Većina novih predstavljenih automobila zadnjih godina su SUV-ovi i električni auti, no najnoviji podaci o prodaji u Evropi pokazuju da se kupci sve više vračaju na jednostavnije i manje automobile koji imaju pogon s motorima na unutrašnje sagorijevanje. Najprodavaniji automobil u oktobru ove godine na starom kontinentu, prema podacima koje je prikupio JATO Dynamics, bila je Dacia Sandero. Ona je s prvog mjesta svrgnula Teslin Model Y koji se strmoglavio u poretku na čak 22. mjesto. No nije to ništa neobično za Teslu koja velike isporuke svojih vozila uglavnom radi periodično te njihove prodajne brojke jako variraju iz mjeseca u mjesec.
Ipak, podaci za oktobar pokazatelj su svojevrsne promjene raspoloženja kupaca jer osim Tesle Model Y, u top 25 najprodavanijih nema ni jednog drugog automobila koji se nudi samo u električnoj izvedbi. Također, u top 10 najprodavanijih samo su tri SUV-a, sve redom mali modeli.
Sandero je profitirao od općeg rasta evropskog tržišta koje bilježi porast od 14% u ukupnim registracijama u odnosu na isti mjesec 2022. godine. S 22.335 vozila isporučenih u oktobru, Sandero ima pristojnu prednost pred svojim konkurentima. Iza Dacie nalazimo prilično kompaktan poredak s četiri modela koji se nalaze unutar nekoliko stotina jedinica. To su Fiat/Abarth 500, Renault Clio Toyota Yaris Cross i Peugeot 2008.
Među ostalima ističu se rezultati VW Golfa, Toyote Yaris i Tesle Model Y. Prva dva izgubila su jako mnogo u odnosu na prošlu godinu, odnosno Golf 28% posto, a Yaris čak 34 posto udjela, dok Model Y bilježi ogroman rast od 297 posto i na dobrom je putu da na kraju godine, unatoč lošijem oktobru, bude najprodavaniji auto u Evropi. Da sada je Tesla prodala više od 209.000 primjeraka Modela Y, što je čak 13 posto ukupnog tržišta električnih automobila, i više od ukupne prodaje svih električnih modela Teslinog najjačeg konkurenta u ovom segmentu, Volkswagena.
Što se tiče najprodavanijih marki, Volkswagen se pokazao neospornim liderom unatoč padu od 4% u odnosu na oktobar 2022. Njemačka marka je više od 26.000 prodanih automobila ispred Toyote, koja zauzima drugo mjesto na listi. Slijede premium marke na trećem, četvrtom i petom mjestu, Audi ispred BMW-a i Mercedes-Benza. Indikativno je da sve marke osim Volkswagena u top 10 bilježe rast, najveći Dacia s čak 33 posto u odnosu na isti mjesec prošle godine. Dacia je taj rast zabilježila unatoč tome što joj je ponuda modela prilično ostarjela, što je jasan znak da kupci sve više traže jeftinije i jednostavnije aute. Najveći rast, s druge strane, bilježi Tesla s 204 posto, no ona je tek na 19. mjestu najprodavanijih. Ipak iza sebe je ostavila renomirane marke kao što su Seat, Suzuki i Mazda. Najveći pad prodaje bilježi Ford (10 posto).
Što se tiče tržišta električnih automobila, ono je jako naraslo u bogatim državama poput Finske, Luksemburga i Danske, dok se u ostatku Evrope primjećuje stagnacija izazvana padom potražnje za električnim automobilima. Najveći pad udjela električnih auta u ukupnoj prodaji bilježi Hrvatska, sa slabih 3,1 posto na samo 1,8 posto. To se donekle može objasniti izostankom poticaja ove godine kojih vjerovatno uopće neće biti. Ukupni udio električnih automobila na evropskim tržištu iznosio je 15%, a njihova se prodaja povećala za 30 posto u odnosu na prošlu godinu, što je mnogo manje povećanje od onoga koje su proizvođači priželjkivali. Velik dio tog porasta odnosi su uglavnom na modele Tesle, dok drugi ne rastu koliko bi htjeli.