Problem za problemom

Boeing potresa velika kriza: Incidenti na avionima, odlazak direktora…

Američki Boeing, koji je uz Airbus najpoznatiji svjetski proizvođač aviona, potresa velika kriza.

Nakon niza incidenata na avionima 737 MAX, kompanija je ostala i bez glavnog direktora, a očekuje ju i teško restrukturiranje. Boeingovim problemima ne veseli se ni konkurencija.

Izvršni direktor Boeinga Dave Calhoun pod pritiskom odlazi s čela kompanije iako je još donedavno uvjeravao da nema razloga odstupiti.

"Zašto sada? Ušao sam u petu godinu mandata. Na kraju ove imat ću gotovo 68 godina", rekao je Calhoun.

Odlazi i većina uprave.

Kap koja je prelila čašu bilo je nedavno ispadanje vrata aviona Boeing 737 MAX 9 Alaska Airlinesa. No to nije sve. Nekoliko sedmica prije, Boeing 737 čije je odredište bio Japan poletio je izgubivši jednu od guma. Američke avio kompanije koje u svojoj floti imaju taj tip letjelice zatražile su razgovore o sigurnosti Boeinga s upravom, ali bez prvog čovjeka Davea Calhouna.

Američka agencija za sigurnost zračnog prometa prizemljila je sve Boeinge 737 MAX 9.

"Nadzor se obavlja u svim objektima Boeinga u skladu s njihovim planom rutinskog nadzora. Ono što smo učinili korak je naprijed, tj. pojačan nadzor u Rentonu zbog nedavnih problema", rekla je Jodi Baker, zamjenica pomoćnog upravitelja za sigurnost zračnog prometa SAD-a.

2019. nakon dviju nesreća, etiopskog i indonezijskog aviona, i smrti 346 ljudi avioni tog tipa prizemljeni su na dvije godine. Nakratko su vraćeni u promet, no 2022. srušio se još jedan Boeing, i to u Kini. Interna istraga pokazala je da i sami zaposlenici sumnjaju u sigurnost aviona i njihovu kvalitetu.

Nekadašnji simbol sigurnosti i pouzdanosti postao je pojam straha za putnike. Čak i njegov najveći konkurent, evropski Airbus, tvrdi da stanje nije dobro ni za koga.

"Ne veselim se što moj konkurent ima problema. Oni nisu dobri za industriju u cjelini. U našoj industriji kvaliteta i sigurnost su prioritet", rekao je izvršni direktor Airbusa Guillaume Faury.

Čini se da od problema Boeinga koristi ima Kina, koja je dovršila i isprobala svoj prvi putnički avion. C-919 ima domet veći od 4000 kilometara. Do sada su dobili čak 570 narudžbi.