obratiti pažnju

Bijeli dim iz auspuha zimi. Ova uobičajena pojava ipak može biti alarmantna

Prilikom ulaska u vozilo i pokretanja motora, primijetit ćete prisustvo bijelog dima iz auspuha. Iako može izgledati uznemirujuće, nema potrebe za panikom, posebno tokom zimskih mjeseci.

Zašto? Zato što je to sasvim uobičajen fenomen. U najhladnijim mjesecima godine, količina bijelog dima koja izlazi iz auspuha obično je minimalna i nestane nakon nekoliko metara vožnje.

Ali kako dolazi do toga?

Vodena para

Prilikom izgaranja goriva nastaje vodena para. Kada ugasite motor tokom zimske sezone, niske temperature kondenziraju tu paru, ostavljajući ostatke vode u auspuhu, prenosai Autoklub.

Kada ponovno pokrenete vozilo, temperatura raste, rezultirajući isparavanjem preostale vode u auspuhu. To je razlog zašto automobili ispuštaju bijeli dim zimi pri pokretanju.

Šta ako je dim gust i obilan? Šta ako ne nestane nakon prvih nekoliko metara?

Boja dima koja izlazi iz auspuha može ukazivati na mogući kvar. Ako je bijeli dim gust i obilan, to može ukazivati na problem sa sistemom hlađenja.

Njegovo prisustvo može signalizirati da je antifriz dospio u cilindre, miješajući se s gorivom zbog oštećenja brtve glave ili motora, što može dovesti do opasnog pregrijavanja.

Ako je bijeli dim prisutan, ali nije gust i obilan, ali prati ga povećanje temperature motora, mogući su problemi s ubrizgavanjem goriva, što će rezultirati trzajima i prekomjernim zaustavljanjem vozila.

Šta ako je dim previše crn? U slučaju vozila s dizelskim motorom, to može ukazivati na višak goriva u smjesi, potencijalno uzrokovan problemima s filetrom zraka, svjećicama ili mlaznicama.

Potrošnja ulja

S druge strane, plavi dim kod benzinskih i dizelskih modela upućuje na potrošnju ulja. To je ozbiljan problem koji zahtijeva hitan posjet radionici kako bi se izbjegli ozbiljni kvarovi na motoru.

Na kraju, sivi dim može biti uobičajen sve dok ne postane izrazito gust. To može ukazivati na kvar u sistemu ubrizgavanja, što rezultira nedostatkom zraka u smjesi.

U svakom slučaju, možete sve to ignorirati i nastaviti dodavati tekućine u motor kako biste i dalje vozili, ali ne zadugo, a ako ne učinite niti jednom, rezultirat će dimom koji će se početi sukljati ispod haube - onda je vrijeme za skupi popravak ili novi automobil.