Puni Gas

Automobili na mlijeko: Proizvođači će uskoro od laktoze proizvoditi etanol

Automobili mlijeko destilerija

Proizvođači mlijeka u Michiganu (SAD) sarađuju s destilerijom iz Ontarija (Kanada) kako bi pretvorili šećere koji su nusprodukt procesa ultrafiltriranja u etanol za pogon motora automobila.

Udruženja proizvođača mlijeka u Michiganu (MMPA) nedavno je objavila svoje partnerstvo s firmom Dairy Distiller sa sjedištem u Ontariju u Kanadi koja proizvodi votku na bazi mlijeka pod nazivom Vodkow. Firma koristi nusprodukt procesa ultrafiltriranja mlijeka. Materijal je pun laktoze, koja je vrsta šećera. Kao i svi drugi oblici šećera, njime se mogu hraniti kvasci za proizvodnju etanola.

Dok je Dairy Distiller kroz historiju tim etanolom pravio votku, uskoro će njime navodno pogonitii automobile u SAD. To će biti moguće zahvaljujući tvornici vrijednoj 41 milion dolara koja se planira otvoriti početkom 2025. godine, kažu.

Postrojenje će se nalaziti pored postojeće lokacije MMPA u Constantineu u Michiganu, gdje se proizvodi 14.000 tona mliječnog permeata godišnje. Postrojenje će moći preraditi materijal bogat laktozom u 2,2 milijuna galona (8,3 milijuna litara) etanola godišnje.

Nova lokacija u Constantineu finansira se s 2,5 miliona dolara iz Michiganskog strateškog fonda, a nadoknadit će 14.500 tona ugljika godišnje kada se pomiješa s gorivom za prijevoz. To će pomoći smanjiti ugljični otisak tvornice za preradu mlijeka Constantine za pet posto, procjenjuje MMPA.

Iako je pronalaženje upotrebe mliječnih nusproizvoda svakako pozitivno, važno je napomenuti da je mliječna industrija vrlo intenzivna. Američko udruženje mliječnih proizvođača izvještava da ova industrija čini otprilike dva posto ukupnih emisija stakleničkih plinova u SAD ili 20 posto emisija poljoprivrednog sektora.

Uzgoj mlijeka u Michiganu i Ohiu, posebno, također je povezan s cvjetanjem toksičnih algi koje trenutno muče jezero Erie, izvještava Environmental Working Group. Nedavne studije sugeriraju da čak i kada se etanol proizvodi od kukuruza, može biti štetniji za okoliš od fosilnih goriva, što sugerira da su moguće ekološke prednosti proizvoda usko povezane s načinom na koji je dobiven.