Svijet

Jedan od najmoćnijih ljudi na svijetu ulazi u medije

Bernard Arnault, jedan od najmoćnijih ljudi na svijetu, milijarder i vlasnik niza luksuznih brendova - Dior, Fendi, Louis Vuitton te Dom Perignon Champagne Hennessy Cognac - odlučio je ući i u medijski biznis.

Za početak je, preko holdinga Groupe Arnault, preuzeo 5 posto udjela u Lagardèreu, nekadašnjem konglomeratu koji je pokrivao sve, od automobila i aviona do svemira, a sada je usredotočen na medije, izdavaštvo i maloprodajna mjesta na aerodromima i željezničkim stanicama, prenosi Bloomberg. Dodajući kako ljudi bliski najbogatijem Francuzu tvrde da je ovo samo "izvidnica" za buduće poslove i na tom planu. Udio je platio 100 miliona eura i sada, s partnerom Arnaudom Lagardèreom, posjeduje 12,77 posto kapitala i 15,19 posto glasačkih prava.

Cilj je što prije uhvatiti i preteći svoje oponente u vlasničkoj strukturi, kompanije Vivendi i Amber koje zajedno imaju 43,5 posto kapitala. Lagardère Publishing, izdavački dio koncerna, u svojem portfelju ima imena kao što su Hachette i Larousse. A kad je riječ o medijskom dijelu posla, tu su Paris Match, Le Journal du Dimanche, Europe 1, Virgin Radio, RFM i licencija za brend Elle.L

Vivendi u protivnapadu

Vivendi, francuski medijski konglomerat, u čijem su vlasništvu Universal Music Group, Groupe Canal+ i Dailymotion, objavio je da će nastaviti kupovati dionice Lagardèrea, a pripravan je preuzeti i udio koji ima fond Amber Capital's. Nakon toga bi moglo doći i do ponude za otkup ostalih dionica.

Ovaj Arnaultov potez izazvao je iznenađenje, pa se, na primjer, ugledni Le Monde pita zašto ulazi u taj posao. Posebno nakon što je Katar, koji posjeduje 13 posto dionica, stao uz Vivendi. A LVMH već posjeduje vodeći francuski financijski dnevni list Les Echos i dnevnik Le Parisien.

Odgovor na to donio je Bloomberg, koji je prenio poruku francusko-njemačke grupe za finansijske usluge: "Kupovina udjela u Lagardèreu omogućit će milijarderu da produbi svoju medijsku prisutnost te ojača veze između sličnih poslova dviju kompanija". Naime, LVMH ima udio u grupaciji Madrigall, vlasniku izdavačke kuće Gallimard. Odviše moći ne šteti. Osim toga, izuzetno bogati ljudi često imaju hobije.

"Korist od vlasništva nad medijima daleko nadmašuje relativno ograničene troškove koje oni donose", rekao je Remy Le Champion, iz Institut français de presse. Julia Cage, profesorica ekonomije na Sciences Po u Parizu, smatra da to nije dobar smjer, jer Arnault dobiva medijski utjecaj.

"Njegov ulazak u taj posao stvara nepovjerenje i sumnju ", navodi profesorica Cage za Bloomberg.

Milijarderi vlasnici

Arnault nije jedini francuski milijarder koji ulaže u medijsku imovinu. Moguli Telekoma Martin Bouygues i Patrick Drahi kontroliraju ili posjeduju televiziju TF1 i 24-satni informativni kanal BFM TV, a Xavier Niel suvlasnik je dnevnika Le Monde. Industrijska porodica Dassault posjeduje novine Le Figaro, a Vincent Bollore sa svojom istoimenom grupom posjeduje kontrolni udio u TV mreži CNews u vlasništvu Vivendija, kao i udio u Lagardèreu.

Osim toga, u cijeloj priči postoji i lični element. Osnivač Lagardèrea, Jean-Luc Lagardère, bio je Arnaultov teniski partner. Nakon što je umro, kompaniju je preuzeo sin, ali njom nije dobro upravljao pa se prije dvije godine pojavio Amber Capital koji je ušao u vlasničku strukturu. Stoga se na ovaj potez krezovski bogatog Francuza može gledati i kao na spašavanje kompanije njegovog pokojnog prijatelja. Sa 80 milijardi eura, to stvarno nije problem.