Astronomske cifre

Da bi u Singapuru imali automobil treba vam prvo najmanje 76.000 dolara. A, to uopće ne uključuje samo auto

Posjedovanje automobila u Singapuru, jednoj od najskupljih zemalja svijeta, oduvijek je bio luksuz. Ali troškovi su sada dosegli do sada neviđeni vrhunac, piše CNN.

Desetogodišnji certifikat o pravima – dozvolu ljudi u bogatoj gradskoj državi moraju da kupe prije nego što im uopće bude dozvoljeno da kupe vozilo – sada košta rekordnih 76.000 dolara (104.000 singapurskih dolara), što je više od četiri puta više nego 2020., prema podacima Uprave za kopneni saobraćaj.

I to samo kupuje pravo na kupovinu standardnog automobila kategorije A, sa malim i srednjim motorom od 1.600 kubika ili manje.

Oni koji žele nešto veće ili blještavije – poput SUV-a – morat će izdvojiti 106.630 dolara (146.002 singapurska dolara) za licencu kategorije B – sa 102.900 dolara (140.889 singapurskih dolara).

Zatim treba razmišljati o troškovima samog vozila.

Sistem kvota je uveden 1990. godine kako bi se minimizirao promet i smanjile emisije u gradu u kojem živi 5,9 miliona stanovnika, ali se može pohvaliti impresivnom mrežom javnog prijevoza.

To je stavilo automobile van domašaja za prosječnog stanovnika Singapura, gdje je srednji mjesečni prihod domaćinstva u 2022. godini iznosio 7.376 dolara (10.099 singapurskih dolara), prema Odjeljenju za statistiku.

Ricky Goh, lokalni trgovac automobilima, rekao je da se "zamalo onesvijestio" kada je čuo za povećanje cijene. “Prodaja je već bila tako loša. Ovo će povrh svega biti još gore za posao”, rekao je za CNN.

Wong Hui Min, majka dvoje djece, rekla je da će možda morati ponovo razmisliti o svom oslanjanju na automobil uprkos tome što ga koristi uglavnom za svoju porodicu.

“Puno trčim okolo, šaljem svoju djecu u školu i iz škole, također i zbog drugih aktivnosti kao što su časovi plivanja i školarine. Treba mi auto. Vožnja taksijem ili zajednička vožnja posvuda jednostavno mi nije zgodna”, rekla je.

“Porodica iz Singapura u prosjeku mora štedjeti godinama samo da bi kupila auto kako bi pomogla svojim potrebama”, nastavio je Wong, dodajući: “Ne znam mogu li sebi priuštiti da zadržim svoj auto na duge staze.”

Za neke je ova najava samo najnoviji finansijski udar.

Lokalno stanovništvo kaže da je život u Singapuru, koji je već rangiran kao najskuplji grad na svijetu, postao izuzetno skup posljednjih godina usljed uporne inflacije, rastućih troškova javnog stanovanja i usporavanja ekonomije.

Ali pristalice sistema kvota kažu da je on pomogao Singapuru da se poštedi vrste zagušenja koja rutinski izaziva druge prijestolnice jugoistočne Azije kao što su Bangkok, Džakarta i Hanoi.

Oni koji si ne mogu priuštiti Certifikat o pravima također mogu koristiti opsežan sistem javnog prijevoza u Singapuru.

U suprotnom, postoji mogućnost nabavke motocikla – dozvole za koje su relativno niske cijene od 7.930 dolara (10.856 singapurskih dolara).