnu sigurnosnu ugrozu. Možda najbolji primjer za to su metlice brisača. Na prvu se njihova dotrajalost i slabija učinkovitost mogu učiniti manje važnima, no krene li iznenada jači pljusak vozač zbog njih može previdjeti druga vozila. Ili čak pješake. S druge strane, niz je nedostataka učestalih pojavom hladnijeg vremena koji nužno ne utječu na sigurnost, ali mogu ozbiljno zagorčati život vozaču. Primjerice, neispravan akumulator.

Pri nižim temperaturama izdržljivost akumulatora drastično pada, pa se vlasnicima onih starijih od pet godina može dogoditi da u jednom trenutku više ne mogu pokrenuti vozilo. Često do toga dođe, znaju iskusniji vozači, u najgorem trenutku. Također, jedna od stvari koju svakako treba provjeriti nakon ljeta jest i gustoća rashladne tekućine, posebice kad ona nije mijenjana duže od tri godine.

Neadekvatan nivo otpornosti tekućine na niske temperature može dovesti do velikih i skupih oštećenja motora, a dobro je znati i da se njezin manjak smatra većim nedostatkom i vodi u pad na tehničkom pregledu.

Pet vitalnih dijelova na koje treba obratiti pažnju:

Kočnice

Vlagu, sol i prašinu teško je izbjeći na cestama, a sve to loše utječe na kočnice. Da bi se sanirao nedovoljan rad parkirne kočnice često je potrebno tek očistiti stražnje bubnjeve. Dolaskom zime i bljuzge situacija se inače samo pogoršava, kao i u slučaju korozije na diskovima.

Svjetla

Današnji plastični farovi mehanički se oštećuju pri susretu s kamenčićima i prljavštinom koje dižu automobili s ceste i s vremenom postaju hrapavi i puni rupica. Hrapava površina nepravilno raspršuje svjetlo, a prljavština poput filtra prigušuje svjetlo i do 80 posto. Rješenje? Poliranje…

Ispuh

Propusnost ispušnog lonca je uz loše stanje motora jedan od glavnih razloga pada na eko testu. Dotrajalost, pa čak i sitna mehanička oštećenja do kojih zna doći tokom ljeta, u zimskom razdoblju mogu stvoriti problem jer je tada ispušni sustav ionako izložen znatnijem propadanju.

Gume

Zbog trenja s podlogom dolazi do prirodnog trošenja materijala, odnosno istrošenosti gume, što uzrokuje produženi zaustavni put tokom kočenja. Prema zakonu ljetna guma u zimskom razdoblju mora imati najmanju dubinu profila od 4 mm, no bolji potez je koristiti kvalitetne zimske gume.

Ovjes

Slabo održavane ceste i česti prelasci preko visokih uspornika loše utječu na stanje ovjesa. Prije dolaska zime dobro je stoga provjeriti geometriju kotača, ali i stanje amortizera. Dublja ulegnuća, tragovi hrđe na klipnjači ili oštećenja gumenih ležajeva signal su za zamjenu.